1.Το ΠΑΣΟΚ στο πλαίσιο της αυτοδύναμης στρατηγικής του και με βάση τον αυτόνομο λόγο και ρόλο του στις εξελίξεις έχει επεξεργαστεί και καταθέσει μια συνεκτική, εναλλακτική και ολοκληρωμένη πρόταση για τον Εκλογικό Νόμο.
- Αυτή η πρόταση υπηρετεί τον στόχο της αναλογικής εκπροσώπησης όλων των πολιτικών ρευμάτων.
Ευνοεί τόσο το διάλογο και τη συνεννόηση ανάμεσα στις πολιτικές και κοινωνικές δυνάμεις για την επεξεργασία και εφαρμογή Εθνικού Σχεδίου Ανασυγκρότησης, όσο και τον σχηματισμό Κυβερνήσεων συνεργασίας με προγραμματικές συγκλίσεις για να βγει η χώρα από τα Μνημόνια και από την πολύμορφη κρίση.
Ενισχύει την διαφάνεια και την αξιοπιστία του πολιτικού μας συστήματος.
- Αυτή η πρόταση έχει σαφή και αδιαμφισβήτητη αντιστοιχία με την ετυμηγορία του Ελληνικού λαού σε τέσσερεις αλλεπάλληλες εκλογικές αναμετρήσεις (Μάιος 2012, Ιούνιος 2012, Ιανουάριος 2015 και Σεπτέμβριος 2015).
Οι Έλληνες πολίτες με την ψήφο τους έστειλαν το μήνυμα διαλόγου, συνεννόησης και συνεργασίας σε όλα τα Κόμματα του Δημοκρατικού Τόξου, σε όλες τις ηγεσίες που δεσμεύονται για το «Ευρωπαϊκό κεκτημένο» της Ελλάδας.
Οι Έλληνες πολίτες με την ψήφο τους έχουν αρνηθεί συνειδητά τον παραδοσιακό δικομματισμό με ποσοστά πλειοψηφικής αυτοδυναμίας και έχουν σηματοδοτήσει το πλαίσιο αναφοράς και προοπτικής για μια νέα Μεταπολίτευση.
2. Συνοπτικά η πρότασή μας περιλαμβάνει τις εξής θέσεις:
α) Την κατάργηση του bonus μέχρι το ποσοστό 42%, έτσι ώστε να εφαρμοσθεί η απλή αναλογική και να αποκρουσθούν τα πλαστά και διχαστικά διλήμματα των εκπροσώπων του “μικρού” δικομματισμού. Να σταματήσει η “υφαρπαγή” της ψήφου εις βάρος των μικρότερων κομμάτων.
β) Εάν ένα Κόμμα ή συνασπισμός Κομμάτων υπερβεί το ποσοστό 42%, τότε και μόνον τότε, μπορεί να ενεργοποιείται ένα μικρότερο bonus 25-30 εδρών. Με αυτή την πρόβλεψη συγκεκριμενοποιείται η αναγνώριση και ο σεβασμός της ετυμηγορίας του Ελληνικού λαού, που με την ψήφο του εκφράζει την επιθυμία του να αναδείξει ένα Κόμμα ή έναν συνασπισμό Κομμάτων σε αυτοδύναμη Κυβέρνηση.
γ) Την κατάργηση των μεγάλων εκλογικών περιφερειών, ώστε να ενισχύεται η διαφάνεια, να αποτρέπονται φαινόμενα διαπλοκής και να καθίσταται ευδιάκριτη η σχέση των πολιτών με τους εκπροσώπους τους.
Απορία πράγματι προξενεί πως τόσο ο ΣΥΡΙΖΑ και η Ν.Δ. όσο και άλλα Κόμματα που δήθεν “μάχονται” την διαπλοκή και την αδιαφάνεια, αρνούνται να αποδεχθούν αυτή τη θέση μας.
δ) Την διατήρηση του ορίου εισόδου ενός κόμματος στην Βουλή στο 3%, ώστε να μην έχουμε διαλυτικά φαινόμενα κατακερματισμού του πολιτικού μας συστήματος.
ε) Την ψήφο στα 17, μια και οι νέοι άνθρωποι έχουν πια όλη την αναγκαία πληροφόρηση και την ωριμότητα, ώστε να κάνουν ως πολίτες τις επιλογές τους.
στ) Την δυνατότητα ψήφου για την Ομογένεια και του ‘Έλληνες κατοίκους του εξωτερικού.Με αυτή τη θέση εκφράζουμε το σεβασμό μας στην Ομογένεια. Ταυτόχρονα κατοχυρώνουμε δικαίωμα συμμετοχής στις εκλογές εκατοντάδων χιλιάδων Ελλήνων, που έχουν μεταναστεύσει λόγω της οικονομικο-κοινωνικής κρίσης τα τελευταία 6 χρόνια.
3. Αυτή η συνεκτική και αξιόπιστη πρόταση, απευθύνεται προς όλα τα κόμματα του Συνταγματικού τόξου. Σε κάθε περίπτωση είναι απαράδεκτο και προκλητικό με τους αδιέξοδους και ανόητους τακτικισμούς, να μετατρέπεται η Χρυσή Αυγή ως «ρυθμιστής» των εξελίξεων. Αυτή την ευθύνη την αναλαμβάνει εις το ακέραιο η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ. Παλαιότερα, σε αντίστοιχο ολέθριο λάθος είχε υποπέσει και η Ν.Δ. που επώαζε την αναγόρευση της Χ.Α. σε προνομιακό συνομιλητή του.
4. Είναι μια πράξη ευθύνης, άμεσα συνδεδεμένη με το αίτημα των πολιτών για Εθνική Συνεννόηση και την αποτροπή διχαστικών καταστάσεων που υπονομεύουν τις προοπτικές της χώρας.
Πράξη ευθύνης που προσφέρει την δυνατότητα για ισχυρή Κυβέρνηση με πραγματική λαϊκή πλειοψηφία, ικανή να υλοποιήσει την Εθνική Γραμμή εξόδου από την κρίση που έχει ανάγκη ο τόπος.
Πρόταση χωρίς “κόλπα”, τυχοδιωκτισμούς και μικροκομματικά παιχνίδια, όπως αυτά που εξελίσσονται σήμερα από τον ΣΥΡΙΖΑ και την Νέα Δημοκρατία.
Πρόταση που μπορεί να αποτελέσει την βάση για τον διάλογο μεταξύ των κομμάτων με στόχο την εξεύρεση λύσης ευρύτερης αποδοχής. Για ένα δίκαιο και αναλογικό εκλογικό σύστημα που δεν θα είναι μόνο “μιας χρήσης”, για να εξυπηρετήσει σκοπιμότητες.
Σύστημα ολοκληρωμένο και λειτουργικό, μακριά από τους τακτικισμούς της νομοθέτησης μεμονωμένων διατάξεων με «δόσεις».
Όποιος κατανοεί αυτή την αναγκαιότητα και θέλει ειλικρινά αξιόπιστη λύση, δεν έχει παρά να αποδεχθεί την πρότασή μας για το πάγωμα της διαδικασίας ψήφισης στην Βουλή των αποσπασματικών διατάξεων και την έναρξη του διαλόγου μέσα από διακομματική επιτροπή.
5.Τα διλήμματα είναι σαφή, υπάρχουν και αφορούν τα Κόμματα του «μικρού» και «ιδιότυπου» δικομματισμού το ΣΥΡΙΖΑ και τη ΝΔ.
Τα διλήμματα αυτά τα έχουν μπροστά τους τόσο ο κ. Τσίπρας όσο και ο κ. Μητσοτάκης, που λειτουργούν συμπληρωματικά ως δύο όψεις του ίδιου νομίσματος και προσπαθούν με «εκλογο-μάγειρες», με εκλογικές εμμονές μικροκομματικά παιχνίδια να σημαδέψουν τις πολιτικές εξελίξεις σύμφωνα με τα συγκυριακά κομματικά τους συμφέροντα, έξω και πέρα από τις ανάγκες του τόπου και της Δημοκρατίας, έξω και πέρα από την εκφρασμένη βούληση του Ελληνικού λαού σε 4 αλλεπάλληλες εκλογικές αναμετρήσεις.
Το ΠΑΣΟΚ και η Δημοκρατική Συμπαράταξη έχουν καταστήσει σαφές, και πριν αλλά και μετά τις εκλογές, ότι η χώρα και η κοινωνία έχει ανάγκη από διάλογο, συνεννόηση, συνεργασίες και προγραμματικές συγκλίσεις ανάμεσα στις πολιτικές και τις κοινωνικές δυνάμεις. Ταυτόχρονα έχουν καταστήσει σαφές ότι δεν πρόκειται να γίνουμε δεκανίκι σε οποιοδήποτε Κυβερνητικό αδύναμο, αναξιόπιστο και διχαστικό σχήμα.
Ο ΣΥΡΙΖΑ και η Ν.Δ., ο κ. Τσίπρας και ο κ. Μητσοτάκης εάν θέλουν να διατηρούν στο ακέραιο τις άγονες πολιτικές τους εμμονές και τις Κυβερνητικές αυταπάτες τους αναζητώντας είτε άλλοθι και δεκανίκια είτε «πρόθυμους και χρήσιμους ηλιθίους», ας ψάχνουν αλλού και σε άλλους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου