Τρίτη 25 Σεπτεμβρίου 2012

Ο ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΚΑΙ Ο ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ Πόλεμος στο Facebook για τον Παϊσιο


Πόλεμος στο Facebook για τον Παϊσιο
Αν ζούσε ο γέροντας το πιο πιθανό είναι να γελούσε ή να αδιαφορούσε. Αυτό ισχυρίζονται όσοι κάποτε τον συνάντησαν και γνώρισαν το χιούμορ του. Αλλά σε καιρούς όπου κάθε καλό μεταμορφώνεται ανερυθρίαστα στο αντίθετό του (η ελευθερία, η δημοκρατία, οι σεμνοί κι οι ταπεινοί, η χρυσή αυγή, υπήρξαν όμορφες λέξεις κάποτε όταν κυλούσαν στο μυαλό αποδεσμευμένες από πράγματα και καταστάσεις), μια εξυπνάδα αρκεί για να φουντώσει ένας απίστευτος φανατισμός. Με οπαδούς ένθεν και κείθεν, ενίοτε εν εξάλλω καταστάσει.

Με αυτή τη φράση που ενδεχομένως και να ερμηνεύει την δικαιολογημένη αντίδραση ο συγγραφέας Αύγουστος Κορτώ στο διαδίκτυο μαζί με άλλους κάνει γνωστή μια αφελή κατά βάση ιστορία που πήρε επικίνδυνες, τελικά διαστάσεις.
Τα γεγονότα απ' τη μια: Ένας 27χρονος νεαρός, υπάλληλος ιχθυοτροφείου, από τα Ψαχνά Ευβοίας και χρήστης διαδικτύου συνελήφθη την περασμένη Παρασκευή από αστυνομικούς της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος για «κακόβουλη βλασφημία και καθύβριση θρησκευμάτων, μέσω του Facebook». Αφορμή, οι παραποιημένες φωτογραφίες του Γέροντα Παϊσίου, τον οποίο αποκαλούσε Γέροντα Παστίτσιο. Για το θέμα αυτό υπέβαλε ερώτηση στη Βουλή, την περασμένη Τρίτη, 18/9/2012, ο βουλευτής της Χρυσής Αυγής Χρήστος Παππάς.
Το διαδίκτυο, σε θέση χορού σε αρχαία τραγωδία, (και σε Δευτέρα απεργίας) ανέδειξε το θέμα:
Με κατα μέτωπο επιθέσεις:
“Λοιπόν, επειδή άρχισαν να σκάνε και τα πρώτα υβριστικά/απειλητικά μηνύματα , να ξεκαθαρίσω κάτι για να μην κακοκαρδίζονται οι θρήσκοι. Εδώ, σ' αυτόν τον τοίχο, γράφει ένας άνθρωπος που δεν πιστεύει στον Θεό σας. Αν δεν μπορείτε να το σεβαστείτε, μην απαιτείτε να σεβαστώ κι εγώ τα δικά σας πιστεύω - η παλαιότητά τους δεν τους προσδίδει κάποιο ειδικό βάρος. Και η θεωρία των τεσσάρων χυμών διατυπώθηκε για πρώτη φορά πριν από δυο χιλιετίες και βάλε, αλλά αυτό δεν την καθιστά λιγότερο μπουρδολογική. Και μια αγαπημένη μου ένσταση, κι ας είναι κλισέ: την αγάπη προς τον εχθρό που κήρυττε ο Γιόκας του Θεού σας, την έχετε κάνει μια ωραιότατη γαργάρα...”
Με αντιρρήσεις εφ' όλης της ύλης:
“Υπερβολική έκταση πήρε αυτή η ιστορία με τον Άγιο Παϊσιο. Προσωπικά ο άγιος μού είναι αδιάφορος και νομίζω ότι απευθύνεται σε ανθρώπους που πάσχουν από ανίατη θρησκοληψία και στους επαγγελματίες της πίστης. Κάποτε ένας "ευσεβής" και ευλογημένος από τον Παϊσιο, διαπραγματευόταν μαζί μας ένα μεγάλο ποσό για να μας δώσει σ' ε'να κανάλι την προσωπική του στιγμή με τον Παϊσιο. Από την άλλη μπορεί ο κάθε πικραμένος να ειρωνεύεται τόσο βάναυσα τα πιστεύω των άλλων; Βάζω στοίχημα ότι αυτόν που είχε την έμπνευση για τον άγιο παστίτσιο, αν του θίξεις την ομάδα μπορεί να σε πλακώσει στο ξύλο”.
«Εν κατακλείδι: με μια σχετικά αδιάφορη ιστορία ένας μάλλον αδιάφορος 27χρονος από τα Ψαχνά Ευβοίας έφτασε να γίνει ο πρωτομάρτυρας σε μια μάχη που δεν έχει ακόμα ξεσπάσει στην πλήρη της έκταση. (...) Πολλοί θα κατηγορήσουν –κατηγόρησαν ήδη– τους ασχολούμενους με την Παστιτσιάδα ως «υπερβολικούς», "αποπροσανατολισμένους από την θλιβερή οικονομικοπολιτική πραγματικότητα" και ενδεχομένως και "αργόσχολους". Δεν είναι έτσι. Πρόκειται για ανθρώπους που βλέπουν τα σημάδια και δεν τους αρέσουν καθόλου. Γιατί σήμερα ήρθαν για τον Παστίτσιο, αύριο θα έρθουν για μένα, αλλά σε λίγο θα έρθουν για ΣΕΝΑ. Γι' αυτό σας λέω. Λευτεριά στον Γέροντα Παστίτσιο. Και κλείνω, όπως εύστοχα είδα γραμμένο στο FB με το κατάλληλο ευχολόγιο:
ΜΠΕΣΑΜΕΛΕΗΣΟΝ Κ'ΙΜΑΣ
Με εκείνους που προσπαθούν να ξαναπάρουν το νήμα από την αρχή:
"Σήμερα, περισσότερο από ποτέ, είναι επιτακτικότερη η αγάπη. χωρίς κιμάδες, σάλτσες, κρέμες, φούρνους. αγάπη ωμή και αφτιασίδωτη. μπορείς; δώκε. δεν δύνασαι; πολέμα με ταψιά και μπεσαμέλ"
“Εντάξει, χορτάσαμε από μετεφηβικά αστειάκια, αγανακτήσαμε και με την ακατονόμαστη σύλληψη, μπορούμε να ασχοληθούμε και με την εξαθλίωσή μας τώρα ή όλα εξαντλούνται σε επίπεδο χοντρού καλαμπουριού πασπαλισμένου με ολίγον από αγγλοσαξωνικό, δια το ξεκάρφωμα;”
Και με κάποιους ελάχιστους που έχουν βίωμα, εμπειρία κι ανάμνηση προσωπική:
“Το να γελοιοποιείς την πίστη κάποιου είναι βλακώδες και δείχνει ασέβεια στο δικαίωμα αυτοπροσδιορισμού του ατόμου. Το να διασκεδάζεις μ' έναν νεκρό είναι φτηνό και πρόστυχο. Το να χρησιμοποιείς όμως την πίστη κάποιων για να επιβάλεις τον φασισμό είναι τραγικό κι επικίνδυνο χωρίς όρια.
Όσοι κυνήγησαν τη σελίδα του Παστίτσιου στο fb, όσοι χρυσαυγίτες έκαναν ερώτηση στη Βουλή, όσοι εισαγγελείς διέταξαν τη δίωξη, ένα είναι σίγουρο. Ότι δεν είχαν γνωρίσει τον γέροντα Παΐσιο. Ίσως να τον είχαν ακουστά, ίσως να τον είχαν στο μυαλό τους σαν μέντιουμ, σαν κάτι υπερφυσικό από αυτά που αρέσκονται τα στείρα μυαλά να φαντασιώνονται, όμως σίγουρα δεν τον είχαν γνωρίσει.
Τον γέροντα Παΐσιο τον είχα γνωρίσει σε πολύ δύσκολες προσωπικές μου στιγμές. Δεν πρόκειται να δώσω λογαριασμό σε κανένα επειδή τον σεβόμουν και τον αγαπούσα. Όταν κάποιοι μ' έφτυσαν χοντρά για το πρόβλημά μου, εκείνος με παρηγορούσε κι όσοι μιλάνε θεωρητικά και με στόμφο για αλληλεγγύη, ας μάθουν ότι εκείνος μου έδειξε πώς είναι να τη βιώνεις. (...)
Όλοι αυτοί που κερδοσκόπησαν πάνω στον γέροντα Παΐσιο εκδίδοντας βιβλία ακόμη και με φανταστικές ιστορίες που είχαν πρωταγωνιστή τον ίδιο, πλαστογραφώντας τα χαρίσματά του και μετατρέποντάς τα σε τσίρκο, είναι αυτοί που σήμερα «θίγονται» για την προσβολή του σε ένα social media. Οι κερδοσκόποι πάντα είχαν απύθμενο θράσος.
Όσοι λοιπόν θέλουν να κάνουν καριέρα ελληνόψυχου και χριστιανού πάνω στον γέροντα Παΐσιο, ατύχησαν. Όσοι πάλι, αρέσκονται σε διαδικτυακούς ηρωισμούς απέναντι σε νεκρούς, είναι ήδη καταδικασμένοι από τη δειλία και το φόβο τους να τα βάλουν με τους ζωντανούς.
Επιμύθιο:
Σε εποχές όπου μέσα στη φασαρία χάνεις και το σημαντικό, την υπεράσπισή του δεν θα τη βρει κανείς στη Βουλή όπως δεν θα βρει και τον αντίλογο στην αβασάνιστη εξυπνάδα. Οπως έγραψε ένας φίλος στο Facebook, αυτή η άνευ ειδήσεων Δευτέρα ήταν τόσο αποκαλυπτική για όλους. Πλάκα έχουμε. Τόσο διάφανοι και μας πήρε τόσο πολύ χρόνο...»
Στο μεταξύ, η δίκη του 27χρονου αναβλήθηκε επ αόριστον και η πλάκα στο fb συνεχίζεται.
Ελένη Γκίκα

ethnos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου