Όσο πιο άνετος είναι ο χώρος εργασίας τόσο πιο αποδοτικός είναι ο εργαζόμενος. Γι’ αυτό ψάξαμε και βρήκαμε τα πιο high design γραφεία που χαρίζουν άνεση και ευχαρίστηση στο προσωπικό τους… Εσύ που θα ήθελες να βρίσκεσαι;
Aρ. 10 : Ogilvy & Mather’s Κίνα
Πρωταρχικός στόχος για το design των γραφείων της διαφημιστικής εταιρείας Ogilvy & Mather στη Κίνα ήταν να δημιουργήσει στο προσωπικό της ένα περιβάλλον γεμάτο έμπνευση. Γι’ αυτό το λόγο το αρχιτεκτονικό γραφείο M Moser αποφάσισε να δώσει σε αυτό το χώρο το πνεύμα του Καρναβαλιού και συγκεκριμένα όπως το αποκαλεί “Carnival of Ideas” (σσ. Καρναβάλι Ιδεών).
Το ύψος του χώρου και οι κεντρικές σκάλες δημιουργούν την αίσθηση ενός θεματικού πάρκου που θα ζήλευαν και τα παιδιά. Βασισμένο στη λογική των ανοιχτών χώρων (όπως συμβαίνει στους εργασιακούς χώρους των περισσότερων εταιρειών), κεντρικό ρόλο παίζουν τα χρώματα και οι εικόνες. Εξάλλου όπως είπαν και οι υπεύθυνοι της εταιρείας έμπνευση ήθελαν να δώσουν στους υπαλλήλους του και νομίζω πως τα κατάφεραν…
Aρ. 9 : Macquarie Σύδνεϋ
Τα κεντρικά της επενδυτικής εταιρείας Macquarie στο Σύδνεϋ δεν έχουν αποσπάσει βραβεία μόνο για την αρχιτεκτονική και τη διακόσμηση, αλλά και για την οικολογική τους αποδοτικότητα και λειτουργικότητα. Οι εμπνευστές του αρχιτεκτονικού σχεδίου είναι η εταιρεία Fitzpatrick & Partners με έδρα το Σύδνεϋ, ενώ υπεύθυνοι για την εσωτερική διακόσμηση είναι η αρχιτεκτονική εταιρεία Clive Wilkinson με έδρα το Χόλιγουντ.
Οι 3.000 εργαζόμενοι της Macquarie εργάζονται τώρα σε έναν ανοιχτό και ιδιαίτερα ευέλικτο χώρο στο δεκαώροφο κτίριο της. Στόχος τους ήταν να υιοθετήσουν ένα νέο στιλ εργασιακού καθεστώτος που όλα θα γίνονταν με μεγαλύτερη ευκολία και χωρίς πολλές καθυστερήσεις.
Η επικοινωνία είναι μεγάλο ζήτημα για μια οικονομική εταιρεία. Σύμφωνα με τους υπεύθυνους, οι εσωτερικές σκάλες έχουν μειώσει τη χρήση του ασανσέρ κατά 50%, περισσότεροι από τους μισούς αναφέρουν ότι αλλάζουν τον χώρο εργασίας τους καθημερινά, ενώ το 70% από αυτούς δηλώνει ευτυχισμένοι με την ελευθερία που έχουν.
Aρ. 8 : Post Panic
Η σχεδιαστική ομάδα Maurice Mentjens Design από την Ολλανδία έκανε πάλι το θαύμα της. Πρόκειται για την εταιρεία σχεδιασμού και animation Post Panic, η οποία δημιουργεί διαφημιστικά σποτ για Nike, MTV και Coca Cola.
Όταν η εταιρεία αποφάσισε να αλλάξει έδρα, παρέδωσε στην Mentjens τη δύσκολη δουλειά για να διαμορφώσει το χώρο κατά τέτοιο τρόπο ώστε να αντικατοπτρίζεται η διαφορετική ενασχόληση των τμημάτων αλλά και ο όγκος του κάθε τμήματος. Η Mentjens αξιοποίησε την απόσταση ανάμεσα στις μεγάλες κολόνες για να διαμορφώσει τους χώρους.
Έτσι δημιουργήθηκαν χώροι που παρέπεμπαν σε τεράστιες αίθουσες συσκέψεων μυστικών υπηρεσιών. Αν και είναι αρκετά industrial η αίσθηση που αφήνει, τα έντονα χρώματα που διάλεξαν για κάποιους χώρους δημιουργούν την αίσθηση της χαλάρωσης.
Aρ. 7 : Technology Center Medical Science Βερολίνο
Αυτό το αστραφτερό λευκό κτίριο είναι το Τεχνολογικό Κέντρο Ιατρικής Έρευνας στο Βερολίνο. Μέσα σε αυτό στεγάζεται και μια από τις πιο παλιές και πιο μεγάλες εταιρείες που σχεδιάζουν, κατασκευάζουν και πουλάνε προσθετικά και ορθοπεδικά προϊόντα.
Γι’ αυτό η πρόσοψή του είναι φτιαγμένη έτσι ώστε να σου δημιουργεί την αίσθηση της μυϊκής δύναμης. Ιδρύθηκε το 1919 από τον Otto Bock θέλοντας να αντιμετωπίσει περιστατικά από βετεράνους πολέμου.
Στους τρεις τελευταίους ορόφους στεγάζονται τα γραφεία αυτής της εταιρείας ενώ στους υπόλοιπους τρεις βρίσκεται το Ερευνητικό Κέντρο και οι εκθεσιακοί του χώροι τους οποίους σχεδίασε η βερολινέζικη εταιρεία ART+COM, η οποία έχει βάλει την υπογραφή της σε πολλές εκθέσεις του Μουσείου της BMW.
Aρ. 6 : ANZ Centre Αυστραλία
Δεν είναι τυχαίο αυτό που λένε, ότι το περιβάλλον εργασίας βοηθά στην αποδοτικότητα, την δημιουργικότητα και την άνεση του κάθε υπάλληλου. Και φυσικά αυτό έχει σαν αντίκτυπο την θετική ανταπόκριση του πελάτη.
Αυτό το μότο θέλησαν να εφαρμόσουν στο κέντρο ANZ στην Αυστραλία μέσα από το design που επέλεξαν για τα κεντρικά γραφεία του. Σχεδιασμένο από την αρχιτεκτονική ομάδα Hassell, το τεράστιο αστικό campus των 130.000τμ καθημερινά δέχεται 6.500 ανθρώπους.
Πρόκειται για ένα τεράστιο κέντρο που έχει σαν βάση του το ισόγειο στο οποίο υπάρχουν καφέ, χώροι υποδοχής και εκθεσιακοί χώροι. Μέσα στο campus, υπάρχουν 44 σημεία τα οποία συνδέονται με τους εργασιακούς χώρους. Το 55% του χώρου περιλαμβάνει ομαδικούς χώρους εργασίας ενώ στο υπόλοιπο ποσοστό αναλογούν οι χώροι για τα γραφεία των υπαλλήλων. Η ομάδα του Hassell κέρδισε το 2010 στο Παγκόσμιο Φεστιβάλ Αρχιτεκτονικής στη Βαρκελώνη βραβείο για το ANZ Centre.
Aρ. 5 : Diane von Furstenberg Νέα Υόρκη
Δεν θα μπορούσε να βρει καλύτερο μέρος για να ανοίξει τα κεντρικά γραφεία της η διάσημη Αμερικανίδα σχεδιάστρια Diane Von Furstenberg από τη Νέα Υόρκη. Στο σχεδιασμό του κτιρίου η εταιρεία Work Architecture κατάφερε να συνδυάσει το παλιό με το καινούριο, το φωτεινό με το σκοτεινό, το ανοιχτό με το κλειστό και το καλλιτεχνικό με το πρακτικό. Στο εξαώροφο κτίριο στεγάζεται το showroom, ο χώρος εκδηλώσεων, τα γραφεία και στούντιο για 120 άτομα, όπως επίσης μια πολυτελής σουίτα και ένα διαμέρισμα. Highlight αποτελεί η γυάλινη κατασκευή στην οροφή του κτιρίου που παραπέμπει σε διαμάντι που έπεσε από τον ουρανό.
Aρ. 4 : Escada Μόναχο
Τα κεντρικά της Escada στο Μόναχο αποτελούν πόλο έλξης των buyers και των προμηθευτών από όλο τον κόσμο για να δουν τις νέες κολεξιόν. Οι τρεις κύριοι χώροι – ο χώρος υποδοχής, το lobby και ο εσωτερικός κήπος- διαχωρίζονται μεταξύ τους από διαφανείς προσόψεις. Αυτό δημιουργεί την αίσθηση της άνεσης και της χωρητικότητας. Για την δημιουργία αυτών των χώρων η Escada προσέλαβε τον διάσημο αρχιτέκτονα Eric Carlson από το γραφείο studio Carbondale . ο Carlson έχει συνεργαστεί με πολλούς μεγάλους οίκους όπως για τα κεντρικά της Louis Vuitton στο Τόκυο και το Παρίσι, αλλά και για το αρχηγείο της Tag Heuer στην Ελβετία.
Aρ. 3 : Vodafone Πορτογαλία
Το 1984 η Vodafone ήταν μια μικρή επιχείρηση στη Βρετανία. Σήμερα είναι μια από τις κορυφαίες στον τομέα της τηλεπικοινωνίας σε όλο τον κόσμο. Και αυτό φυσικά θα πρέπει να αντικατοπτρίζεται και στα κτίρια της. Το άκρως μοντέρνο αρχηγείο της στην Πορτογαλία βρίσκεται στην περιοχήAvenida da Boavista στο Πόρτο και σχεδιάστηκε από του αρχιτέκτονες José António Barbosa και Pedro Guimarães της εταιρείας Barbosa Guimarães.
Η επιθυμία των δημιουργών της ήταν να αποτυπώνουν το μότο της εταιρείας «Vodafone Life, Life in Motion». Γι’ αυτό τον λόγο δημιούργησαν ένα κτίριο που δημιουργεί την εντύπωση της κίνησης και καταρρίπτει καθετί στατικό. Το εξωτερικό του κτιρίου θυμίζει σχέδιο από ανολοκλήρωτο οριγκάμι, ενώ οι γωνίες και οι έντονες γραμμές που κυριαρχούν στο κτίριο δίνουν την εντύπωση διαστημόπλοιου. Εξωπραγματική ομορφιά στο αστικό τοπίο του Πόρτο.
Aρ. 2 : DTAC Headquarter Μπανγκοκ
«Παίξε και μάθε»! Με αυτό το μότο φαίνεται πως ξεκίνησε να φτιάχνει τη νέα της στέγη η μεγάλη εταιρεία επικοινωνιών στη Μπανγκόκ, DTac. Τον Ιούνιο του 2009, η εταιρεία αποφάσισε να μεταφέρει το πολυπληθές προσωπικό της στο νέο της αρχηγείο των 62.000τ.μ., στη περιοχή Chamchuri Square.
Με ένα εντυπωσιακό opening, η dtac θέλησε να παρουσιάσει στο κοινό την επιθυμία της εταιρείας, να γίνει πιο δημιουργική, να προάγει την συνεργασία και την επικοινωνία, να ενδυναμώσει τους κοινούς στόχους της, αλλά και να μπορέσει να γίνει πιο ευέλικτη στην αγορά εργασίας.
Για ακόμα μια φορά η ομάδα του αρχιτεκτονικού γραφείου Hassell έβαλε το χεράκι της για την δημιουργία αυτού του εξαιρετικά πρωτότυπου και μοντέρνου χώρου μετά από διαγωνισμό. Δημιούργησαν ένα ανοιχτό και εύελικτο χώρο δίνοντας έμφαση στο φυσικό ξύλο, το φυσικό φως και στην άνεση. Ανάμεσα στα highlight είναι μια αμφιθεατρική βιβλιοθήκη και ένας ολόκληρος όροφος για διασκέδαση και χαλάρωση με εσωτερικό γήπεδο ποδοσφαίρου και τένις. Ποιος δεν θα ήθελε να δουλεύει εκεί;
Aρ. 1 : Google Ζυρίχη
Για άλλη μια φορά τα κεντρικά γραφεία της Google πρωτοτυπούν! Για το σχεδιασμό η Google ανέθεσε στην εταιρεία σχεδιασμού Camenzind Evolution να δώσει άλλο αέρα στα γραφεία της στη Ζυρίχη. Και αυτό ακριβώς έκανε!
Η σχεδιαστική ομάδα συνεργάστηκε με τους υπαλλήλους της Google για να καταλήξουν σε νέες ιδέες σχετικά με τους χώρους εργασίας. Όπως δήλωσε και ο επικεφαλής του σχεδιασμού, Stefan Camenzind, «το προσωπικό γνωρίζει πάντα καλύτερα για το πώς γίνεται καλύτερα η δουλειά. Η άνεση δίνει την δυνατότητα στους εργαζομένους να νιώσουν ότι ανήκουν κάπου. Οι κοινόχρηστοι χώροι θα πρέπει να είναι εύχρηστοι και χαρούμενοι. Τα έντονα και καθαρά χρώματα αλλάζουν αμέσως τον χαρακτήρα του κάθε δωματίου.»
Επέλεξαν διαφορετικό θέμα και χρώμα για κάθε έναν από τους 7 ορόφους, ενός κτιρίου 12.000 τετραγωνικών μέτρων, που χτίστηκε πριν από 11 χρόνια, στη θέση μιας παλιάς τοπικής μπιραρίας. Μέσα υπάρχουν καφετέριες και εστιατόρια, που μπορείς να τα προσεγγίσεις κατεβαίνοντας από μια τσουλήθρα! Όπως επίσης, υπάρχουν και χώροι για κουβεντούλα με τους φίλους σου, χώροι που θυμίζουν τεράστια αυγά, διαστημικές καμπίνες, παλιά κλασικά ταξί και γενικά, ότι βάλει ο νους σου.
menslounge.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου