Πέμπτη 30 Οκτωβρίου 2025

Τα ΕΛΤΑ επιβεβαιώνουν Dnews: Κλείνουν 204 καταστήματα, αλλά… αναβαθμίζουν τους ταχυδρόμους

Σφοδρές οι αντιδράσεις για το νέο «κύμα» λουκέτων στα ΕΛΤΑ, τι υποστηρίζει η εταιρεία για τους λόγους που αποφασίστηκε η αναδιάρθωση λειτουργίας.

Θύελλα αντιδράσεων και αρνητικών σχολίων έχει προκαλέσει το νέο «τσουνάμι» λουκέτων σε 204 καταστήματα των ΕΛΤΑ με την διοίκηση των Ελληνικών Ταχυδρομείων να κάνει λόγο για στοχευμένη αναδιάρθρωση του δικτύου με ευρύτερο στόχο την αποτελεσματικότητα και τη βιωσιμότητα. 

Το success story που προβάλλεται ως αιτιολογία για το σταδιακό λουκέτο ταχυδρομικών καταστημάτων σε όλη την επικράτεια δεν πείθει πολίτες και τοπικές κοινωνίες που κάνουν λόγο για πρωτοφανή απόφαση που στερεί στους κατοίκους την εξυπηρέτηση μιας σειράς από υπηρεσίες που πλέον μπαίνουν στον πάγο καθώς η απόσταση λειτουργεί αποτρεπτικά.


Με τις νέες αποφάσεις οι κάτοικοι πολλών περιοχών θα χρειάζεται να διανύουν απόσταση 40 ή και 50 χιλιομέτρων προκειμένου να προσεγγίσουν το πλησιέστερο ταχυδρομείο. Μάλιστα όπως καταγγέλλεται τα περισσότερα καταστήματα που κατεβάζουν ρολά βρίσκονται σε χωριά, νησιωτικές, δυσπρόσιτες και απομακρυσμένες περιοχές όπου ζουν άνθρωποι 
οι οποίοι είναι ψηφιακά αναλφάβητοι και μεγάλης ηλικίας και μέσω αυτών των καταστημάτων διευκολύνονταν για βασικές και απαραίτητες τραπεζικές πληρωμές. 

Η «ταφόπλακα» στα τοπικά υποκαταστήματα του ΕΛΤΑ αποτελεί «ψαλίδισμα» κάθε δυνατότητας των ηλικιωμένων να έχουν πρόσβαση στις αντίστοιχες υπηρεσίες που παρέχονταν μέχρι και σήμερα. Η αιφνιδιαστική απόφαση που εν πολλοίς ανακοινώθηκε στο παρά πέντε της εφαρμογής της αναπόφευκτα οδηγεί εκτός από την αναστολή της συναλλακτικής δραστηριότητας και στην διακοπή φυσικών ταχυδρομικών υπηρεσιών με τις όποιες συνέπειες. 

Πριν παρθούν βεβιασμένες αποφάσεις λουκέτου θα έπρεπε να υπάρξει πλάνο μετάβασης στη νέα κατάσταση και όχι μια διεκπεραιωτική ανακοίνωση που κάθε άλλο παρά δίνει λύσεις και απαντήσεις για το τι μέλλει γενέσθαι με το πώς θα διεκπεραιώνονται εφεξής οι απαραίτητες τραπεζικές και ταχυδρομικές συναλλαγές, ιδιαίτερα για ανθρώπους που δεν έχουν εξοικείωση με τις νέες τεχνολογίες.

Η ανακοίνωσή από πλευράς ΕΛΤΑ που επισημαίνει ότι παρά την αναδιάρθρωση και τη μείωση του αριθμού καταστημάτων, η εξυπηρέτηση της περιφέρειας παραμένει προτεραιότητα, διασφαλίζοντας την πρόσβαση σε βασικές υπηρεσίες για όλους τους πολίτες δεν δίνει τα απαραίτητα εχέγγυα ενώ παράλληλα υπόσχεται ότι θα ενισχυθούν τα ψηφιακά εργαλεία που θα διευκολύνουν το έργο των ταχυδρόμων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου