Σάββατο 17 Μαρτίου 2012

Οι Έλληνες "ψηφίζουν" ηλεκτρονικές συναλλαγές


 
Στα "Συστήματα Αυτόματης Εξυπηρέτησης"(ΣΑΕ) στρέφονται σχεδόν καθημερινά οι Έλληνες για την πραγματοποίηση των πληρωμών τους, με τη συντριπτική πλειονότητά τους (98%) να δηλώνουν χρήστες, αναγνωρίζοντας την ευκολία στη χρήση, την εξοικονόμηση χρόνου, αλλά και την άμεση και συνεχή πρόσβαση σε αυτά, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η FOCUS BARIγια λογαριασμό της Printec.

Σύμφωνα με την έρευνα, τα "Συστήματα Αυτοματοποίησης Συναλλαγών" έχουν επιτύχει μεγάλη διείσδυση στην ελληνική αγορά, καθώς το 98% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι τα έχει χρησιμοποιήσει τουλάχιστον μία φορά, ενώ αναφορικά με το πού έχουν χρησιμοποιήσει τα ΣΑΕ, το 63% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι τα έχει χρησιμοποιήσει στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό, ενώ το 36% δηλώνει πως είχε ανάλογη εμπειρία μόνο στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, η εξοικείωση με τα ΣAE φαίνεται να συνδέεται κυρίως με τη χρήση ATM και δευτερευόντως με την αγοραπωλησία εισιτηρίων/ καρτών μέσων μαζικής μεταφοράς και την εξόφληση λογαριασμών στις τράπεζες.

Πιο συγκεκριμένα και υπολογίζοντας τη μέση συχνότητα χρήσης με ανώτατο όριο το επίπεδο 5, η πραγματοποίηση συναλλαγών μέσω ΑΤΜ εμφανίζεται με μέσο όρο 4,6 με την πλειοψηφία των χρηστών (74%) να ακολουθούν αυτή την πρακτική κάθε φορά, ενώ ακολουθούν η αγοραπωλησία εισιτηρίων/ καρτών μέσων μαζικής μεταφοράς με μέσον όρο 3,8 και η εξόφληση λογαριασμών στις τράπεζες με 3,2.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει η διαφαινόμενη τάση των χρηστών, όταν τους δίνεται η δυνατότητα, να δοκιμάζουν ΣΑΕ σε νέες υπηρεσίες, όπως ο έλεγχος τιμών προϊόντων σε supermarket (42%), η αγορά αναψυκτικών (60%) αλλά και η λήψη πληροφοριών από info kiosks (29%). 

Σε γενικές γραμμές και ενώ τα "παραδοσιακά" ΣΑΕ (ΑΤΜ, αυτόματοι πωλητές εισιτηρίων ή μηχανήματα εξόφλησης λογαριασμών σε καταστήματα τραπεζών) δείχνουν να είναι κομμάτι της ζωής μεγάλου μέρους του κοινού, η χρήση κάποιων ΣΑΕ φαίνεται να επηρεάζεται από το φύλο και την ηλικία.

Ο χρόνος είναι χρήμα για τους έλληνες καταναλωτές, καθώς σύμφωνα με την έρευνα, οι δύο βασικότεροι λόγοι χρήσης είναι η εξοικονόμηση χρόνου (46%) και η δυνατότητα απεριόριστης πρόσβασης (42%) παντού και οποιαδήποτε ώρα της ημέρας. 

Ακολουθούν ως γενικοί λόγοι η ευκολία στη χρήση (68%) αλλά και η ασφάλεια (14%).

Στην ερώτηση αναφορικά με τον προτιμώμενο τρόπο πληρωμής, τα μετρητά έχουν το προβάδισμα (67%) σε σχέση με τις κάρτες (29%), ενώ οι γυναίκες φαίνεται να προτιμούν περισσότερο να πληρώνουν τοις μετρητοίς (75%) συγκριτικά με τους άντρες (58%). 

nooz.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου