Ζωντανό προσπαθεί να κρατήσει το σχέδιο για την κατασκευή τεσσάρων μαρινών στο παραλιακό μέτωπο της Θεσσαλονίκης ο
δήμος. Ενώ το έργο «ναυάγησε» την προηγούμενη άνοιξη, ο δήμος δεν το
εγκατέλειψε και στο επόμενο διάστημα θα ξεκινήσει τις διαδικασίες για να
προχωρήσει στα βήματα του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, ο οποίος
βρίσκεται στην τελική ευθεία για να αρχίσει την κατασκευή της μαρίνας
στην Α' Προβλήτα του.
Τον προηγούμενο Απρίλιο φάνηκε ότι «ναυάγησε στα... ρηχά» ένα από τα
σημαντικότερα έργα ανάπτυξης και υποδομής στη Θεσσαλονίκη, που θα
μπορούσε να αναγεννήσει τη σχέση των πολιτών με τη θάλασσα, να αλλάξει
τη βιτρίνα της πόλης και να αποτελέσει πόλο έλξης επισκεπτών, πόλο
προσέλκυσης τουρισμού, οικονομικό και αναπτυξιακό πόλο. Οι τρεις από τις
τέσσερις μαρίνες που σχεδιάστηκαν για να κοσμήσουν το θαλάσσιο μέτωπο
της Θεσσαλονίκης έχασαν την ευκαιρία χρηματοδότησής τους.
Επειτα από τριετείς διαδικασίες, οι μαρίνες που σχεδίαζε ο δήμος (σε Ποσειδώνιο, περιοχή Ομίλων, Πάρκο Νερού και Α' Προβλήτα ΟΛΘ), ώστε η πόλη να ξαναδεί σκάφη, κατάρτια, πανιά και κίνηση στο Θερμαϊκό, «βούλιαξαν», αφού απεντάχθηκαν από την προσυμβατική διαδικασία των έργων ΣΔΙΤ. Προχώρησαν οι διαδικασίες του διαγωνισμού του ΟΛΘ για τη μαρίνα της Α' Προβλήτας. Αν και οι πρώτες δυο μαρίνες επρόκειτο να υλοποιηθούν έως το τέλος του 2011, τον προηγούμενο Απρίλιο όλος ο σχεδιασμός έμεινε στα... συρτάρια, καθώς δεν μπορούσε να προωθηθεί πλέον για χρηματοδότηση. Οι μελέτες υπάρχουν και η πιθανότητα επανενεργοποίησης του σχεδίου επίσης.
Οπως τόνισε ο αρμόδιος αντιδήμαρχος, Ανδρέας Κουράκης, «η τελική πρόταση με τις απαιτούμενες μελέτες διαμορφώθηκε και ο προϋπολογισμός ήταν 30 εκατ. ευρώ. Ενημερώθηκε και το υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης, που έδωσε τη σύμφωνη γνώμη του από το 2008. Η δεύτερη φάση αφορούσε την ένταξη των μαρινών στα έργα ΣΔΙΤ για κατασκευή. Υπήρχαν όμως συγκεκριμένες προϋποθέσεις: Η απόκτηση της απαιτούμενης χερσαίας έκτασης, ο φορέας υλοποίησης, η προγραμματική συμφωνία των εμπλεκόμενων φορέων, η χωροθέτηση από τη Διεύθυνση Τουριστικών Λιμένων και η υποβολή στη Γενική Γραμματεία ΣΔΙΤ για ένταξη στον προγραμματισμό χρηματοδότησης. Οι προϋποθέσεις και κυρίως η απόκτηση της έκτασης δεν υπήρχαν κι έτσι εξοφλήσαμε τις εκκρεμότητες και κλείσαμε εκεί το θέμα. Αυτό δε σημαίνει ότι τελειώσαμε. Εχουμε τις μελέτες, είμαστε έτοιμοι και πλέον θα πάμε να καταθέσουμε την πρόταση για να αποκτήσουμε το χώρο που απαιτείται για τις μαρίνες από την ΚΕΔ. Το σχέδιο για τις μαρίνες είναι ζωντανό, δε χωράει συζήτηση». Το σχέδιο του δήμου για μαρίνες ήπιας μορφής και χαμηλής όχλησης, που να ταιριάζουν με το σύνολο της παραλιακής ζώνης, υποστηρίζεται από το σύνολο των τοπικών φορέων.
Οι μαρίνες, σύμφωνα με το δήμο, είχαν στόχο να καταστεί το θαλάσσιο μέτωπο της πόλης ελκυστικό για τους επισκέπτες, γι' αυτό και οι μαρίνες σχεδιάστηκαν να είναι ανοιχτής μορφής. Οι μαρίνες θεωρείται ότι είναι ένα σημαντικό πλεονέκτημα για την ανάπτυξη της τουριστικής κίνησης, ακόμη και την προσέλκυση επενδύσεων ή την τόνωση της εμπορικής κίνησης. «Το δίκτυο μαρινών δε δημιουργεί πρόβλημα ούτε στη θαλάσσια συγκοινωνία που προωθούμε και είναι συμβατό με όλες τις παρεμβάσεις μας και την εικόνα του παραλιακού μετώπου. Θέλουμε να ζωντανέψουμε το κομμάτι της Παραλίας, από το Λιμάνι μέχρι το Μέγαρο Μουσικής. Δεν είχαμε τις προϋποθέσεις. Ο ΟΛΘ, που ήταν κύριος του χώρου της μαρίνας, είχε την κύρια προϋπόθεση και προχώρησε. Θα το καταφέρουμε κι εμείς», είπε ο κ. Κουράκης.
Η διοίκηση του ΟΛΘ προχώρησε στη δεύτερη φάση το διαγωνισμό του για την κατασκευή και λειτουργία μαρίνας σκαφών αναψυχής στο χώρο της Α' Προβλήτας του Λιμανιού. Από τους τρεις ενδιαφερόμενους που κατέθεσαν προσφορές στην πρώτη φάση προκρίθηκαν δύο κοινοπραξίες (Lamda Development S.A. και κοινοπραξία Ακτωρ ΑΤΕ, ΑΚΤΕ-VEGA, Cosmos Yachting και Marina Kroslin GMBH), που έχουν περιθώριο να καταθέσουν τις δεσμευτικές οικονομικές προσφορές τους έως το τέλος του ερχόμενου Ιανουαρίου ή τις αρχές Φεβρουαρίου και έτσι να προκύψει ο ανάδοχος.
Στο πλαίσιο του έργου θα παραχωρηθεί, για τουλάχιστον 30 χρόνια, η θαλάσσια ζώνη μπροστά στο κρηπίδωμα Νο. 1 του Λιμανιού για τον ελλιμενισμό τουριστικών σκαφών και της χερσαίας ζώνης στην Α' Προβλήτα (7.195 στρ.) για την εξυπηρέτηση των χρηστών της μαρίνας. Αυτό σημαίνει εγκαταστάσεις εστίασης, αναψυχής, εμπορίου ναυτιλιακών ειδών κ.λπ. Επίσης θα παραχωρηθεί υπαίθριος χώρος στη δεύτερη Προβλήτα (9.370 στρ.) για τη διαχείμαση και επισκευή σκαφών αναψυχής.
Βάσει του σχεδίου του ΟΛΘ, η μαρίνα θα διαθέτει 218 θέσεις για σκάφη και ο χρόνος κατασκευής όλων των έργων υπολογίζεται στα τρία χρόνια. Ο προϋπολογισμός αναμένεται να ξεπεράσει τα 11 εκατ. ευρώ. Η «εμπλοκή» που δημιουργήθηκε με την παραχώρηση των μαρινών στο ΤΑΙΠΕΔ αναμένεται να επιλυθεί το επόμενο διάστημα με την κατάθεση σχετικής τροπολογίας από το υπουργείο Ναυτιλίας, ώστε οι μαρίνες εντός των λιμανιών να παραμείνουν στην ευθύνη των Οργανισμών.
Η δημιουργία μαρινών για σκάφη αναψυχής στη Θεσσαλονίκη εκτός από την αισθητική βελτίωση του θαλάσσιου μετώπου της πόλης, αναμφισβήτητα θα λειτουργήσει προσθετικά στην προσέλκυση τουριστών υψηλού βιοτικού επιπέδου και θα αποτελέσει το πρώτο βήμα για να ξαναζωντανέψει η θάλασσα της Θεσσαλονίκης», τόνισε ο αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, Απόστολος Τζιτζικώστας. Συμπλήρωσε μάλιστα ότι «η στροφή που έχουμε επιδιώξει στη ρωσική αγορά συνδέεται άμεσα με τον τουρισμό σκαφών, καθώς υπάρχουν πολλοί Ρώσοι ιδιοκτήτες σκαφών για τους οποίους θα ήταν κίνητρο η ύπαρξη μαρίνας για να έρθουν στη Θεσσαλονίκη και να τη μετατρέψουν σε βάση για τις εξορμήσεις τους στο Αιγαίο. Ελπίζω η διαδικασία που βρίσκεται σε εξέλιξη από τον ΟΛΘ για την κατασκευή μαρίνας να προχωρήσει γρήγορα και να μπορέσουμε να στραφούμε με δράσεις στην προσέλκυση αυτής της κατηγορίας των τουριστών».
Πηγή: Αγγελιοφόρος
Επειτα από τριετείς διαδικασίες, οι μαρίνες που σχεδίαζε ο δήμος (σε Ποσειδώνιο, περιοχή Ομίλων, Πάρκο Νερού και Α' Προβλήτα ΟΛΘ), ώστε η πόλη να ξαναδεί σκάφη, κατάρτια, πανιά και κίνηση στο Θερμαϊκό, «βούλιαξαν», αφού απεντάχθηκαν από την προσυμβατική διαδικασία των έργων ΣΔΙΤ. Προχώρησαν οι διαδικασίες του διαγωνισμού του ΟΛΘ για τη μαρίνα της Α' Προβλήτας. Αν και οι πρώτες δυο μαρίνες επρόκειτο να υλοποιηθούν έως το τέλος του 2011, τον προηγούμενο Απρίλιο όλος ο σχεδιασμός έμεινε στα... συρτάρια, καθώς δεν μπορούσε να προωθηθεί πλέον για χρηματοδότηση. Οι μελέτες υπάρχουν και η πιθανότητα επανενεργοποίησης του σχεδίου επίσης.
Οπως τόνισε ο αρμόδιος αντιδήμαρχος, Ανδρέας Κουράκης, «η τελική πρόταση με τις απαιτούμενες μελέτες διαμορφώθηκε και ο προϋπολογισμός ήταν 30 εκατ. ευρώ. Ενημερώθηκε και το υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης, που έδωσε τη σύμφωνη γνώμη του από το 2008. Η δεύτερη φάση αφορούσε την ένταξη των μαρινών στα έργα ΣΔΙΤ για κατασκευή. Υπήρχαν όμως συγκεκριμένες προϋποθέσεις: Η απόκτηση της απαιτούμενης χερσαίας έκτασης, ο φορέας υλοποίησης, η προγραμματική συμφωνία των εμπλεκόμενων φορέων, η χωροθέτηση από τη Διεύθυνση Τουριστικών Λιμένων και η υποβολή στη Γενική Γραμματεία ΣΔΙΤ για ένταξη στον προγραμματισμό χρηματοδότησης. Οι προϋποθέσεις και κυρίως η απόκτηση της έκτασης δεν υπήρχαν κι έτσι εξοφλήσαμε τις εκκρεμότητες και κλείσαμε εκεί το θέμα. Αυτό δε σημαίνει ότι τελειώσαμε. Εχουμε τις μελέτες, είμαστε έτοιμοι και πλέον θα πάμε να καταθέσουμε την πρόταση για να αποκτήσουμε το χώρο που απαιτείται για τις μαρίνες από την ΚΕΔ. Το σχέδιο για τις μαρίνες είναι ζωντανό, δε χωράει συζήτηση». Το σχέδιο του δήμου για μαρίνες ήπιας μορφής και χαμηλής όχλησης, που να ταιριάζουν με το σύνολο της παραλιακής ζώνης, υποστηρίζεται από το σύνολο των τοπικών φορέων.
Οι μαρίνες, σύμφωνα με το δήμο, είχαν στόχο να καταστεί το θαλάσσιο μέτωπο της πόλης ελκυστικό για τους επισκέπτες, γι' αυτό και οι μαρίνες σχεδιάστηκαν να είναι ανοιχτής μορφής. Οι μαρίνες θεωρείται ότι είναι ένα σημαντικό πλεονέκτημα για την ανάπτυξη της τουριστικής κίνησης, ακόμη και την προσέλκυση επενδύσεων ή την τόνωση της εμπορικής κίνησης. «Το δίκτυο μαρινών δε δημιουργεί πρόβλημα ούτε στη θαλάσσια συγκοινωνία που προωθούμε και είναι συμβατό με όλες τις παρεμβάσεις μας και την εικόνα του παραλιακού μετώπου. Θέλουμε να ζωντανέψουμε το κομμάτι της Παραλίας, από το Λιμάνι μέχρι το Μέγαρο Μουσικής. Δεν είχαμε τις προϋποθέσεις. Ο ΟΛΘ, που ήταν κύριος του χώρου της μαρίνας, είχε την κύρια προϋπόθεση και προχώρησε. Θα το καταφέρουμε κι εμείς», είπε ο κ. Κουράκης.
Η διοίκηση του ΟΛΘ προχώρησε στη δεύτερη φάση το διαγωνισμό του για την κατασκευή και λειτουργία μαρίνας σκαφών αναψυχής στο χώρο της Α' Προβλήτας του Λιμανιού. Από τους τρεις ενδιαφερόμενους που κατέθεσαν προσφορές στην πρώτη φάση προκρίθηκαν δύο κοινοπραξίες (Lamda Development S.A. και κοινοπραξία Ακτωρ ΑΤΕ, ΑΚΤΕ-VEGA, Cosmos Yachting και Marina Kroslin GMBH), που έχουν περιθώριο να καταθέσουν τις δεσμευτικές οικονομικές προσφορές τους έως το τέλος του ερχόμενου Ιανουαρίου ή τις αρχές Φεβρουαρίου και έτσι να προκύψει ο ανάδοχος.
Στο πλαίσιο του έργου θα παραχωρηθεί, για τουλάχιστον 30 χρόνια, η θαλάσσια ζώνη μπροστά στο κρηπίδωμα Νο. 1 του Λιμανιού για τον ελλιμενισμό τουριστικών σκαφών και της χερσαίας ζώνης στην Α' Προβλήτα (7.195 στρ.) για την εξυπηρέτηση των χρηστών της μαρίνας. Αυτό σημαίνει εγκαταστάσεις εστίασης, αναψυχής, εμπορίου ναυτιλιακών ειδών κ.λπ. Επίσης θα παραχωρηθεί υπαίθριος χώρος στη δεύτερη Προβλήτα (9.370 στρ.) για τη διαχείμαση και επισκευή σκαφών αναψυχής.
Βάσει του σχεδίου του ΟΛΘ, η μαρίνα θα διαθέτει 218 θέσεις για σκάφη και ο χρόνος κατασκευής όλων των έργων υπολογίζεται στα τρία χρόνια. Ο προϋπολογισμός αναμένεται να ξεπεράσει τα 11 εκατ. ευρώ. Η «εμπλοκή» που δημιουργήθηκε με την παραχώρηση των μαρινών στο ΤΑΙΠΕΔ αναμένεται να επιλυθεί το επόμενο διάστημα με την κατάθεση σχετικής τροπολογίας από το υπουργείο Ναυτιλίας, ώστε οι μαρίνες εντός των λιμανιών να παραμείνουν στην ευθύνη των Οργανισμών.
Η δημιουργία μαρινών για σκάφη αναψυχής στη Θεσσαλονίκη εκτός από την αισθητική βελτίωση του θαλάσσιου μετώπου της πόλης, αναμφισβήτητα θα λειτουργήσει προσθετικά στην προσέλκυση τουριστών υψηλού βιοτικού επιπέδου και θα αποτελέσει το πρώτο βήμα για να ξαναζωντανέψει η θάλασσα της Θεσσαλονίκης», τόνισε ο αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, Απόστολος Τζιτζικώστας. Συμπλήρωσε μάλιστα ότι «η στροφή που έχουμε επιδιώξει στη ρωσική αγορά συνδέεται άμεσα με τον τουρισμό σκαφών, καθώς υπάρχουν πολλοί Ρώσοι ιδιοκτήτες σκαφών για τους οποίους θα ήταν κίνητρο η ύπαρξη μαρίνας για να έρθουν στη Θεσσαλονίκη και να τη μετατρέψουν σε βάση για τις εξορμήσεις τους στο Αιγαίο. Ελπίζω η διαδικασία που βρίσκεται σε εξέλιξη από τον ΟΛΘ για την κατασκευή μαρίνας να προχωρήσει γρήγορα και να μπορέσουμε να στραφούμε με δράσεις στην προσέλκυση αυτής της κατηγορίας των τουριστών».
Πηγή: Αγγελιοφόρος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου