η τουρκική κυβέρνηση για δύο ημέρες στις 28 και 29 Σεπτεμβρίου 2011. Η αιτιολογία για αυτή την ξαφνική κίνηση είναι η διεξαγωγή άσκησης αντιμετώπισης εκτάκτων καταστάσεων και θα γίνει σε συνεργασία με τα υπουργεία Άμυνας και Περιβάλλοντος....
Το σενάριο της ναυτικής άσκησης θα περιλαμβάνει την αντιμετώπιση ακινητοποίησης αεροπλανοφόρου από εχθρικό πλήγμα, το οποίο εν συνεχεία προσκρούει επάνω σε επιβατηγό σκάφος στον Βόσπορο. Σύμφωνα με το σενάριο ένα πετρελαιοφόρο μήκους 250 μέτρων και εκτοπίσματος 95. 000 τόνων προσκρούει πάνω σε ένα επιβατηγό πλοίο στο λιμάνι του Kabataş και προκαλείται πετρελαιοκηλίδα. Υπάρχει και εναλλακτικό σενάριο για απλή πριεβαλλοντική καταστροφή από διαρροή πετρελαίου στην θάλασσα.
Η ενημέρωση των τουρκικών αρχών για το κλείσιμο των στενών πραγματοποιήθηκε σήμερα το πρωί και θα εφαρμοστεί σε δέκα ημέρες από σήμερα, χρονικό διάστημα αρκετά σύντομο το οποίο επηρεάζει σημαντικά τα ναυλοσύμφωνα δεδομένο ότι το κλείσιμο των Στενών δεν θεωρείται «ανωτέρα βία» κατά το ναυτιλιακό δίκαιο και δεν είναι συνηθισμένη κίνηση.
Στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας έχουν εντυπωσιαστεί από την κίνηση δεδομένου ότι είναι εξαιρετικά σπάνιο να κλείνουν τα Στενά του Βοσπόρου για δύο ολόκληρες ημέρες με "τσαμπουκά" οι Τούρκοι και να προκαλούν "έμφραγμα" στη ναυτιλία της περιοχής της Μαύρης Θάλασσας.
Η μία εκτίμηση είναι ότι η αιφνιδιαστική κίνηση της Τουρκίας αποτελεί ένα μήνυμα προς την διεθνή κοινότητα ότι η Τουρκία ελέγχει τα ένα από τα σημαντικότερα θαλάσσια περάσματα στον κόσμο με επιπτώσεις την μεταφορά ενεργειακών πόρων.
Η δεύτερη εκτίμηση είναι ότι κάθε κράτος, από την στιγμή που ωθεί τις καταστάσεις στα άκρα, προτοιμάζεται και για το χειρότερο: Σταθερός στόχος της ΠΑ άλλωστε είναι οι γέφυρες του Βοσπόρου και η αποκλεισμός των Στενών...
defencenet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου