Του Δημήτρη Δελεβέγκου
Με δεκάδες εκατομμύρια ευρώ είχαν χρηματοδοτηθεί οι ιδιοκτήτες ταξί κατά την περίοδο των παχέων αγελάδων, οπότε ο συγκεκριμένος επαγγελματικός κλάδος αντιμετωπιζόταν από τις κυβερνήσεις ως... «αγαπημένο τέκνο». Η μερίδα του λέοντος αφορά σε δαπάνες που είχε πραγματοποιήσει το Δημόσιο για την ανανέωση του «κίτρινου» στόλου, κατά την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων. Δαπάνες για τις οποίες ποτέ έως σήμερα δεν έχει υπάρξει διαχειριστικός έλεγχος.
Εκσυγχρονισμός
«Για πρώτη φορά στην Ελλάδα το κράτος ενισχύει οικονομικά τους ιδιοκτήτες ταξί, προκειμένου να ανανεωθεί ο στόλος των οχημάτων και να αναβαθμιστεί ο κλάδος» δήλωνε τον Οκτώβριο του 2003 ο τότε υπουργός Μεταφορών Χρήστος Βερελής.
Η υπουργική απόφαση που είχε ανακοινώσει ο τότε υπουργός προέβλεπε οικονομική ενίσχυση από 3.500 έως 4.500 ευρώ ανάλογα με τον κυβισμό των αυτοκινήτων.
Αντίστοιχη, αλλά πιο γενναιόδωρη, τακτική υιοθέτησε και ο διάδοχος του κ. Βερελή στο υπουργείο Μεταφορών, ο Αναστάσιος Νεράντζης. Ο τελευταίος όμως, μερίμνησε ώστε οι επιχορηγήσεις προς τους αυτοκινητιστές να... επταπλασιαστούν «για να εξυπηρετούνται καλύτερα οι πολίτες».
Έτσι, σύμφωνα με τα δημοσιοποιημένα τότε στοιχεία, λίγο πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 περίπου 7.500 ιδιοκτήτες ταξί είχαν ενισχυθεί οικονομικά με περισσότερα από 30 εκατομμύρια ευρώ.
Ποτέ έως σήμερα δεν διενεργήθηκε έλεγχος, για το πώς αξιοποιήθηκαν οι επιδοτήσεις εκατομμυρίων που δόθηκαν την περίοδο εκείνη στους ιδιοκτήτες ταξί.
Στο ίδιο πλαίσιο, το 2006 η υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης Φάνη Πάλλη Πετραλιά θα ανακοινώσει σεμινάρια επιμόρφωσης των οδηγών ταξί που θα στοιχίσουν στο Δημόσιο 1,8 εκατομμύρια ευρώ.
Και στη συγκεκριμένη περίπτωση, ανύπαρκτος παραμένει ο απολογισμός σχετικά με το πώς αξιοποίησε το συγκεκριμένο ποσό η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ταξί (ΠΟΕΙΑΤΑ), στην οποία πρόεδρος είναι ο Θύμιος Λυμπερόπουλος.
Φάμπρικα
Την ίδια στιγμή, όπως αναφέρουν πηγές στο Capital.gr, το ειδικό ηλεκτρονικό σήμα, με το οποίο αναγνωρίζεται η γνησιότητα των ταξί, διατίθεται από το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Αττικής έναντι τιμήματος 45 ευρώ.
«Θα έπρεπε η προμήθεια των σημάτων γνησιότητας να πραγματοποιείται από την αρμόδια υπηρεσία συγκοινωνιών της Περιφέρειας, ώστε να πιστοποιείται η ΄ταυτότητα΄ του οχήματος. Εξάλλου, από πότε μέρος των συνδικαλιστικών καθηκόντων είναι η πώληση προϊόντων;» αναφέρουν.
Ως αποτέλεσμα μεγάλος αριθμός ταξί είναι... μαϊμού, καθώς λόγω της διάθεσης του ειδικού τσιπ από το ΣΑΤΑ, όπως εξηγούν από την αγορά, δεν εξακριβώνεται η «ταυτότητα» του οχήματος που προκύπτει από τα επιμέρους εξαρτήματα του (σειριακός αριθμός μηχανής κτλ).
Με τα σήματα γνησιότητας να αλλάζουν εύκολα χέρια, μία φάμπρικα μετατροπής Ι.Χ. σε ταξί «μαϊμού» έχει ανθίσει: οι επιτήδειοι που έχουν προμηθευτεί το τσιπ γνησιότητας, καταθέτουν μήνυση κατά παντός υπευθύνου για κλοπή των (ανύπαρκτων) κρατικών πινακίδων κυκλοφορίας και της άδειας. Στη συνέχεια, καταθέτοντας το αντίγραφο της μήνυσης στις αρμόδιες υπηρεσίες αποκτούν τη νέα άδεια του δύσκολα πλέον αναγνωρίσιμου ταξί - μαϊμού, καθώς αυτό φέρει το τσιπ γνησιότητας, σύμφωνα με πηγές της αγοράς.
Ανοίγει το μητρώο ιδιοκτητών
Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με καταγγελίες που διατυπώνονται στο Capital.gr, δεκάδες, αν όχι εκατοντάδες άδειες ταξί, έχουν χορηγηθεί σε άτομα που ασκούν επαγγελματική δραστηριότητα ακόμη και σε υψηλόβαθμους δημόσιους υπαλλήλους.
Κατά πληροφορίες, αυτού του είδους οι καταγγελίες πολύ σύντομα θα επιβεβαιωθούν ή θα διαψευστούν, καθώς ο κ. Ραγκούσης έχει δεσμευθεί ότι θα δημοσιεύσει τη λίστα του μητρώου ιδιοκτητών που περιλαμβάνει τα πλήρη στοιχεία όσων κατέχουν άδεια ταξί.
www.capital.gr
Με δεκάδες εκατομμύρια ευρώ είχαν χρηματοδοτηθεί οι ιδιοκτήτες ταξί κατά την περίοδο των παχέων αγελάδων, οπότε ο συγκεκριμένος επαγγελματικός κλάδος αντιμετωπιζόταν από τις κυβερνήσεις ως... «αγαπημένο τέκνο». Η μερίδα του λέοντος αφορά σε δαπάνες που είχε πραγματοποιήσει το Δημόσιο για την ανανέωση του «κίτρινου» στόλου, κατά την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων. Δαπάνες για τις οποίες ποτέ έως σήμερα δεν έχει υπάρξει διαχειριστικός έλεγχος.
Εκσυγχρονισμός
«Για πρώτη φορά στην Ελλάδα το κράτος ενισχύει οικονομικά τους ιδιοκτήτες ταξί, προκειμένου να ανανεωθεί ο στόλος των οχημάτων και να αναβαθμιστεί ο κλάδος» δήλωνε τον Οκτώβριο του 2003 ο τότε υπουργός Μεταφορών Χρήστος Βερελής.
Η υπουργική απόφαση που είχε ανακοινώσει ο τότε υπουργός προέβλεπε οικονομική ενίσχυση από 3.500 έως 4.500 ευρώ ανάλογα με τον κυβισμό των αυτοκινήτων.
Αντίστοιχη, αλλά πιο γενναιόδωρη, τακτική υιοθέτησε και ο διάδοχος του κ. Βερελή στο υπουργείο Μεταφορών, ο Αναστάσιος Νεράντζης. Ο τελευταίος όμως, μερίμνησε ώστε οι επιχορηγήσεις προς τους αυτοκινητιστές να... επταπλασιαστούν «για να εξυπηρετούνται καλύτερα οι πολίτες».
Έτσι, σύμφωνα με τα δημοσιοποιημένα τότε στοιχεία, λίγο πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 περίπου 7.500 ιδιοκτήτες ταξί είχαν ενισχυθεί οικονομικά με περισσότερα από 30 εκατομμύρια ευρώ.
Ποτέ έως σήμερα δεν διενεργήθηκε έλεγχος, για το πώς αξιοποιήθηκαν οι επιδοτήσεις εκατομμυρίων που δόθηκαν την περίοδο εκείνη στους ιδιοκτήτες ταξί.
Στο ίδιο πλαίσιο, το 2006 η υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης Φάνη Πάλλη Πετραλιά θα ανακοινώσει σεμινάρια επιμόρφωσης των οδηγών ταξί που θα στοιχίσουν στο Δημόσιο 1,8 εκατομμύρια ευρώ.
Και στη συγκεκριμένη περίπτωση, ανύπαρκτος παραμένει ο απολογισμός σχετικά με το πώς αξιοποίησε το συγκεκριμένο ποσό η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ταξί (ΠΟΕΙΑΤΑ), στην οποία πρόεδρος είναι ο Θύμιος Λυμπερόπουλος.
Φάμπρικα
Την ίδια στιγμή, όπως αναφέρουν πηγές στο Capital.gr, το ειδικό ηλεκτρονικό σήμα, με το οποίο αναγνωρίζεται η γνησιότητα των ταξί, διατίθεται από το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Αττικής έναντι τιμήματος 45 ευρώ.
«Θα έπρεπε η προμήθεια των σημάτων γνησιότητας να πραγματοποιείται από την αρμόδια υπηρεσία συγκοινωνιών της Περιφέρειας, ώστε να πιστοποιείται η ΄ταυτότητα΄ του οχήματος. Εξάλλου, από πότε μέρος των συνδικαλιστικών καθηκόντων είναι η πώληση προϊόντων;» αναφέρουν.
Ως αποτέλεσμα μεγάλος αριθμός ταξί είναι... μαϊμού, καθώς λόγω της διάθεσης του ειδικού τσιπ από το ΣΑΤΑ, όπως εξηγούν από την αγορά, δεν εξακριβώνεται η «ταυτότητα» του οχήματος που προκύπτει από τα επιμέρους εξαρτήματα του (σειριακός αριθμός μηχανής κτλ).
Με τα σήματα γνησιότητας να αλλάζουν εύκολα χέρια, μία φάμπρικα μετατροπής Ι.Χ. σε ταξί «μαϊμού» έχει ανθίσει: οι επιτήδειοι που έχουν προμηθευτεί το τσιπ γνησιότητας, καταθέτουν μήνυση κατά παντός υπευθύνου για κλοπή των (ανύπαρκτων) κρατικών πινακίδων κυκλοφορίας και της άδειας. Στη συνέχεια, καταθέτοντας το αντίγραφο της μήνυσης στις αρμόδιες υπηρεσίες αποκτούν τη νέα άδεια του δύσκολα πλέον αναγνωρίσιμου ταξί - μαϊμού, καθώς αυτό φέρει το τσιπ γνησιότητας, σύμφωνα με πηγές της αγοράς.
Ανοίγει το μητρώο ιδιοκτητών
Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με καταγγελίες που διατυπώνονται στο Capital.gr, δεκάδες, αν όχι εκατοντάδες άδειες ταξί, έχουν χορηγηθεί σε άτομα που ασκούν επαγγελματική δραστηριότητα ακόμη και σε υψηλόβαθμους δημόσιους υπαλλήλους.
Κατά πληροφορίες, αυτού του είδους οι καταγγελίες πολύ σύντομα θα επιβεβαιωθούν ή θα διαψευστούν, καθώς ο κ. Ραγκούσης έχει δεσμευθεί ότι θα δημοσιεύσει τη λίστα του μητρώου ιδιοκτητών που περιλαμβάνει τα πλήρη στοιχεία όσων κατέχουν άδεια ταξί.
www.capital.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου