Ο δημόσιος χώρος
σε παρακμή πριν τη μετάλλαξη. Οι ηγεσίες σε συρρίκνωση και απορία,
καθώς αυτονόητες κατακτήσεις και μεγάλες αλλαγές κατεδαφίζονται. Η εποχή
του κοινωνικού ελέγχου και της ολικής δημοκρατικής νομιμοποίησης είναι
μακρινή ανάμνηση στις μέρες της ολοένα συνθετότερης τεχνοκρατικής
διαχείρισης.
Ευκαιρίας δοθείσης, διάφοροι δοκησίσοφοι αποφαίνονται (δίκην αυθεντικών ερμηνευτών της ιστορικής διαδικασίας) περί του τέλους των κομμάτων, υπό το (υποκριτικό) πρόσχημα της εξάλειψης της «κομματοκρατίας», μοναδικής -δήθεν- υπεύθυνης της πολύπλευρης
κρίσης. Πρόκειται για εύκολη μανιέρα επικοινωνισμού με τη μορφή του ποδοσφαιρικού τακτικισμού για «αλλαγή γηπέδου», γνωστότερη ως αλλαγή παράστασης.
Βρήκαν αντίπαλο τα «παιδιά του συστήματος εξουσίας» που τώρα το καταγγέλλουν ως φαυλεπίφαυλο, οι μονίμως σιτιζόμενοι σε πρυτανεία εγχώριων και εξωχώριων συμφερόντων, που προτάσσουν τη μικροαστική τους αγωνία για ανώδυνη και δίχως κόπο ανέλιξη στο δημόσιο χώρο, ως εκλεκτοί της μεταδημοκρατίας, νόθας θυγατέρας της παγκοσμιοποιημένης μονοπολικής οικονομίας. Ολοι τους συμφύρονται -ανιστόρητα- στο νεοφιλελεύθερο κορπορατισμό, που επιθυμεί να καθοδηγήσει την πολιτική, χωρίς την πρωτεύουσα ταξική της αναφορά.
Σε μια χώρα σε θεσμική παράκρουση, πολιτική κατάθλιψη, κοινωνική κατάρρευση, αντί οι ιδεολογικές αναζητήσεις να αποτελούν το πλαίσιο της αναγκαίας πολιτικής διαδικασίας, ο προαναφερόμενος μανιχαϊσμός επιλέγει προσιτό αντίπαλο. Τα κόμματα, ταυτίζοντας ενσυνείδητα το αμαρτωλό τμήμα του πολιτικού τους προσωπικού με την ιδεολογία τους. Εργαλεία του, γενίκευση, ηθικολογία, διδακτισμός, βολονταρισμός, συσκότιση και, εν συνεχεία, απόκρυψη των κοινωνικών αντιθέσεων.
Ουσιαστικά πρόκειται για συμβολή σε μια άνευ όρων παράδοση της πολιτικής στην οικονομία, σε μετατροπή της χρηματοπιστωτικής ολιγαρχίας σε πολιτική ολιγαρχία, σε μια σκληρότερη εκδοχή από εκείνη της άρχουσας τάξης του φορντικού κράτους.
Αλλά οι παροικούντες την πολιτική Ιερουσαλήμ είναι γνωστής ταυτότητας και διαδρομής.
Οπως ο Αναγνωστάκης φθέγγεται: «Α, ρε Λαυρέντη, εγώ που μόνο το 'ξερα τι κάθαρμα ήσουν..». Και όχι μόνον εγώ. Κι επειδή «εδώ είναι Βαλκάνια δεν είναι παίξε γέλασε», θα αποτύχουν.
Οσοι εζήλωσαν τη δόξα του Φράνσις Φουκουγιάμα περί του τέλους της ιστορίας. Οσοι περιφέρουν δημοσίως «την αρετή της ηθικής ακεραιότητας» (για να κρύψουν την όζουσα συναλλαγή τους με τους υπό κατάρρευση μηχανισμούς εξουσίας). Οσοι συνωθούνται εκόντες άκοντες στα νέα υπό διαμόρφωση εξουσιαστικά κονκλάβια
ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ
ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ Γ. ΜΑΜΕΛΗ
δικηγόρου
kmamelis@the.forthnet.gr
Ευκαιρίας δοθείσης, διάφοροι δοκησίσοφοι αποφαίνονται (δίκην αυθεντικών ερμηνευτών της ιστορικής διαδικασίας) περί του τέλους των κομμάτων, υπό το (υποκριτικό) πρόσχημα της εξάλειψης της «κομματοκρατίας», μοναδικής -δήθεν- υπεύθυνης της πολύπλευρης
κρίσης. Πρόκειται για εύκολη μανιέρα επικοινωνισμού με τη μορφή του ποδοσφαιρικού τακτικισμού για «αλλαγή γηπέδου», γνωστότερη ως αλλαγή παράστασης.
Βρήκαν αντίπαλο τα «παιδιά του συστήματος εξουσίας» που τώρα το καταγγέλλουν ως φαυλεπίφαυλο, οι μονίμως σιτιζόμενοι σε πρυτανεία εγχώριων και εξωχώριων συμφερόντων, που προτάσσουν τη μικροαστική τους αγωνία για ανώδυνη και δίχως κόπο ανέλιξη στο δημόσιο χώρο, ως εκλεκτοί της μεταδημοκρατίας, νόθας θυγατέρας της παγκοσμιοποιημένης μονοπολικής οικονομίας. Ολοι τους συμφύρονται -ανιστόρητα- στο νεοφιλελεύθερο κορπορατισμό, που επιθυμεί να καθοδηγήσει την πολιτική, χωρίς την πρωτεύουσα ταξική της αναφορά.
Σε μια χώρα σε θεσμική παράκρουση, πολιτική κατάθλιψη, κοινωνική κατάρρευση, αντί οι ιδεολογικές αναζητήσεις να αποτελούν το πλαίσιο της αναγκαίας πολιτικής διαδικασίας, ο προαναφερόμενος μανιχαϊσμός επιλέγει προσιτό αντίπαλο. Τα κόμματα, ταυτίζοντας ενσυνείδητα το αμαρτωλό τμήμα του πολιτικού τους προσωπικού με την ιδεολογία τους. Εργαλεία του, γενίκευση, ηθικολογία, διδακτισμός, βολονταρισμός, συσκότιση και, εν συνεχεία, απόκρυψη των κοινωνικών αντιθέσεων.
Ουσιαστικά πρόκειται για συμβολή σε μια άνευ όρων παράδοση της πολιτικής στην οικονομία, σε μετατροπή της χρηματοπιστωτικής ολιγαρχίας σε πολιτική ολιγαρχία, σε μια σκληρότερη εκδοχή από εκείνη της άρχουσας τάξης του φορντικού κράτους.
Αλλά οι παροικούντες την πολιτική Ιερουσαλήμ είναι γνωστής ταυτότητας και διαδρομής.
Οπως ο Αναγνωστάκης φθέγγεται: «Α, ρε Λαυρέντη, εγώ που μόνο το 'ξερα τι κάθαρμα ήσουν..». Και όχι μόνον εγώ. Κι επειδή «εδώ είναι Βαλκάνια δεν είναι παίξε γέλασε», θα αποτύχουν.
Οσοι εζήλωσαν τη δόξα του Φράνσις Φουκουγιάμα περί του τέλους της ιστορίας. Οσοι περιφέρουν δημοσίως «την αρετή της ηθικής ακεραιότητας» (για να κρύψουν την όζουσα συναλλαγή τους με τους υπό κατάρρευση μηχανισμούς εξουσίας). Οσοι συνωθούνται εκόντες άκοντες στα νέα υπό διαμόρφωση εξουσιαστικά κονκλάβια
ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ
ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ Γ. ΜΑΜΕΛΗ
δικηγόρου
kmamelis@the.forthnet.gr
Φράνσις Φουκουγιάμα: Το μέλλον της ιστορίας μετά την πτώση της μεσαίας τάξης. Θα επιβιώσει η φιλελεύθερη δημοκρατία;
ΑπάντησηΔιαγραφήαπό το Foreign Affairs
http://aftercrisisblog.blogspot.gr/2013/07/blog-post_12.html