Ειδικότερα, ο ΣΥΡΙΖΑ αναφέρει: Η ΝΔ, που τόσα χρόνια φλερτάρει με τη Χρυσή Αυγή, συνεχίζει τη χυδαία προσπάθεια διαστρέβλωσης της πραγματικότητας. Εν αναμονή της ανακοίνωσης των ποινών για τους νεοναζί, στέλνει μήνυμα «να πέσουν στα μαλακά».
Ο κ. Μητσοτάκης ξέπλενε τα εγκλήματα και τις δολοφονίες της Χρυσής Αυγής πριν δύο χρόνια δηλώνοντας πως «η Χρυσή Αυγή είναι σαν να μην υπάρχει, η βία προέρχεται σχεδόν αποκλειστικά από την Αριστερά τα τελευταία χρόνια».
Ο βουλευτής της ΝΔ κ. Παπαδημητρίου ζητούσε «μία σοβαρή Χρυσή Αυγή» που «να συνεργαστεί με τη ΝΔ».
Ο γ.γ. του υπουργικού Συμβουλίου του κ. Σαμαρά συνωμοτούσε με τα στελέχη της Χρυσής Αυγής.
Η ΝΔ χέρι χέρι με τη Χρυσή Αυγή δίχασε τους Έλληνες με τις φασιστικές δηλώσεις για «προδοσία» για τη Συμφωνία των Πρεσπών.
Ο κ. Μητσοτάκης έχει κάνει τα παιδιά του Παττακού και του Παπαδόπουλου υπουργούς στην κυβέρνησή του.
Σήμερα έρχονται αυτοί να κουνήσουν το δάχτυλο στον ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία και την Αριστερά για σύμπλευση με τους νεοναζί.
Για να τελειώνουν τα παραμύθια χυδαία ψέματα της ΝΔ
Ως προς τη διάρκεια της δίκης:
Η δίκη της Χρυσής Αυγής ξεκίνησε το 2015 με την κυβέρνηση της ΝΔ να μην έχει φροντίσει καν για την ύπαρξη αίθουσας ώστε να διεξαχθεί μία τόσο μεγάλη δίκη. Αν δεν είχε πάρει μία σειρά από θεσμικά μέτρα επίσπευσης της δίκης η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, αυτή θα τελείωνε το 2025.
Ξεκίνησε η δημιουργία νέων αιθουσών στο Εφετείο και απελευθερώθηκε η Αίθουσα Εκδηλώσεων του Εφετείου, που ορίστηκε ως χώρος διενέργειας της δίκης της Χρυσής Αυγής.
Κατά την εξάμηνη αποχή των δικηγόρων, ο ΔΣΑ αρνήθηκε αίτημα της πολιτικής αγωγής για εξαίρεση της δίκης της Χρυσής Αυγής ώστε να μην καθυστερήσει.
Επί υπουργίας Καλογήρου προωθήθηκε η υλοποίηση των αυτονόητων αιτημάτων της πολιτικής αγωγής, αφού προβλέφθηκε απαλλαγή των μελών του δικαστηρίου από άλλες υποχρεώσεις τους για την επίσπευση της δίκης.
Επίσης ορίστηκαν πάνω από 15 δικάσιμες ανά μήνα για την επίσπευση της δίκης.
Οι ίδιοι οι συνήγοροι πολιτικής αγωγής αναγνώρισαν πως αυτά τα μέτρα οδήγησαν στην επίσπευση της δίκης.
Ως προς το νέο ΠΚ:
Ο νέος Ποινικός Κώδικας που ψηφίστηκε το 2019 καταρτίστηκε από ειδική νομοπαρασκευαστική επιτροπή μετά από εργασίες δέκα ετών και δεν ήταν δουλειά στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά κορυφαίων καθηγητών, δικαστών, δικηγόρων κλπ της χώρας. Προβλέπει μεγαλύτερη και πραγματική έκτιση ποινών σε σχέση με τον παλαιό ΠΚ.
Με τον παλιό ΠΚ οι ποινές ήταν ονομαστικές και ψευδείς. Μπορεί να ήταν πολύ μεγάλες στα χαρτιά, αλλά εν τέλει εκτιόταν μικρότερο μέρος τους. Αντίθετα, με το νέο ΠΚ οι ποινές είναι ειλικρινείς, αφού οι καταδικασθέντες εκτίουν μεγαλύτερο μέρος της ποινής που επιβάλλεται. Π.χ. για ποινές κάθειρξης αν κάποιος καταδικαζόταν με τον παλιό ΠΚ θα έπρεπε για να απολυθεί με καλή διαγωγή να εκτίσει 1/3 της ποινής του, ενώ με τον νέο ΠΚ θα πρέπει για να απολυθεί με καλή διαγωγή να εκτίσει τα 2/5 της ποινής. Αντίστοιχα, για ισόβια κάθειρξη με τον παλιό ΠΚ έπρεπε να εκτίσει 15 έτη, ενώ βάσει του νέου ΠΚ 16 έτη. Η τελική ευθύνη για την ακριβή ερμηνεία και εφαρμογή των διατάξεων κάθε νόμου ανήκει, βέβαια, πάντα στο δικαστήριο που τις εφαρμόζει.
Εξάλλου, η ΝΔ ως κυβέρνηση έκανε αναθεώρηση του νέου ΠΚ για επιμέρους διατάξεις και δεν άλλαξε τίποτα από όσα δήθεν την ενοχλούν σήμερα. Το μόνο που έσπευσε να νομοθετήσει αλλάζοντας τον ΠΚ ήταν να επιστρέψει τους δεσμευμένους λογαριασμούς όσων ελέγχονται για ξέπλυμα μαύρου χρήματος και να δώσει ασυλία σε τραπεζικά στελέχη.
Ως προς τη στέρηση πολιτικών δικαιωμάτων:
Ακόμη και με τον προηγούμενο ΠΚ και με βάση το Σύνταγμα, η στέρηση πολιτικών δικαιωμάτων θα επερχόταν μόνο όταν η δικαστική απόφαση γίνει αμετάκλητη. Δηλαδή μετά και τη διαδικασία αναίρεσης στον Άρειο Πάγο, σε περίπου δέκα χρόνια από σήμερα. Με λίγα λόγια και με τον παλιό ΠΚ οι καταδικασμένοι πρωτόδικα χρυσαυγίτες δεν θα στερούνταν σήμερα των πολιτικών τους δικαιωμάτων.
Ξεκίνησε η δημιουργία νέων αιθουσών στο Εφετείο και απελευθερώθηκε η Αίθουσα Εκδηλώσεων του Εφετείου, που ορίστηκε ως χώρος διενέργειας της δίκης της Χρυσής Αυγής.
Κατά την εξάμηνη αποχή των δικηγόρων, ο ΔΣΑ αρνήθηκε αίτημα της πολιτικής αγωγής για εξαίρεση της δίκης της Χρυσής Αυγής ώστε να μην καθυστερήσει.
Επί υπουργίας Καλογήρου προωθήθηκε η υλοποίηση των αυτονόητων αιτημάτων της πολιτικής αγωγής, αφού προβλέφθηκε απαλλαγή των μελών του δικαστηρίου από άλλες υποχρεώσεις τους για την επίσπευση της δίκης.
Επίσης ορίστηκαν πάνω από 15 δικάσιμες ανά μήνα για την επίσπευση της δίκης.
Οι ίδιοι οι συνήγοροι πολιτικής αγωγής αναγνώρισαν πως αυτά τα μέτρα οδήγησαν στην επίσπευση της δίκης.
Ως προς το νέο ΠΚ:
Ο νέος Ποινικός Κώδικας που ψηφίστηκε το 2019 καταρτίστηκε από ειδική νομοπαρασκευαστική επιτροπή μετά από εργασίες δέκα ετών και δεν ήταν δουλειά στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά κορυφαίων καθηγητών, δικαστών, δικηγόρων κλπ της χώρας. Προβλέπει μεγαλύτερη και πραγματική έκτιση ποινών σε σχέση με τον παλαιό ΠΚ.
Με τον παλιό ΠΚ οι ποινές ήταν ονομαστικές και ψευδείς. Μπορεί να ήταν πολύ μεγάλες στα χαρτιά, αλλά εν τέλει εκτιόταν μικρότερο μέρος τους. Αντίθετα, με το νέο ΠΚ οι ποινές είναι ειλικρινείς, αφού οι καταδικασθέντες εκτίουν μεγαλύτερο μέρος της ποινής που επιβάλλεται. Π.χ. για ποινές κάθειρξης αν κάποιος καταδικαζόταν με τον παλιό ΠΚ θα έπρεπε για να απολυθεί με καλή διαγωγή να εκτίσει 1/3 της ποινής του, ενώ με τον νέο ΠΚ θα πρέπει για να απολυθεί με καλή διαγωγή να εκτίσει τα 2/5 της ποινής. Αντίστοιχα, για ισόβια κάθειρξη με τον παλιό ΠΚ έπρεπε να εκτίσει 15 έτη, ενώ βάσει του νέου ΠΚ 16 έτη. Η τελική ευθύνη για την ακριβή ερμηνεία και εφαρμογή των διατάξεων κάθε νόμου ανήκει, βέβαια, πάντα στο δικαστήριο που τις εφαρμόζει.
Εξάλλου, η ΝΔ ως κυβέρνηση έκανε αναθεώρηση του νέου ΠΚ για επιμέρους διατάξεις και δεν άλλαξε τίποτα από όσα δήθεν την ενοχλούν σήμερα. Το μόνο που έσπευσε να νομοθετήσει αλλάζοντας τον ΠΚ ήταν να επιστρέψει τους δεσμευμένους λογαριασμούς όσων ελέγχονται για ξέπλυμα μαύρου χρήματος και να δώσει ασυλία σε τραπεζικά στελέχη.
Ως προς τη στέρηση πολιτικών δικαιωμάτων:
Ακόμη και με τον προηγούμενο ΠΚ και με βάση το Σύνταγμα, η στέρηση πολιτικών δικαιωμάτων θα επερχόταν μόνο όταν η δικαστική απόφαση γίνει αμετάκλητη. Δηλαδή μετά και τη διαδικασία αναίρεσης στον Άρειο Πάγο, σε περίπου δέκα χρόνια από σήμερα. Με λίγα λόγια και με τον παλιό ΠΚ οι καταδικασμένοι πρωτόδικα χρυσαυγίτες δεν θα στερούνταν σήμερα των πολιτικών τους δικαιωμάτων.
Ο νέος ΠΚ προέβλεψε μετά από αμετάκλητη απόφαση την αυτοδίκαιη έκπτωση από κάθε δημόσιο αξίωμα, όπως προβλέπει και το Σύνταγμα. Αυτό που απαιτείται, όπως είχε επισημάνει και η νομοπαρασκευαστική Επιτροπή, είναι τροποποίηση στην εκλογική νομοθεσία, ώστε να ρυθμιστεί και το ζήτημα της ανακήρυξης πολιτικών κομμάτων και των κωλυμάτων εκλογιμότητας, κάτι το οποίο δεν έγινε λόγω των πρόωρων εκλογών τον Ιούλιο, ένα μήνα μετά τις αλλαγές στον ΠΚ και για το οποίο η ΝΔ δεν έχει κάνει τίποτα ενάμισι χρόνο και τώρα κουνάει το δάχτυλο στον ΣΥΡΙΖΑ. Για αυτόν τον λόγο και η ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία προτείνει γίνει διακομματικά νομοθετική πρόβλεψη που να λύνει το συγκεκριμένο ζήτημα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου