Αντιπροσωπεία της κίνησης ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ, για την ανάπτυξη της Κεντρικής Μακεδονίας, αποτελούμενη από τους Γιάννη Μαγκριώτη, Μαρία Γρηγοριάδου,Βασίλη Εμμανουηλίδη, Βασίλη Ιατρίδη, Χρήστο Σιδηρόπουλο και Μπάμπη Τοκατλίδη, συναντήθηκε, στα γραφεία του ΤΕΕ-Τμημα Κεντρικής Μακεδονίας, με τον πρόεδρο
της διοικούσας, Πάρη Μπίλια.
Στην συνάντηση συζητήθηκαν, ο ρόλος του ΤΕΕ στην νέα εποχή, το ρυθμιστικό σχέδιο Θεσσαλονίκης και η πορεία των αναπτυξιακών υποδομών, στην Κεντρική Μακεδονία.
Από την πλευρά της κίνησης ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ, τονίστηκε ότι, ο ρόλος του ΤΕΕ και γενικότερα του τεχνικού δυναμικού της χώρας, ήταν και είναι, πολύ σημαντικός.
Όμως, εδώ και χρόνια ο ρόλος του ΤΕΕ έχει διαφοροποιηθεί, από την αρχική του αποστολή και τις ιδρυτικές του αρχές.
Έτσι, έκτος από επίσημος τεχνικός σύμβουλος της Πολιτείας, λειτουργεί και ως συνδικαλιστικός φορέας, επηρεάζει το ΤΣΜΕΔΕ και μέσω αυτού την Τράπεζα Αττικής.
Η αλληλοεπικάλυψη αυτή, δημιούργησε, πολλές φορές στο παρελθόν και συνεχίζει και σήμερα πολλές παρενέργειες, αδιαφανή γεγονότα και φαινόμενα διαφθοράς.
Γιαυτο, θα πρέπει ,τόσο θεσμικά, όσο και πολιτικά, να επαναπροσδιοριστεί ο ρόλος του ΤΕΕ, σύμφωνα με τις ιδρυτικές του αρχές και τις νέες ανάγκες των μηχανικών και της χώρας, ενισχύοντας την θέση του, ως επίσημου συμβούλου της Πολιτείας.
Για το ρυθμιστικό της Θεσσαλονίκης, η αντιπροσωπεία της κίνησης τόνισε, το λάθος της κατάργησης του ΟΡΘ, της μη ψήφισης του ρυθμιστικού σχεδίου της Θεσσαλονίκης και της επιστροφής των αρμοδιοτήτων του, στις κεντρικές υπηρεσίες του ΥΠΕΚΑ.
Πρότεινε την ενσωμάτωση, του ρυθμιστικού Θεσσαλονίκης , στο χωροταξικό της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και την μεταφορά των αρμοδιοτήτων, που επιτρέπει το σύνταγμα, στην Περιφέρεια.
Η αντιπροσωπεία της κίνησης εξέφρασε την ανησυχία της, για την εγκατάλειψη ουσιαστικά, του master plan της Θεσσαλονίκης, για την αντιπλημμυρική θωράκιση της πόλης και της ευρύτερης περιοχής.
Τα πρόσφατα, τραγικά και καταστροφικά γεγονότα, στον Δήμο Θερμαϊκού, δείχνουν, τις ανάγκες και επιβάλλουν, την αφύπνιση, τόσο των Δήμων και της Περιφέρειας, όσο και της κυβέρνησης.
Στο θέμα των αναπτυξιακών υποδομών, τονίσαμε ότι, χάθηκαν σημαντικοί πόροι του ΕΣΠΑ, της 4ης προγραμματικής περιόδου και πολλά έργα, έχουν μείνει ημιτελή, ενώ άλλα δεν έχουν ακόμη ξεκινήσει, όπως, ο αυτοκινητόδρομος Θεσσαλονίκης-Έδεσσας.
Τα περισσότερα έργα, είχαν δημοπρατηθεί το 2010 και μέχρι το τέλος του 2015, έπρεπε να είχαν ολοκληρωθεί.
Δυστυχώς, πέρα από τις μεγάλες καθυστερήσεις και τις αδικαιολόγητες υπερβάσεις των προϋπολογισμών, μερικοί εκ των οποίων διερευνώνται από την δικαιοσύνη, υπάρχει ο κίνδυνος, να μην εξασφαλιστούν οι πόροι για την ολοκλήρωση τους, ή για ορισμένα, να μην εξασφαλιστούν οι πόροι, ακόμη και για την δημοπράτηση τους, όπως ο οδικός άξονας Θεσσαλονίκη- Έδεσσα και η αναβάθμιση της Εσωτερικής Περιφερειακής, από το νοσοκομείο Παπαγεωργίου, μέχρι την Καρδία.
Το ΜΕΤΡΟ, το μεγάλο και πιο σημαντικό έργο της Θεσσαλονίκης και η επέκταση του στην Μίκρα, φαίνεται να έχει ασφαλές χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης ,το 2020. Όμως, η εκκρεμότητα του σταθμού της Βενιζέλου, λόγω των αρχαιολογικών ευρημάτων, δημιουργεί ανησυχίες, για την ολοκλήρωση του.
Δυστυχώς, τα γεγονότα δείχνουν, ότι ουσιαστικά έχει εγκαταλειφθεί, η επέκταση του ΜΕΤΡΟ, Δυτικά, προς Κορδελιό και Ευκαρπία. Οι διαθέσιμοι πόροι του νέου ΕΣΠΑ, κατευθύνονται προς την γραμμή 4 της Αθήνας, στο σύνολο τους, γιατί μετά το 2012, εγκαταλείφτηκε ο προγραμματισμός της Αττικό Μετρό ΑΕ, που υποστήριζε παράλληλα και τα δυο έργα.
Τέλος, ως κίνηση ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ για την ανάπτυξη της Κεντρικής Μακεδονίας προτείναμε το ΤΕΕ Κεντρικής Μακεδονίας, να αναλάβει πρωτοβουλία, μαζί με την Περιφέρεια και τους άλλους φορείς, για την ενημέρωση και την κινητοποίηση των πολιτών, γιατί η ανάπτυξη της περιφέρειας και της Θεσσαλονίκης, εξαρτάται απόλυτα από τις αναπτυξιακές υποδομές και δεν δικαιολογούνται, κάθε είδους αβελτηρίες και από κανέναν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου