Παρασκευή 19 Αυγούστου 2011

Εναλλακτικό σχέδιο για τους νέους αυτοκινητόδρομους


Έτοιμο να προχωρήσει στο «εναλλακτικό σχέδιο» προκειμένου να ολοκληρωθούν τα έργα κατασκευής των νέων αυτοκινητόδρομων σε όλη την Ελλάδα είναι το υπουργείο Υποδομών.
Εναλλακτικό σχέδιο για τους νέους αυτοκινητόδρομους
«Αν δεν προχωρήσουν οι διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες θα αναζητήσουμε χρηματοδότηση μέσα από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, την αναμόρφωση του ΕΣΠΑ και τα ομόλογα ανάπτυξης», λένε πηγές του υπουργείου Υποδομών. «Τα έργα, με τον έναν ή άλλον τρόπο, θα γίνουν και το τοπίο αναμένεται να έχει ξεκαθαρίσει έως τα μέσα του Σεπτεμβρίου». Εν τω μεταξύ, στο «κόκκινο» βρίσκονται τα έργα αφού οι τράπεζες έχουν διακόψει τη χρηματοδότηση (από τον Νοέμβριο του 2010) και, μαζί με αυτά και οι σχεδιαζόμενες μειώσεις στα διόδια. Οι τράπεζες θεωρούν, σύμφωνα με πηγές από τις κοινοπραξίες, ότι τα έργα είναι μη βιώσιμα, ζητούν αύξηση των επιτοκίων δανεισμού (από 3,5% σε πάνω από 6%) καθώς και εγγυήσεις ότι δεν θα χάσουν τα λεφτά τους. Μάλιστα, επικαλούνται και μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου στους αυτοκινητόδρομους που κυμαίνεται από 10% έως 30%.

Από την πλευρά του, το Δημόσιο θεωρεί ότι οι δανειακές συμφωνίες ανάμεσα στις τράπεζες και στις κοινοπραξίες αναφέρονται στις συμβάσεις που έχουν κυρωθεί από τη Βουλή. Μάλιστα, σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Υποδομών, στο αμέσως επόμενο διάστημα θα γίνει έλεγχος των χρημάτων που προέρχονται από τα διόδια, προκειμένου να ξεκαθαρίσει πόσα έχουν εισπραχθεί, πόσα πάνε για την ασφάλεια, τη συντήρηση και την κατασκευή.
ΝΕΟΣ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΤΗΣ. Έτσι, στο πλαίσιο που έχει δημιουργηθεί, βασικό ρόλο στις διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες παίζει πλέον το υπουργείο Οικονομικών.
Υπενθυμίζεται ότι η πρόταση της κυβέρνησης προς τους κατασκευαστές και τις τράπεζες (έχει κατατεθεί τον περασμένο Απρίλιο) προκειμένου να συνεχίσουν τα έργα είναι η μείωση στα διόδια από 25% έως 30% για τα κατασκευασμένα τμήματα των αυτοκινητόδρομων επί τρία χρόνια και ταυτόχρονη μείωση 50% για τα υπό κατασκευή τμήματα.
Σύμφωνα με την πρόταση που έχει κατατεθεί στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων - χωρίς ωστόσο κάποιο θετικό αποτέλεσμα μέχρι σήμερα - το Δημόσιο αναλαμβάνει το κόστος της μείωσης για τα επόμενα τρία χρόνια και, παράλληλα, διασφαλίζει σε πρώτη φάση ποσό 500 εκατομμυρίων ευρώ από τον προϋπολογισμό, το οποίο θα λειτουργήσει ως εγγύηση για τη χρηματοδότηση των έργων 6-8 μηνών, μέχρις ότου αναλάβει ρόλο η εταιρεία Ειδικού Σκοπού Ελληνικοί Αυτοκινητόδρομοι, η οποία θα ιδρυθεί με προίκα τα μελλοντικά έσοδα (20 δισ. ευρώ) από τα διόδια.
ΤΑ ΝΕΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου