-Τους στόχους και το πλαίσιο λειτουργίας της Κίνησης
-Τις βασικές πρωτοβουλίες και προτάσεις της, για την ανάπτυξη της ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
-Τις ειδικότερες προτάσεις, για την ανάπτυξη της Περιφερικής Ενότητας ΗΜΑΘΙΑΣ.
-Τα λάθη, της σημερινής διοίκησης, της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, την έλλειψη αναπτυξιακού σχεδιασμού και την απώλεια
αναπτυξιακών ευκαιριών.-Τις βασικές πρωτοβουλίες και προτάσεις της, για την ανάπτυξη της ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
-Τις ειδικότερες προτάσεις, για την ανάπτυξη της Περιφερικής Ενότητας ΗΜΑΘΙΑΣ.
-Τα λάθη, της σημερινής διοίκησης, της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, την έλλειψη αναπτυξιακού σχεδιασμού και την απώλεια
Στην συζήτηση που ακολούθησε, συμφωνήθηκε, ότι είναι αναγκαία :
-Η ανάπτυξη, ενός ολοκληρωμένου και ιεραρχημένου προγραμματικού σχεδίου, για την ανάπτυξη της ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ, όπως και της Περιφερειακής Ενότητας Ημαθίας.
-Η δημιουργία, ευρύτερης συμπαράταξης παραγωγικών και κοινωνικών δυνάμεων, που θα συγκροτήσουν το προοδευτικό αναπτυξιακό σχέδιο, για την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και την Περιφερειακή Ημαθίας.
-Η άσκηση, ουσιαστικού δημόσιου ελέγχου, στις λανθασμένες επιλογές της διοίκησης, σημειώνοντας, ότι η Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση, είναι ο βασικός φορέας σχεδιασμού και υλοποίησης της οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης, με την αποκλειστική ευθύνη στην διαχείριση των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων (ΠΕΠ).
-Η δημιουργία, ευρύτερης συμπαράταξης παραγωγικών και κοινωνικών δυνάμεων, που θα συγκροτήσουν το προοδευτικό αναπτυξιακό σχέδιο, για την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και την Περιφερειακή Ημαθίας.
-Η άσκηση, ουσιαστικού δημόσιου ελέγχου, στις λανθασμένες επιλογές της διοίκησης, σημειώνοντας, ότι η Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση, είναι ο βασικός φορέας σχεδιασμού και υλοποίησης της οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης, με την αποκλειστική ευθύνη στην διαχείριση των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων (ΠΕΠ).
-Η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, είχε στην διάθεση της, περίπου 1.5 δις ευρώ, από το 4ο ΚΠΣ (ΕΣΠΑ), την προηγούμενη προγραμματική περίοδο και στην τρέχουσα, περισσότερα από 1 δις ευρώ και τα αποτελέσματα είναι περιορισμένα.
-Τα αναπτυξιακά αποτελέσματα, είναι δυσανάλογα, των πόρων που διατίθενται και των δυνατοτήτων της Θεσσαλονίκης και της Κεντρικής Μακεδονίας, ενώ οι καθυστερήσεις, που παρατηρούνται, στην υλοποίηση των έργων και οι υπερβάσεις των προϋπολογισμών τους, σε πολλές περιπτώσεις, έχουν προκαλέσει την εισαγγελική παρέμβαση.
-Τα αναπτυξιακά αποτελέσματα, είναι δυσανάλογα, των πόρων που διατίθενται και των δυνατοτήτων της Θεσσαλονίκης και της Κεντρικής Μακεδονίας, ενώ οι καθυστερήσεις, που παρατηρούνται, στην υλοποίηση των έργων και οι υπερβάσεις των προϋπολογισμών τους, σε πολλές περιπτώσεις, έχουν προκαλέσει την εισαγγελική παρέμβαση.
-Η Περιφερειακή Ενότητα Ημαθίας, έχει πληγεί, ιδιαίτερα, από την κρίση.
-Τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα, στον πρωτογενή τομέα, στην μεταποίηση, στον ιστορικό, θρησκευτικό και χειμερινό τουρισμό, στην εκπαίδευση, στις ΑΠΕ και ιδιαίτερα στην αξιοποίηση του υδάτινου δυναμικού της, δεν έχουν αξιοποιηθεί.
-Τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα, στον πρωτογενή τομέα, στην μεταποίηση, στον ιστορικό, θρησκευτικό και χειμερινό τουρισμό, στην εκπαίδευση, στις ΑΠΕ και ιδιαίτερα στην αξιοποίηση του υδάτινου δυναμικού της, δεν έχουν αξιοποιηθεί.
Ένας, από τους βασικούς λόγους, είναι και η μη ολοκλήρωση της κατασκευής των έργων, για την οδική σύνδεση της Νάουσας με την Εγνατία οδό και τα μεγάλα οδικά δίκτυα της χώρας και της Ευρώπης.
Μάλιστα, το τμήμα Πατρίδα-Νάουσα, μετά από εννιά χρόνια και πολλές υπερβάσεις του προϋπολογισμού του, ακόμη, δεν έχει ολοκληρωθεί.
Ενώ το τμήμα Πατρίδα-Εγνατία, ακόμη δεν έχει σχεδιασθεί.
Φυσικά, ο οδικός άξονας Νάουσα-Σκύδρα, που εδώ και χρόνια έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες κατασκευής του, ούτε καν αναφέρεται στις ανακοινώσεις της Περιφέρειας, γιατί δεν φρόντισε να εξασφαλίσει την χρηματοδότηση της κατασκευής του, παρ’ ότι βρήκε έτοιμες τις μελέτες.
-Επίσης, δεν έχουν προχωρήσει καθόλου, οι εργασίες αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής.
Μάλιστα, το τμήμα Πατρίδα-Νάουσα, μετά από εννιά χρόνια και πολλές υπερβάσεις του προϋπολογισμού του, ακόμη, δεν έχει ολοκληρωθεί.
Ενώ το τμήμα Πατρίδα-Εγνατία, ακόμη δεν έχει σχεδιασθεί.
Φυσικά, ο οδικός άξονας Νάουσα-Σκύδρα, που εδώ και χρόνια έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες κατασκευής του, ούτε καν αναφέρεται στις ανακοινώσεις της Περιφέρειας, γιατί δεν φρόντισε να εξασφαλίσει την χρηματοδότηση της κατασκευής του, παρ’ ότι βρήκε έτοιμες τις μελέτες.
-Επίσης, δεν έχουν προχωρήσει καθόλου, οι εργασίες αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου