Κυριακή 28 Ιουλίου 2013

Στουρνάρας: «Ο Σόιμπλε είναι ένας άνθρωπος που αξίζει τον θαυμασμό μας»


stoyrnaras-o-soimple-einai-enas-anthrwpos-poy-aksizei-ton-thaymasmo-masΜε φόβο «να παρεξηγηθεί» όπως είπε ο ίδιος, ο υπουργός Οικονομικών, Γιάννης Στουρνάρας δηλώνει ότι θαυμάζει τον Γερμανό ομόλογό του Βόλφγκανγκ Σόιμπλε, επισημαίνοντας ότι του έχει αλλάξει την εικόνα που είχε για τη χώρα μας, ενώ τονίζει ότι οι ΔΕΚΟ είναι οι επόμενες στη «σειρά» για αναδιάρθρωση.


Σε συνέντευξή του στο «Πρώτο Θέμα» ο κ. Στουρνάρας αναφέρει, αν και ξέρει πως μπορεί να παρεξηγηθεί, ότι θαυμάζει τον κ. Σόιμπλε για την αυταπάρνησή του, για το γεγονός ότι αν και παράλυτος μετά από δολοφονική επίθεση παίζει έναν τόσο σημαντικό ρόλο και με τόση ζέση, μάλιστα.
«Είναι άνθρωπους που αξίζει τον θαυμασμό μας» δηλώνει χαρακτηριστικά, ενώ επισημαίνει ότι πέρυσι τέτοια εποχή ο γερμανός υπουργός Οικονομικών είχε πολύ άσχημη εικόνα για την Ελλάδα.
«Δεν θέλω να ξέρετε τι μου έλεγε ο Σόιμπλε, πέρυσι, τι μου έλεγαν όταν πήγα πρώτη φορά στο Eurogroup»,  αναφέρει ο έλληνας υπουργός Οικονομικών, προσθέτοντας: «Πιστεύω, όμως, ότι του έχω αλλάξει άποψη. Αυτό έχει φανεί ήδη από τη στάση της Γερμανίας. Θα τα γράψω όλα σε βιβλίο όταν έρθει η ώρα».
Για τις ΔΕΚΟ ο ΥΠΟΙΚ τόνισε ότι «αν θέλουμε να πάμε μπροστά και να τελειώσει το πρόγραμμα με θετικό πρόσημο, θα πρέπει πλέον το επόμενο μεγάλο βήμα να είναι η μεγάλη αναδιάρθρωση δημοσίων επιχειρήσεων και οργανισμών και του δημοσίου τομέα». Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει «εταιρείες που σήμερα δεν είναι βιώσιμες, που είναι ζημιογόνες και κοστίζουν στον Έλληνα φορολογούμενο πρέπει να δούμε τι μέτρα θα πάρουμε για να τις καταστήσουμε βιώσιμες- είτε αυτά λέγονται αποκρατικοποιήσεις, είτε συρρίκνωση και προσαρμογή του μεγέθους τους, είτε συγχωνεύσεις». 
Για τη φοροδιαφυγή υπεραμύνεται της πολιτικής του υπουργείου Οικονομικών, επισημαίνοντας πως έχουν γίνει κατασχέσεις πάνω από δύο δισ. ευρώ και προσημειώσεις ακόμα υψηλότερες, λέγοντας ότι «δεν είναι δίκαιο αυτό που λέγεται ότι δεν πληρώνουν ή πως δεν κάναμε τίποτα για τη φοροδιαφυγή. Σκοπός μας φυσικά δεν είναι να εκδικηθούμε ούτε να διαπομπεύσουμε ανθρώπους. Ο στόχος είναι όλοι να συμμορφώνονται με τους νόμους».
Σε ερώτηση της εφημερίδας εάν μετανιώνει που ανέλαβε το χαρτοφυλάκιο του ΥΠΟΙΚ, δεχόμενος επιθέσεις τόσο από το ΠΑΣΟΚ όσο και από τη ΝΔ, ο κ. Στουρνάρας αναφέρει: «Έχω πολλούς φίλους, μην κοιτάτε τι λένε δημόσια. Είναι ένα απομεινάρι του παλιού πολιτικού συστήματος. Αυτό σημαίνει ότι κάνω καλά τη δουλειά μου».
Παράλληλα τονίζει πως «εγώ δεν είμαι πολιτικός, λέω την αλήθεια και με αυτόν τον τρόπο μπορώ και περνάω την πολιτική μου. Ο κόσμος αναγνωρίζει ότι είναι δυσάρεστα τα μέτρα αλλά είναι αναγκαία. Εάν έπεφτα στην παγίδα να λαϊκίσω, νομίζω πως δεν θα ήμουν σήμερα υπουργός Οικονομικών. Και δεν το μετάνιωσα βέβαια. Εδώ είμαι από πατριωτικό καθήκον. Είναι σαν να είμαστε σε πόλεμο και η πατρίδα μου ζήτησε να πάρω τα όπλα. Δεν θα μπορούσα να αρνηθώ».


Διαβάστε εδώ: newpost.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου