Τετάρτη 25 Απριλίου 2018

ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΓΚΡΙΩΤΗΣ : ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΕΡΓΑ

Αποτέλεσμα εικόνας για ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΕΡΓΑΑμέτρητες φωτογραφίες, πολλά λόγια, λίγη δουλειά και ακόμη λιγότερες αλήθειες.
«Αντίπαλός μας είναι ο χρόνος», δήλωσαν σήμερα, σε εργοτάξιο της επέκτασης του μετρό Καλαμαριάς, οι αξιωματούχοι της κυβέρνησης και της Αττικό Μετρό ΑΕ.
Σπάνια ειλικρίνεια, αφού:

• Έχει συμπληρωθεί ο συμβατικός χρόνος ολοκλήρωσης του έργου και η πρόοδός του βρίσκεται περίπου στο 55%.
• Σήμερα μετέθεσαν, σε σχέση με περσινές τους ανακοινώσεις, ακόμη ένα χρόνο τη λειτουργία της επέκτασης της γραμμής του μετρό στην Καλαμαριά - στο 2022.
Πέντε ερωτήματα που ζητούν απάντηση:
1. Σε πρόσφατη επίσκεψή τους, πάλι στην Καλαμαριά, ανακοίνωσαν ότι οι εργασίες τρέχουν με διπλάσιο ρυθμό από ό,τι προβλεπόταν στο χρονοδιάγραμμα της σύμβασης, τότε γιατί η λειτουργία του θα ξεκινήσει σε διπλάσιο χρόνο από την αρχική πρόβλεψη της σύμβασης;
2. Γιατί ποτέ δεν ανακοινώνουν τους λόγους της μεγάλης καθυστέρησης;
3. Γιατί ποτέ δεν αναφέρουν τον χρόνο μελέτης, διασφάλισης των πόρων και δημοπράτησης του έργου, που είναι και τα πιο αποφασιστικά βήματα ενός δημοσίου έργου, αφού η συνέχεια του συγκεκριμένου έργου δεν συναντά κανένα πρόβλημα, όπως οι ίδιοι δηλώνουν;
[Η απάντηση είναι απλή: γιατί όλα αυτά έγιναν από το τέλος του 2009 μέχρι τις αρχές του 2012, δηλαδή την περίοδο της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ.]
4. Πότε θα δημοπρατήσουν τον διαγωνισμό για την προμήθεια των συστημάτων ασφάλειας και των 15 συρμών της Καλαμαριάς, προϋπολογισμού περίπου 170 εκατ. ευρώ;
5. Γιατί δεν τα δημοπράτησαν τόσα χρόνια, όπως ήταν προγραμματισμένα; Μήπως οι δεσμευμένοι πόροι έχουν χαθεί;
Αμέτρητες φωτογραφίες, πολλά λόγια, λίγη δουλειά και ακόμη λιγότερες αλήθειες στη γραμμή της Καλαμαριάς.
Δυστυχώς, τα ανάλογα ισχύουν και για τη γραμμή της Θεσσαλονίκης.
Τα χειροτέρα όμως είναι για τις επεκτάσεις των γραμμών στη Δυτική Θεσσαλονίκη και στο αεροδρόμιο. Εκεί έχουμε μόνο συνεχείς συσκέψεις με δημάρχους, πολλά λόγια, πολλές φωτογραφίες και καθόλου δουλειά, αφού μετά το 2012 δεν έγινε ούτε ένα ουσιαστικό βήμα και δεν υπάρχει περίπτωση, με τα σημερινά δεδομένα, να γίνει τα επόμενα τουλάχιστον πέντε χρόνια.
Και δύο γενικές αλήθειες:
• Το μετρό το θέλουμε όλοι, όμως οι Θεσσαλονικείς έχουν κουραστεί να ακούνε για αυτό, αφού κάποιοι τους κορόιδεψαν ακόμη πιο πολύ όταν άνοιγαν τρύπες στην Εγνατία, στα τέλη της δεκαετίας του ’80, λέγοντας ότι θα κάνουν το μετρό με τα κέρδη του ραδιοφώνου FM 100.
• Οι κυβερνήσεις της ΝΔ και των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ διαγκωνίζονται για το ποια κυβέρνηση είπε τα πιο πολλά λόγια και είχε τα πιο πενιχρά αποτελέσματα στο μετρό Θεσσαλονίκης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου