Σε περιόδους οικονομικής κρίσης, όπως αυτή που βιώνουμε καθημερινά, το πιο λογικό θα ήταν να… μειωθεί το βάρος του παγκόσμιου πληθυσμού. Όμως, αντίθετα, όπως αποδείχθηκε, η οικονομική κρίση, παχαίνει και μάλιστα πολύ!
Όταν το πορτοφόλι μας περνά δύσκολες ημέρες, ένα από τα πρώτα πράγματα που περιορίζουμε είναι η διασκέδαση και άρα οι πολυδάπανες έξοδοι για φαγητό και ποτό.
Επομένως, τι πιο λογικό από το να υποθέσει κανείς, πως λόγω οικονομίας και περιορισμού της διατροφικής κραιπάλης, θα χάναμε και κιλά;
Επομένως, τι πιο λογικό από το να υποθέσει κανείς, πως λόγω οικονομίας και περιορισμού της διατροφικής κραιπάλης, θα χάναμε και κιλά;
Όμως, οι έρευνες άλλα μαρτυρούν. Σε αντίθεση με την κοινή πεποίθηση, πως η κρίση... αδυνατίζει, διαπιστώσαμε, πως ένα ακόμη από τα «δεινά» που αυτή επιφέρει είναι και τα περιττά κιλά! Τη ανακοίνωση αυτή, έκανε ο Υγειονομικός Οργανισμός της Αυστραλίας, καθώς διαπιστώθηκε μέσα από έρευνες, πως τόσο οι πωλήσεις έτοιμων φαγητών όσο και της μπύρας, αυξήθηκαν κατά 30%...
Το ιδιαίτερα αυξημένο αυτό ποσοστό, σε συνδυασμό με την αύξηση των πωλήσεων των προϊόντων από τις εκπτωτικές αλυσίδες super market σε όλο τον κόσμο, επιβεβαίωσαν του λόγου το αληθές. Ο κόσμος, όταν δε διαθέτει πολλά χρήματα, στρέφεται στις φθηνές-και άρα λιγότερο υγιεινές-διατροφικές λύσεις και στο φθηνό-και ιδιαίτερα παχυντικό ποτό (όπως η μπύρα)...
Οι υγειονομικές αρχές της Αυστραλίας κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, καθώς εκφράζονται φόβοι, πως το ποσοστό υπέρβαρων ατόμων ή εθισμένων στο ποτό, θα αυξηθεί δραματικά την αμέσως επόμενη περίοδο. Παρόμοιοι φόβοι εκφράζονται και από τις αρχές Υγείας πολλών άλλων χωρών καθώς η παραπάνω διαπίστωση, φαίνεται, πως έχει διατυπωθεί από πολλές και διαφορετικές γωνιές του πλανήτη.
Γιατί το φθηνό παχαίνει;
Μπύρες που κοστίζουν λιγότερο από ένα ευρώ, έτοιμα φαγητά στο fast food που υπόσχονται να ικανοποιήσουν την πείνα μας με τα ελάχιστα δυνατά χρήματα και προϊόντα σε εκπτωτικά super market, που σοκάρουν τον καταναλωτή με τις φθηνές τιμές τους. Όχι, δεν βρίσκεστε στον παράδεισο του καταναλωτή, απλά η οικονομική κρίση έφερε τα πάνω κάτω και στο εμπόριο τροφίμων.
Οι βιομηχανίες τροφίμων, προκειμένου να διατηρήσουν τις τιμές των προϊόντων τους σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα και να προσελκύσουν τους καταναλωτές, έκαναν ενδεχομένως κάποιους «συμβιβασμούς» στην ποιότητα και έτσι, δημιουργούν προϊόντα, που δεν έχουν ως πρώτη τους προτεραιότητα την χαμηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά για τη διατήρηση του σωματικού βάρους. Και έτσι, ενώ το καλάθι του καταναλωτή γεμίζει με λιγότερα χρήματα, ταυτόχρονα και ο δείκτης της ζυγαριάς του ανεβαίνει ως μια ακόμη θυσία στο «βωμό» της οικονομίας.
Και καθώς η οικονομική κρίση φαίνεται να έχει ακόμη μακρύ δρόμο μπροστά της μέχρι να ολοκληρώσει τον κύκλο της και οι καταναλωτές στρέφονται σε ολοένα και πιο φθηνές λύσεις για να γεμίσουν το στομάχι τους, απορρίπτοντας λόγω κόστους τα βιολογικά προϊόντα αλλά και όσα δίνουν έμφαση στην ποιότητα, φαίνεται, πως το πρόβλημα θα διογκώνεται όσο περνά ο καιρός.
Μπροστά σε αυτό το πρωτοφανές φαινόμενο, οι κυβερνήσεις πολλών ανεπτυγμένων κρατών, όπως της Αυστραλίας και της Αμερικής σκέφτονται σοβαρά το ενδεχόμενο να επιβάλλουν βαριά φορολογία στα προϊόντα fast food ή στα ευρείας κατανάλωσης ποτά (όπως π.χ. στη μπύρα), έτσι ώστε η ακριβή τιμή τους να λειτουργεί αποτρεπτικά για τον τελικό καταναλωτή. Μένει να δούμε, αν η απόφαση αυτή θα εφαρμοστεί και αν θα «αναγκαστούμε» να στραφούμε ξανά στη σπιτική κουζίνα λόγω... οικονομίας!
clickatlife.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου