Τρίτη 4 Οκτωβρίου 2016

O Γιάννης Ιωαννίδης διευθύνων σύμβουλος της «Σουρώτη» : «Ανησυχία όσο η Coca-Cola δεν ξεκαθαρίζει τις προθέσεις της»

1426182101987Ανησυχία επικρατεί στη «Σουρωτή», μετά την ανακήρυξη της Coca-Cola Hellenic σε νικητή του πλειστηριασμού πώλησης του 15% του μετοχικού κεφαλαίου της πολυμετοχικής εταιρείας που ανήκε στη «Μυστράς Α.Ε.» συμφερόντων του ομίλου Λιακουνάκου. Όπως λέει στην «Η» ο διευθύνων σύμβουλος της «Σουρωτής», η έλλειψη επίσημης
ενημέρωσης από την πλευρά του δεύτερου μεγαλύτερου εμφαλιωτή αναψυκτικών της Coca-Cola στον κόσμο σχετικά με τις προθέσεις και τα σχέδιά της δημιουργεί αβεβαιότητα, κυρίως στους εργαζόμενους, ωστόσο θεωρεί ότι κάποια στιγμή το επόμενο διάστημα θα ξεκαθαρίσει το τοπίο.
Συνέντευξη στον Γιώργο Μανέττα
Πώς αποτιμάτε την είσοδο της Coca-Cola Hellenic με 15% στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας, μετά τη διενέργεια του ανοικτού δημόσιου πλειστηριασμού που διενήργησε η Τράπεζα Πειραιώς; Τι περιμένετε τώρα;
Πραγματικά μας ξάφνιασε. Ήταν μια μη αναμενόμη κίνηση, υπό την έννοια ότι δεν είχαμε κάποια πληροφόρηση ή επαφή από πριν για τη συμμετοχή της στο μετοχικό κεφάλαιο. Να υπενθυμίσω ότι είχαμε προτείνει στην Πειραιώς να έρθουμε σε μια συνεννόηση και να εξαγοράσουμε το ποσοστό. Θεωρώ ότι όφειλε να μπει σε μια διαδικασία συνεννόησης μαζί μας, καθώς έχουμε μια πολύ καλή συνεργασία όλα αυτα τα χρόνια. Αυτή τη στιγμή, δεν μπορούμε να αποτιμήσουμε την εξέλιξη αυτή, καθώς περιμένουμε από την εταιρεία να ξεκαθαρίσει τις προθέσεις και τα σχέδιά της αναφορικά με την παρουσία της στη «Σουρωτή».
Επί της αρχής είναι θετικό ότι μια τόσο μεγάλη επιχείρηση εμπιστεύεται και επενδύει στην εταιρεία, ωστόσο το γεγονός πως παραμένουν άγνωστες οι προθέσεις της δημιουργεί αβεβαιότητα και μαζί -όπως είναι φυσικό- ανησυχία σε μετόχους και εργαζομένους. Υπό αυτό το πρίσμα, θέλω να ακούσω και να δω τις προθέσεις της. Μέχρι σήμερα πάντως δεν υπάρχει επίσημη ενημέρωση, ίσως όμως είναι και πολύ νωρίς για να γίνει κάτι τέτοιο.
Τι είναι αυτό που σας προβληματίζει και ανησυχεί περισσότερο; Φοβάστε ότι μετά την απόκτηση του 15%, η Coca-Cola θα επιχειρήσει την πλήρη εξαγορά του μετοχικού κεφαλαίου;
Κοιτάξτε. Όσο δεν ξεκαθαρίζει το τοπίο αναφορικά με τις προθέσεις και τις επιδιώξεις της, είναι φυσικό να υπάρχει ανησυχία για το μέλλον, κυρίως στους εργαζόμενους. Όσο συντηρείται αυτό το θολό τοπίο και δεν ξεκαθαρίζει το πλάνο, θα συντηρείται και η ανησυχία τους, επηρεάζοντας εν μέρει και τη λειτουργία της επιχείρησης.
Αλλάζει κάτι στη στρατηγική σας; Ποιοι είναι οι στόχοι και οι προτεραιότητες από εδώ και πέρα;
Η είσοδος του επενδυτή γίνεται με ένα ποσοστό της τάξης του 15%. Δεν είναι κάτι που αλλάζει τα πλάνα της διοίκησης, με δεδομένη τη σημερινή σύνθεση του μετοχικού κεφαλαίου. Άρα, προτεραιότητα συνεχίζει να αποτελεί η βελτίωση των αποτελεσμάτων και η επιστροφή στα κέρδη, καθώς πέρυσι είχαμε ζημιές. Μέχρι στιγμής, οι πωλήσεις είναι οριακά καλύτερες από πέρυσι, ενώ φαίνεται να οδεύουμε σε κερδοφορία.
Ωστόσο, αυτό θα κριθεί τους επόμενους μήνες μέχρι το τέλος της χρονιάς, οι οποίοι είναι καθοριστικοί. Επιπλέον, η πορεία μας θα εξαρτηθεί και από τη γενικότερη κατάσταση της αγοράς. Σε γενικές γραμμές, κινούμαστε στο ίδιο πλαίσιο που κινούνται οι περισσότερες ελληνικές επιχειρήσεις στο δεδομένο οικονομικό περιβάλλον. Από τότε που ξεκίνησε η κρίση, οι πωλήσεις βρίσκονται σε πτωτική πορεία λόγω της μείωσης της αγοραστικής δύναμης. Ωστόσο έχουμε καταφέρει με την ανάπτυξη των εξαγωγών, να καλύψουμε μέρος αυτης της απώλειας από την ελληνική αγορά. Σήμερα, οι εξαγωγές κατευθύνονται σε μεγάλες αγορές όπως οι ΗΠΑ, η Γερμανία, ο Καναδάς, η Σαουδική Αραβία, και η Κυπρος και καταλαμβάνουν το 10% των συνολικών πωλήσεων. Επιπλέον, στη διάρκεια της κρίσης, ρίξαμε τις τιμές μας κατά μέσο όρο περίπου 20%, μέσω εκπτώσεων και απορροφήσεων του ΦΠΑ.
Την ίδια ώρα που όλα τα λειτουργικά κόστη από την ενέργεια έως τις πρώτες ύλες εκτοξεύθηκαν. Αναγκαστικά όμως προσαρμόσαμε τις τιμές μας, λόγω της μείωσης του εισοδήματος των νοικοκυριών αλλά και του ανταγωνισμού. Για να μπορέσουμε να διατηρήσουμε τα μερίδιά μας στην αγορά, παρά το ισχυρό brand name που διαθέτουμε είμαστε αναγκασμένοι να χαμηλώνουμε διαρκώς τις τιμές.
Πόσο σας επηρέασαν τα προβλήματα της «Μαρινόπουλος» και πώς κρίνετε τη λύση Σκλαβενίτη;
Όπως και πολλές άλλες εταιρείες, έτσι τα προβλήματα της «Μαρινόπουλος» επηρεάσαν και εμάς. Και στην ανάπτυξη των πωλήσεών μας αλλά και στην ρευστότητα, καθώς ήταν μια μεγάλη αλυσίδα. Εδώ, και πάρα πολύ καιρό όμως έχουμε σταματήσει να την τροφοδοτούμε. Όσον αφορά τη λύση Σκλαβενίτη, είναι μια αξιόπιστη και φερέγγυα λύση, η οποία θα λειτουργήσει θετικά στο σύνολο της αγοράς, αλλά και για τις χιλιάδες επιχειρήσεις που τώρα θίγονται. Εμείς έχουμε μια πολύ καλή συνεργασία με τον Σκλαβενίτη. Περιμένουμε να ολοκληρωθεί το deal της διάσωσης ώστε να δούμε τον τρόπο συνεργασίας, ο οποίος θα πρέπει να συμπεριλάβει τις παλιές οφειλές.

«Προτεραιότητα για τη διοίκηση συνεχίζει να αποτελεί η βελτίωση των αποτελεσμάτων και η επιστροφή στα κέρδη. Μέχρι στιγμής, οι πωλήσεις είναι οριακά καλύτερες από πέρυσι, ενώ φαίνεται να οδεύουμε σε κερδοφορία».
«Η λύση Σκλαβενίτη για την ‘Μαρινόπουλος’ εκτιμώ πως είναι μια αξιόπιστη και φερέγγυα λύση, η οποία θα λειτουργήσει θετικά για το σύνολο της αγοράς, αλλά και για τις χιλιάδες επιχειρήσεις που τώρα θίγονται»

ΜΕΓΑΛΑ ΕΜΠΟΔΙΑ
ΕΚΤΟΣ ΠΛΑΝΟΥ Η ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ
Ποια είναι τα εμπόδια που αντιμετωπίζετε σήμερα, ως μια επαρχιακή βιομηχανία; Πόσο έχουν βελτιωθεί οι συνθήκες για την παραγωγή στην Ελλάδα;
Δυστυχώς στην Ελλάδα η βιομηχανία δεν αποτελεί προτεραιότητα για τους πολιτικούς. Τα τελευταία χρόνια η έντονη αποβιομηχάνιση έχει δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στις μεταποιητικές μονάδες, με δεδομένο ότι χρειάζεται να εισάγουν τις περισσότερες αν όχι όλες τις πρώτες ύλες από το εξωτερικό με πολύ υψηλότερο κόστος, ενώ την ίδια στιγμή το κόστος ενέργειας έχει αυξηθεί. Οπότε βρισκόμαστε σε μια μέγγενη. Από την μια πλευρά είναι το υψηλό κόστος ενέργειας και οι πρώτες ύλες και από την άλλη η φορολογία. Παρ’ όλα αυτά, εμείς στη Σουρωτή, συνεχίζουμε να προστατεύουμε την υψηλή ποιότητα του νερού μας, το οποίο φέτος συμπληρώνει 100 χρόνια παρουσίας, και να αποτελούμε πρεσβευτή της χώρας στο εξωτερικό, φέρνοντας σημαντικό συνάλλαγμα στην Ελλάδα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου