Τετάρτη 11 Ιουλίου 2012

Φιλοδοξία στα Μach 20 Το Πεντάγωνο ζητά ιδέες για αεροσκάφη που θα φτάνουν οπουδήποτε σε μία ώρα


Το ρύγχος του αεροσκάφους θα πρέπει να αντέχει θερμοκρασίες υψηλότερες από το σημείο τήξης του σιδήρου (Πηγή: DARPA)

Το ερευνητικό σκέλος του αμερικανικού υπουργείου Άμυνας ζητά προτάσεις για την ανάπτυξη ενός «υπερ-υπερηχητικού» αεροσκάφους που θα πετά 20 φορές ταχύτερα από τον ήχο και θα μπορεί να φτάνει σε «οποιοδήποτε σημείο του πλανήτη σε λιγότερο από μία ώρα».

Η DARPA, η Υπηρεσία Προηγμένων Ερευνητικών Προγραμμάτων Άμυνας, ζητά λύσεις για τα ακραία τεχνικά εμπόδια που θα έπρεπε να ξεπεράσει ένα τέτοιο αεροσκάφος.

Οι στροβιλοκινητήρες των σημερινών αεριωθούμενων δεν επαρκούν για ταχύτητες Mach 20, ή 24.720 χιλιόμετρα την ώρα, οπότε το αεροσκάφος «ΗΧ» (Hypersonic X-plane) της DARPA θα πρέπει να βασιστεί σε πυραυλοκινητήρες.



Ένα άλλο εμπόδιο είναι οι ακραίες θερμοκρασίες που θα ανέπτυσσε η άτρακτος λόγω της τριβής με την ατμόσφαιρα σε μεγάλες ταχύτητες. Η υπηρεσία εκτιμά ότι το ρύγχος και τα πτερύγια του αεροσκάφους θα πρέπει να αντέχουν σε θερμοκρασία 1.927 βαθμών Κελσίου -υψηλότερη από τo σημείο τήξης του σιδήρου.

Η DARPA έχει ήδη πειραματιστεί με δύο πυραυλοκίνητα αεροσκάφη σχεδιασμένα να φτάνουν τα Mach 20, οι δοκιμές όμως μάλλον απέτυχαν.

Τον Αύγουστο του 2011, το μη επανδρωμένο Falcon Hypersonic Technology Vehicle 2 εκτοξεύτηκε από την Καλιφόρνια και κατάφερε να επιταχύνει μέχρι τα 20.920 χιλιόμετρα την ώρα, μέχρι που το περίβλημά του ξεκόλλησε και προκάλεσε τη συντριβή του αεροσκάφους στον Ειρηνικό.

Η υπηρεσία ζητά τώρα τις προτάσεις ειδικών για την ανάπτυξη θερμικών ασπίδων, οριζόντιων και κάθετων σταθεροποιητών, πυραυλοκινητήρων μεγάλης διάρκειας και συστημάτων ελέγχου.

Η πρώτη απογείωση προγραμματίζεται για το 2016.



in.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου