Σάββατο 16 Ιανουαρίου 2021

Γιώργος Λακόπουλος: Η Αστυνομία «αναλαμβάνει» τα Πανεπιστήμια, η μεγάλη ανατριχίλα

Το νομοσχέδιο Κεραμέως –Χρυσοχοΐδη έχει στην ούγια το όνομα του Κυριάκου Μητσοτάκη. Που δήλωνε προεκλογικά ότι «έχει πάθος με τη δημόσια παιδεία»- και ας μην πέρασαν ποτέ ο ίδιος και τα παιδιά του ούτε απέξω. Καθώς έχει πάθος και με τη δημόσια «τάξη και ασφάλεια» τα έβαλε στο ίδιο νομοσχέδιο

Στο 46ο έτος της Γ Ελληνικής Δημοκρατίας νομοσχέδιο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση έχει και την υπογραφή του υπουργείου για τη δημόσια τάξη. Η μόρφωση θα παρέχεται υπό αστυνομική προστασία.

Ελπίζουμε όχι και στρατιωτική- αν δεν τα καταφέρουν οι αστυνομικοί να κάνουν τα ΑΕΙ εκκλησίες.

Κάποιοι έχουν χάσει το μέτρο. Θεωρούν ότι με το δόγμα «θα φωνάξω την αστυνομία»-κατά τον τίτλο του βιβλίου του Αμερικανού ψυχοθεραπευτή Ίρβιν Γιάλομ- προάγουν τη γνώση. Οι πολιτικοί προγονοί τους νόμιζαν ότι θα το πετύχουν με το βούρδουλα .

Η ιδέα που φέρνει μεγάλη ανατριχίλα , έχει τρεις υπογραφές.


Πρώτος, ο Πρωθυπουργός. Είχε από τον καιρό που ήταν στην αντιπολίτευση εμμονή με την «πειθαρχία» στα ΑΕΙ. Αρχίζει με την αστυνόμευση των ακαδημαϊκών χώρων. Πάμε στοίχημα ότι θα προχωρήσει με την άλλη ιδέα του: Τη συγκρότηση της ΕΦΕΕ με …ενιαίο ψηφοδέλτιο.

Δια νόμου. Την εφαρμογή του οποίου εκ ων πραγμάτων θα αναλάβει η ΕΛΑΣ. Αν τελικά επιτραπεί ο φοιτητικός συνδικαλισμός. Ο εργατικός θα καταργηθεί.

Δεύτερος ο σημερινός – εξωκοινοβουλευτικός - ένοικος του 7ου ορόφου στο ουρανοξύστη της Κατεχάκη . Μετά την απομάκρυνση μεταναστών και λοιπών « ταραχοποιών στοιχείων» από διάφορα κτίρια μπαίνει στα πανεπιστήμια. Καθώς ο ίδιος ως νομοθέτης ορίζει τους όρους φρούρησης των σχολών, μένει ανοικτό αν θα φρουρεί από εισβολείς- ή και από τους ιδίους τους φοιτητές.


Αν δεχθούμε ότι πανεπιστημιακή αστυνομία θα εμποδίζει είσοδο όσων δεν έχουν σχέση με τα Ιδρύματα , γιατί δεν θα επεκταθεί -ατύπως - και στην επίβλεψη της συμπεριφοράς των φοιτητών στο χώρο;

Το ένα φέρνει το άλλο. Γιατί να μην επιβάλει και την ευπρέπεια στο ντύσιμο ή την ησυχία στις συνελεύσεις. Να μην μιλάει κάποιος αν δεν του δώσει το λόγο το προεδρείο. Αν υπάρχουν συνελεύσεις . Και αν προεδρείο δεν είναι ο οικείος υπαστυνόμος Β.

Ακόμη καλυτέρα: γιατί η αστυνομία να μην παρίσταται στα μαθήματα , για παρεμβαίνει οσάκις κάποιος καθηγητής διδάσκει εξτρεμιστικά πράγματα- καθώς συμβαίνει και αυτό;

Τρίτη η Νίκη Κεραμέως. Δεν δείχνει πολιτικός που την είχε απασχολήσει το θέμα της εκπαίδευσης στην Ελλάδα . Ιδίως της δημόσιας εκπαίδευσης. Δεν δείχνει καν ότι την είχε απασχολήσει ποτέ η πολιτική, πριν διοριστεί βουλευτής Επικράτειας από τον Σαμαρά το 2015.

Το πρώτο αξίωμα που πήρε στη ΝΔ , ήταν «μέλος στην ειδική μόνιμη επιτροπή σωφρονιστικού συστήματος και λοιπών δομών εγκλεισμού κρατουμένων». Της έμεινε.

Ότι βρέθηκε – και παραμένει- υπουργός Παιδείας πρέπει να ενταχθεί στις διαστροφικές πλευρές της λειτουργίας των κομμάτων. Αλλά αφού βρέθηκε, είπε να κάνει κι αυτή μια μεταρρύθμιση. Συνηθίζεται..

Δεν υπήρξε υπουργός Παιδείας που να μην έριξε και μια ΙΧ μεταρρύθμιση, να έχουμε να τον θυμόμαστε. Ενίοτε μεταρρυθμίζοντας τη μεταρρύθμιση του προκάτοχου του στην ίδια κυβέρνηση. Είναι ο βασικός λόγος κακοδαιμονίας του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος,

Apropos, που λένε οι Γάλλοι: ποιος είναι ο συντάκτης του νομοθετήματος που υπογράφουν Κεραμέως και Χρυσοχοΐδης; Οι παροικούντες ξέρουν ότι δεν είναι οι ιδιοκτήτες της ιδέας για περιφραγμένα πανεπιστήμια.

Άλλωστε σε αυτή την κυβέρνηση οι υπουργοί δεν έχουν το προνόμιο της νομοθετικής πρωτοβουλίας. Παραλαμβάνουν τα νομοθετήματα έτοιμα. Η δουλειά τους είναι να τα παρουσιάζουν στη Βουλή και ύστερα πια να καάααθονται, που λέγε και ο μακαρίτης Μίμης Φωτόπουλος..

Το νομοσχέδιο Κεραμέως –Χρυσοχοΐδη έχει στην ούγια το όνομα του Κυριάκου Μητσοτάκη. Που δήλωνε προεκλογικά ότι «έχει πάθος με τη δημόσια παιδεία»- και ας μην πέρασαν ποτέ ο ίδιος και τα παιδιά του ούτε απέξω. Καθώς έχει πάθος και με τη δημόσια «τάξη και ασφάλεια» τα έβαλε στο ίδιο νομοσχέδιο.

Για τις αμιγώς εκπαιδευτικές διατάξεις αυτού του νομοθετήματος-οσο κακές και αν είναι-η κυβέρνηση ασκεί δικαίωμά της. Θα κριθεί από τους πολίτες. Αλλά με το …αστυνομικό σκέλος αλλοιώνει την έννοια και του πανεπιστημίου και της αστυνομίας.

Η «συνάντηση» τους ενέχει κίνδυνο, αν όχι την στόχευση, να ξεφύγει-με πρόσχημα την «προστασία» των χώρων-σε παρέμβαση στην ακαδημαϊκή ουσία. Στον πυρήνα της οποία βρίσκεται η ανεμπόδιστη διακίνηση ιδεών.

Πράγματι μεγάλο πρόβλημα των ελληνικών ΑΕΙ είναι ότι έγιναν ξέφραγα αμπέλια. Στοιχεία που δεν έχουν σχέση με το Πανεπιστήμιο, μετατρέπουν τους χώρους του σε καταφύγια, ορμητήρια, πωλητήρια και πεδία παρανομίας-ασχημίζοντας ακόμη και τις όψεις τους

Άλλα αρμόδιοι για να εκλείψει αυτό, δεν είναι οι χωροφύλακες. Εκτός αν κάποιο Ίδρυμα τους καλέσει για συγκεκριμένο αδίκημα. Είναι οι διοικήσεις των ΑΕΙ. Άλλως το αυτοδιοίκητο καταργείται.

Αρμόδιοι είναι οι πρυτάνεις, οι καθηγητές, οι ίδιοι οι φοιτητές. Αν θέλουν αστυνομία για την εύρυθμη λειτουργία τους , μπορούν να συστήσουν αστυνομία. Αλλά υπό την ευθύνη τους.

Σε καμία περίπτωση δεν νοείται να τους επιβάλλεται. Οφείλουν να ασκούν το αυτοδιοικητικό τους δικαίωμα, όχι μόνο στην έρευνα και τη διδασκαλία, αλλά και προς συμφέρον του Ιδρύαντος και των φοιτητών τους.

Να αξιολογούνται γι αυτό. Οι διοικήσεις από την πανεπιστημιακή κοινότητα. Τα Ιδρύματα ως ακαδημαϊκές μονάδες από τον δημόσιο έλεγχο.

Θα τον ασκούν: η κοινωνία για να τα προτιμήσει, η τοπική Αυτοδιοίκηση για να τα πλαισιώσει, η αγορά για να τα αποδεχθεί ως τροφοδότες της και κρατικός προϋπολογισμός για να τα χρηματοδοτήσει. Τι δουλειά έχει η αστυνομία;

Αν η ωριμότητα και η ευθύνη δεν έχουν φτάσει ακόμη σε ομάδες της ακαδημαϊκής κοινότητας και διοικήσεις των ΑΕΙ, αν υπάρχουν πολιτικές δυνάμεις που την εμποδίζουν, η αποκάλυψη τους και πολιτική καταγγελία τους είναι αυτονόητη και επιβεβλημένη. Στη Δημοκρατία είναι επαρκές.

Το δημόσιο Πανεπιστήμιο δεν θα γίνει καλύτερο επειδή θα αναλάβει η ΕΛΑΣ την τήρηση της τάξης- όπως την εννοεί φυσικά. Ούτε ως τώρα ήταν για πέταμα, επειδή υπήρχαν παραβατικές εστίες ή συμπεριφορές-και δεν σουλατσάριζαν ένστολοι στους χώρους του..

Όσοι καταπίνουν το τυρί της -μερικής -παραβατικότητας δεν βλέπουν τη φάκα της ολικής αστυνόμευσης. Σαν αυτούς που δεν καταλαβαίνουν ότι η συμπεριφορά του Τραμπ δεν μπορεί να δίνει τις εταιρίες των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης που τον «κόβουν», δικαιώματα παγκόσμιων λογοκριτών.

Στο Πανεπιστήμιο που σχεδιάζουν μαζί υπουργοί Παιδείας και Δημόσιας Τάξης θα συνυπάρχουν ακαδημαϊκοί δάσκαλοι και αστυνομικοί και εξ αυτού θα είναι κακό Πανεπιστήμιο. Αλλιώς η χούντα δεν θα προλάβαινε να μαζεύει βραβεία πανεπιστημιακής αριστείας.



ieidiseis.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου