«Πλώρη» για να αποκτήσει τη δική του μαρίνα βάζει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, με την ΟΛΘ Α.Ε. να εκτιμά ότι η κατάθεση των δεσμευτικών οικονομικών προσφορών από τους δύο διεκδικητές του έργου θα πραγματοποιηθεί έως
το τέλος Φεβρουαρίου του 2013. Όπως ανακοινώθηκε, χθες, από τη διοίκηση της εισηγμένης ΟΛΘ, στη short list της δεύτερης φάσης του διεθνούς διαγωνισμού, που είναι σε εξέλιξη, περιλαμβάνονται η εταιρεία «Lamda Development» και η κοινοπραξία
«Άκτωρ ΑΤΕ, ΑΚΤΕ-VEGA, Cosmos Yachting και Marina Kroslin GMBH», ενώ η οριστική απόφαση για τον ανάδοχο αναμένεται την Άνοιξη του 2013, με μικρή χρονική απόκλιση έναντι του αρχικού χρονοδιαγράμματος.
Προαπαιτούμενα
Άλλωστε, όλα τα υπόλοιπα προαπαιτούμενα -όπως η κατάθεση των παρατηρήσεων των δύο διεκδικητών και η έγκριση του τελικού σχεδίου διακήρυξης, μαζί με την κοινοποίησή του κατόπιν στους διαγωνιζόμενους- έχουν ήδη ολοκληρωθεί. Εξαίρεση, προς το παρόν, εξακολουθεί να αποτελεί μια τεχνικής φύσεως εκκρεμότητα σε σχέση με το έργο, που σχετίζεται με την ανάγκη τροποποίησης της ισχύουσας νομοθεσίας, βάσει της οποίας προβλέπεται ότι οι συμβάσεις για τις μαρίνες υπογράφονται από τους ιδιώτες επενδυτές με το υπουργείο Πολιτισμού.
Άλλωστε, όλα τα υπόλοιπα προαπαιτούμενα -όπως η κατάθεση των παρατηρήσεων των δύο διεκδικητών και η έγκριση του τελικού σχεδίου διακήρυξης, μαζί με την κοινοποίησή του κατόπιν στους διαγωνιζόμενους- έχουν ήδη ολοκληρωθεί. Εξαίρεση, προς το παρόν, εξακολουθεί να αποτελεί μια τεχνικής φύσεως εκκρεμότητα σε σχέση με το έργο, που σχετίζεται με την ανάγκη τροποποίησης της ισχύουσας νομοθεσίας, βάσει της οποίας προβλέπεται ότι οι συμβάσεις για τις μαρίνες υπογράφονται από τους ιδιώτες επενδυτές με το υπουργείο Πολιτισμού.
Εν
προκειμένω όμως, υπάρχει η ιδιομορφία ότι τόσο στην ΟΛΠ Α.Ε. όσο και
στην ΟΛΘ Α.Ε. έχει παραχωρηθεί από το Δημόσιο η χρήση και η εκμετάλλευση
του χερσαίου και θαλάσσιου χώρου του λιμανιού για τα επόμενα 50 χρόνια,
με συνέπεια να δημιουργείται ανάγκη να ξεκαθαρίσει το τοπίο και να
εκλείψει ο κίνδυνος σύγχυσης.
Το
πρόβλημα έχει γίνει αντιληπτό από τους εμπλεκόμενους φορείς και τα
υπουργεία Πολιτισμού και Ναυτιλίας έχουν έρθει σε συνεννόηση και
δρομολογούν την προσήκουσα λύση, το ταχύτερο δυνατόν.
Σε
πλήρη ανάπτυξη η μαρίνα ελλιμενισμού σκαφών αναψυχής της Θεσσαλονίκης
θα διαθέτει 218 θέσεις, ενώ ο αρχικός προϋπολογισμός του σχεδίου φθάνει
τα 11,3 εκατ. ευρώ.
Η
κατασκευή αναμένεται να κρατήσει τρία χρόνια, ενώ σύμφωνα με τη σύμβαση
ο ιδιώτης επενδυτής θα αναλάβει, μέσω παραχώρησης για τα επόμενα 30
χρόνια, τη χρήση της θαλάσσιας ζώνης μπροστά στο κρηπίδωμα Νο 1 του
λιμανιού και της χερσαίας ζώνης στην α΄ προβλήτα (7,195 στρέμματα για
εστίαση, αναψυχή, εμπόριο ναυτιλιακών ειδών), καθώς και του υπαίθριου
χώρου στην β΄ προβλήτα, για τη διαχείμαση και την επισκευή σκαφών
αναψυχήςΡεπορτάζ : Λεωνίδας Λιάμης
(από την Ημερησία)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου