Δευτέρα 2 Σεπτεμβρίου 2019

ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΓΚΡΙΩΤΗΣ : Τι πρέπει και τι δεν πρέπει να πει για τη Θεσσαλονίκη ο πρωθυπουργός.



Η εικόνα ίσως περιέχει: τον ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΓΚΡΙΩΤΗΣ, στέκεται, κουστούμι και υπαίθριες δραστηριότητεςΚάθε Σεπτέμβριο οι πρωθυπουργοίεξαγγέλλουν από τη ΔΕΘ την οικονομικήπολιτική
του επόμενουέτους και τα σχέδιά τους για τη Θεσσαλονίκη και τηΒόρειαΕλλάδα.
Πολλέςφορέςεξήγγειλαν,είχανμερικήπροέκταση στην πολιτική τους την επόμενηχρονιά, γι’ αυτό και μετά το 1990 η επίσκεψή τουςσυνοδεύεται με μεγάλεςδιαδηλώσειςδιαμαρτυρίας, που συχνάκατέληγαν σε εκτεταμέναεπεισόδια και καταστροφές.
Ακόμηπερισσότερο όμως από τη γενικήοικονομικήπολιτική τους, εκείνες που ήτανγεμάτες με ευχέςήταν οι εξαγγελίες τους για τη Θεσσαλονίκη. Αυτό πολλέςφορέςήταναπόρροια της πίεσης που ασκούσαν οι τοπικοίφορείς και τα στελέχη του εκάστοτεκυβερνητικούκόμματος, αφούόλοιήθελαν να δουν τον εαυτό τους την επόμενημέρα στις εξαγγελίες του πρωθυπουργού. Μπορώεπίσης να σημειώσω ότι δεν ήτανσυνήθωςευθύνη των πρωθυπουργών το ότι πολλάέργα που εξήγγειλαν στηναρχή της θητείας τους δεν ξεκινούσανμέχρι το τέλος της, είτεέκανανλίγαβήματα, αφού οι αρμόδιοικρατικοί και κυβερνητικοίπαράγοντες,συχνά, για να φανεί ότι είναι αποτελεσματικοί, του έδειχνανυπεραισιόδοξουςστόχους.
Το μετρό είναι χαρακτηριστικήπερίπτωση και αφοράσχεδόνόλες τις κυβερνήσεις.
Είναι γεγονός ότι ο Μητσοτάκης,προεκλογικά, δεν μίλησεαναλυτικά για τα μεγάλαθέματα της Θεσσαλονίκης ‒ τους λόγους τους ξέρειο ίδιος. Αρκέστηκε στις γενικέςαναφορές για την ανάπτυξη της πόλης και της περιφέρειας και στη φθορά της απερχόμενηςκυβέρνησης από τη γενικήπολιτική της και φυσικά από τη συμφωνία των Πρεσπών.
Όμως, τα τοπικάεκλογικάαποτελέσματαήτανπολύ κάτω του εθνικούποσοστού της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ∙ παραδόξως,ήτανίδια με τον εθνικόμέσοόρο.
Αυτό το πλήρωσανμέχριτώρα οι βουλευτές της ΝΔ αφούκανένας από τους επτά δεν χώρεσε στην πολυπληθήκυβέρνηση του ΚυριάκουΜητσοτάκη.
Ελπίζω να μην την πληρώσει και η πόλη, όπως η Κρήτη, που πάνταήτανεκτόςπροτεραιότητας της ΝΔ για τον ίδιολόγο.
Να σημειώσωακόμη ότι και στη συζήτηση των προγραμματικώνδηλώσεων της κυβέρνησης στηΒουλή, ο πρωθυπουργόςαναφέρθηκεμόνο σε ένα έργο της Θεσσαλονίκης και αυτό αμφιλεγόμενο ‒ την ανάπλαση της ΔΕΘ. Το ίδιομπορώ να πω και για τους υπουργούς και αυτό δείχνειείτεέλλειψηετοιμότηταςείτεέλλειψηπροτεραιότητας.
Με αυτά τα δεδομένα δεν περιμένω να ακούσωτίποτασημαντικό και καινούργιο για τηΘεσσαλονίκη και τη Μακεδονία‒ γεγονόςπου δεν είναι κατ’ ανάγκη και κακό.
Όμως γνωρίζουμε ότι και να ήθελε να πει κάτισημαντικό θα είναι στον αέρααφού από το 2012 και μετάτόσο οι κυβερνήσειςόσο και η ΠεριφέρειαΚεντρικήςΜακεδονίας όχι μόνο δεν μελέτησαν ένα σημαντικόέργο ή κάποιοσημαντικόπρόγραμμακαι δεν διασφάλισαν τους αναγκαίουςπόρους για την περιοχή, αντιθέτως δεν έχουνολοκληρώσειέργα και προγράμματα που είχανξεκινήσει την πρώτηδεκαετία του 21ουαιώνα, όπως το μετρό, και φυσικά τα πολλάέργα που ξεκίνησαν την περίοδο 2010-2012 τόσο από την τότεκυβέρνησηόσοκαι από την,κρατικήακόμη,Περιφέρεια.
Θέλω όμως να ακούσω ένανδεσμευτικόοδικόχάρτη για τα έργα που δεν έχουνολοκληρωθεί και την πρόθεσή του στην πρώτηαναθεώρηση του ΕΣΠΑ(2013-2020) να συμπεριλάβειέστω ένα δυο έργα, όπως τη μελέτη για την επέκταση του μετρόδυτικά, την ανακατασκευή του περιφερειακού της Θεσσαλονίκης και την ολοκλήρωση του οδικούάξοναΘεσσαλονίκη-Έδεσα, που έχειέτοιμημελέτη από το 2014.
Θέλω να ακούσω τις μεγάλες μεταρρυθμίσεις στην παιδεία, την αξιοποίηση των πανεπιστημίων, των ερευνητικών κέντρων και την ανάπτυξη επιτέλους της ζώνης καινοτομίας, για να κάνει τα πρώτα βήματα στην οικονομία της γνώσης η Μακεδονία σε όλους τους τομείς, με πρώτους τους εξωστρεφείς.
Θέλω να ακούσω την πρότασή του για τον ΟΑΣΘ, δηλαδή αν θα εφαρμόσει τον Κοινοτικό Κανονισμό 1370 του 2007, που η εφαρμογή του είναι υποχρεωτική για όλες τις χώρες της ΕΕ από τις 3 Δεκεμβρίου τρέχοντος έτους, αν θα δώσει άμεση και προσωρινή λύση στην τραγική κατάσταση των αστικών συγκοινωνιών της πόλης.

Αυτά που σίγουρα δεν θέλω να ακούσω είναι ότι σύντομα η Θεσσαλονίκη θα γίνειπρωτεύουσα των Βαλκανίων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου