Λίγο θεωρούν, προφανώς, στο υπουργείο Οικονομικών, ότι το 70% της τελικής
τιμής της βενζίνης είναι φόροι και γι' αυτό το λόγο σκέφτονται να τους αυξήσουν.
Η... φαεινή ιδέα που επεξεργάζονται στο οικονομικό επιτελείο επανέρχεται στο τραπέζι, προκειμένου να καλυφθεί μέρος της
διαφοράς του δημοσιονομικού κενού, ενώ τις τελευταίες ώρες κυκλοφορεί η είδηση για πρόταση-σοκ από πλευράς των Θεσμών για αύξηση του ΦΠΑ στο ρεύμα από το 13% στο 23%, παρά την έκρηξη των ληξιπρόθεσμων οφειλών λόγω αδυναμίας των πολιτών να πληρώσουν τους λογαριασμούς.
Σύμφωνα με το υπουργείο Ενέργειας, η πρόταση για αύξηση του φόρου στο ρεύμα συναντά την αντίδραση της ελληνικής κυβέρνησης, η οποία είχε εκφραστεί και στις διαπραγματεύσεις του Ιουνίου, με το επιχείρημα πως, με βάση τον τζίρο της ΔΕΗ στην ηλεκτρική ενέργεια για το 2014, θα μπορούσε να προκύψει ένα επιπλέον ποσό.
Με ΦΠΑ 13% το Δημόσιο είχε έσοδα 730 εκατ. ευρώ, ενώ με το συντελεστή 23% τα έσοδά του θα ανέρχονταν στα 1,3 δισ. ευρώ.
Ήδη, η βιομηχανία και παράγοντες της αγοράς βρίσκονται «στα κάγκελα», μετά τη φημολογία και για αύξηση στον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης στο φυσικό αέριο. Εκφράζουν τη σφοδρή αντίθεσή τους, εκτιμώντας ότι θα πληγεί η ανταγωνιστικότητα των ελληνικών βιομηχανιών.
Σήμερα, στην τελική τιμή του φυσικού αερίου ο ειδικός φόρος κατανάλωσης αντιπροσωπεύει περίπου το 40%, ενώ σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες κυμαίνεται στο 10%. Θυμίζουμε μελέτη του ΙΟΒΕ, που υπολόγιζε πως, αν ο φόρος στο φυσικό αέριο περιοριζόταν στο ελάχιστο όριο που ορίζει η κοινοτική νομοθεσία, θα παράγονταν 754 εκατομμύρια «περισσότερο» ΑΕΠ το χρόνο, θα δημιουργούνταν 12.500 θέσεις εργασίας και θα οδηγούσε σε πτώση των τιμών του ηλεκτρικού ρεύματος κατά 1,9% και των βιομηχανικών προϊόντων κατά 2,1%.
Σχετικά με τη βενζίνη, οι εκτιμήσεις αναφέρουν ότι μία αύξηση στο φόρο θα ανέβαζε πάλι τη μέση τιμή σε 1,5 ευρώ. Σήμερα, η τιμή βρίσκεται στα περίπου 1,329 ευρώ, που είναι ο μέσος όρος τιμής της βενζίνης πανελλαδικά και οι φόροι ισούνται με 93 λεπτά (70%).
Μάλιστα, σχετικά με την τιμή της αμόλυβδης, προ φόρων, η Ελλάδα είναι η 15η φθηνότερη στην Ευρώπη των «28», ενώ, μετά τις φορολογικές επιβαρύνσεις, φτάνει να είναι η 8η ακριβότερη στην Ευρώπη, υψηλότερη απ' ότι σε Γερμανία, Γαλλία, Αυστρία, Λουξεμβούργο, με σαφώς άλλες μισθολογικές απολαβές.
Παράλληλα, μια ενδεχόμενη αύξηση στους φόρους εκτιμάται ότι θα μειώσει την κατανάλωση, άρα και τα εκτιμώμενα έσοδα για το κράτος.
τιμής της βενζίνης είναι φόροι και γι' αυτό το λόγο σκέφτονται να τους αυξήσουν.
Η... φαεινή ιδέα που επεξεργάζονται στο οικονομικό επιτελείο επανέρχεται στο τραπέζι, προκειμένου να καλυφθεί μέρος της
διαφοράς του δημοσιονομικού κενού, ενώ τις τελευταίες ώρες κυκλοφορεί η είδηση για πρόταση-σοκ από πλευράς των Θεσμών για αύξηση του ΦΠΑ στο ρεύμα από το 13% στο 23%, παρά την έκρηξη των ληξιπρόθεσμων οφειλών λόγω αδυναμίας των πολιτών να πληρώσουν τους λογαριασμούς.
Σύμφωνα με το υπουργείο Ενέργειας, η πρόταση για αύξηση του φόρου στο ρεύμα συναντά την αντίδραση της ελληνικής κυβέρνησης, η οποία είχε εκφραστεί και στις διαπραγματεύσεις του Ιουνίου, με το επιχείρημα πως, με βάση τον τζίρο της ΔΕΗ στην ηλεκτρική ενέργεια για το 2014, θα μπορούσε να προκύψει ένα επιπλέον ποσό.
Με ΦΠΑ 13% το Δημόσιο είχε έσοδα 730 εκατ. ευρώ, ενώ με το συντελεστή 23% τα έσοδά του θα ανέρχονταν στα 1,3 δισ. ευρώ.
Ήδη, η βιομηχανία και παράγοντες της αγοράς βρίσκονται «στα κάγκελα», μετά τη φημολογία και για αύξηση στον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης στο φυσικό αέριο. Εκφράζουν τη σφοδρή αντίθεσή τους, εκτιμώντας ότι θα πληγεί η ανταγωνιστικότητα των ελληνικών βιομηχανιών.
Σήμερα, στην τελική τιμή του φυσικού αερίου ο ειδικός φόρος κατανάλωσης αντιπροσωπεύει περίπου το 40%, ενώ σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες κυμαίνεται στο 10%. Θυμίζουμε μελέτη του ΙΟΒΕ, που υπολόγιζε πως, αν ο φόρος στο φυσικό αέριο περιοριζόταν στο ελάχιστο όριο που ορίζει η κοινοτική νομοθεσία, θα παράγονταν 754 εκατομμύρια «περισσότερο» ΑΕΠ το χρόνο, θα δημιουργούνταν 12.500 θέσεις εργασίας και θα οδηγούσε σε πτώση των τιμών του ηλεκτρικού ρεύματος κατά 1,9% και των βιομηχανικών προϊόντων κατά 2,1%.
Σχετικά με τη βενζίνη, οι εκτιμήσεις αναφέρουν ότι μία αύξηση στο φόρο θα ανέβαζε πάλι τη μέση τιμή σε 1,5 ευρώ. Σήμερα, η τιμή βρίσκεται στα περίπου 1,329 ευρώ, που είναι ο μέσος όρος τιμής της βενζίνης πανελλαδικά και οι φόροι ισούνται με 93 λεπτά (70%).
Μάλιστα, σχετικά με την τιμή της αμόλυβδης, προ φόρων, η Ελλάδα είναι η 15η φθηνότερη στην Ευρώπη των «28», ενώ, μετά τις φορολογικές επιβαρύνσεις, φτάνει να είναι η 8η ακριβότερη στην Ευρώπη, υψηλότερη απ' ότι σε Γερμανία, Γαλλία, Αυστρία, Λουξεμβούργο, με σαφώς άλλες μισθολογικές απολαβές.
Παράλληλα, μια ενδεχόμενη αύξηση στους φόρους εκτιμάται ότι θα μειώσει την κατανάλωση, άρα και τα εκτιμώμενα έσοδα για το κράτος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου