Δευτέρα 24 Ιουλίου 2017

ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΓΚΡΙΩΤΗΣ : ΔΗΜΑΡΧΟΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΕΣ ΚΑΙ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟΙ ΑΞΙΩΜΑΤΟΥΧΟΙ ΕΤΟΙΜΟΙ ΓΙΑ ΟΛΑ

ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΓΚΡΙΩΤΗΣ : ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ «ΠΑΤΟΥΛΗΣ» ΟΥΤΕ ΤΥΧΑΙΟ ΕΙΝΑΙ ΟΥΤΕ ΜΟΝΑΔΙΚΟΟι Αιρετοί της Τοπικής και Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης, πάντα ξεπερνούν τους πολιτικούς της Κεντρικής Διοίκησης, σε μεγάλα λόγια.
Συνήθως, για ότι καλό γίνεται στην περιοχή ευθύνης τους, έχουν συμμετοχή και τρέχουν να το δηλώσουν, με κάθε τρόπο. 


Αντιθέτως, για κάθε στραβό, ή δυσάρεστο,  κρύβονται, ή το χρεώνουν στην κυβέρνηση. 

Η ανευθυνότητα και ο λαϊκισμός, συνήθως, στο απόλυτο. 

Συνήθως δηλώνουν, ότι δεν έχουν τους αναγκαίους πόρους, ή του απαγορεύει ο νόμος, να λύσουν κάποιο, πρόβλημα. 

Αποσιωπούν, ότι πόρους έχουν, ειδικά οι Περιφέρειες, αφού διαχειρίζονται, εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ, από την ΕΕ.

Έχουν ικανοποιητικούς, σίγουρα λιγότερους από την περίοδο πριν την κρίση, από τον Κρατικό Προϋπολογισμό.
 Έχουν σημαντικούς πόρους, κυρίως οι Δήμοι, από την φορολογία των δημοτών τους, για την καθαριότητα και τον φωτισμό των δημόσιων χώρων. 

Βέβαια, όλες οι κυβερνήσεις, παρ' ότι στα λόγια υπόσχονται, να αλλάξουν το Σύνταγμα και να δώσουν την δυνατότητα στην Τοπική και Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση, να μπορούν να βάζουν τοπικούς φόρους, με αντίστοιχη μείωση των κεντρικών φόρων, δεν το κάνουν, για να τους ελέγχουν πολιτικά. 

Τελευταία, τα παραδείγματα πυροτεχνημάτων, εκ μέρους Δημάρχων και Περιφερειαρχών, έχουν πυκνώσει και να σκεφτεί κανείς, ότι είμαστε ακόμη, μακριά από τις εκλογές. 

Ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, χτύπησε και πάλι με αφιερώματα εφημερίδων και site
s, για τα 85 εκ. ευρώ, που θα αλλάξουν το πρόσωπο του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Θεσσαλονίκης. 

Τα 85 εκ ευρώ, είναι πόροι του Ε' ΕΣΠΑ και έχουν διατεθεί στη Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, για το πρόγραμμα "Βιώσιμη ανάπτυξη". 

Η ηγεσία της Περιφέρειας, τα έχει τάξει εις τριπλούν, στους Δημάρχους της Θεσσαλονίκης. 

Μάλιστα, δεν χάνουν την ευκαιρία, κάθε λίγο να βγαίνουν φωτογραφίες, με υπέρτιτλους τα δεκάδες εκατομμύρια ευρώ, που θα επενδυθούν για την Τοπική ανάπτυξη. 

Είναι βέβαιο, πως η πυκνή επανάληψη, κάποιους, μπορεί και να έχει πείσει, ότι η επένδυση έγινε,  ή γίνεται. 

Και όμως, μέχρι τώρα και ενώ έχει περάσει το 60 % του χρόνου υλοποίησηςτου Ε' ΕΣΠΑ, δεν έχει ενταχθεί, ούτε ένα έργο. 

Μάλιστα, με τους ρυθμούς που κινούνται, είναι βέβαιο, ότι δεν θα προλάβουν να χρηματοδοτηθούν, τα όποια σχέδια παρουσιάσουν οι Δήμοι και οι περισσότεροι πόροι θα χαθούν, όπως και με το προηγούμενο ΕΣΠΑ. 

Ο Θερμαϊκός, ρυπαίνεται πάλι, το περιβάλλον επιβαρύνεται καθημερινά και η Περιφέρεια σιωπά, για να μην καταλάβουν οι πολίτες, ότι είναι δική της η αρμοδιότητα. 

Στο μεγάλο θέμα των Αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, παρά τα μεγάλα λόγια και τις πολλές συσκέψεις, ούτε πρόταση με σαφήνεια κατέθεσε, ούτε παρουσία είχε στην αρμόδια επιτροπή της βουλής, όπου συζητήθηκε, το απίστευτο νομοσχέδιο της κυβέρνησης. 

Από την άλλη, πολλοί Δήμαρχοι, είναι σε έξαρση εξαγγελιών.
Σήμερα, θα περιοριστώ σε ένα μόνο, της ευρύτερης περιοχής Θεσσαλονίκης, γιατί νομίζω, ότι έκανε την διαφορά, παρ' ότι μέχρι τώρα κρατούσε χαμηλό προφίλ και εκλεγόταν, με σχετική άνεση. 

Διάβασα, πριν μερικές ημέρες, ότι είναι έτοιμος να κατασκευάσει, μεγάλη Μαρίνα, στα λίγα μέτρα ακτογραμμής, που ανήκουν στο Δήμο του. 

Για την αλήθεια των λόγων του, δημοσιοποίησε και μια μακέτα.

Χθες, δήλωσε ότι ο Δήμος του, αποκτά Μετρό και μάλιστα υπέργειο. 

Για την ακρίβεια των λόγων του επικαλέστηκε συνάντηση με τον Πρόεδρο της Αττικό Μετρό ΑΕ, σχετική φωτογραφία και επιστολή δέσμευσής του, ότι θα λειτουργήσει το 2022, δηλαδή, μέσα στην επόμενη δημαρχιακή θητεία. 

Πολύ καλό, για να είναι αληθινό, όπως είχα δηλώσει, το 2006, όταν ο Σουφλιάς έλεγε, ότι η Θεσσαλονίκη θα γιορτάσει τα 100 χρόνια Ελευθερίας της με το Μετρό σε λειτουργία, δηλαδή, το 2012. 

Φυσικά, όταν στην σύμβαση έγραφε, ότι οι αρχαιολογικές εργασίες θα κρατήσουν ένα μόνο χρόνο, πως να μην τελειώσει το Μετρό το 2012. 

Ακόμη χειρότερα, όταν δημοπράτησε το έργο χωρίς ουσιαστικές μελέτες, πως να μην το μπλέξει, σε ατελείωτες περιπέτειες. 

Για την Μαρίνα, αν υπάρξει ιδιωτικό ενδιαφέρον για την επένδυση, που δεν το βλέπω και λειτουργήσει το δημόσιο λίγο αποτελεσματικά, σε μια δεκαετία, μπορεί να γίνει και όχι άμεσα, όπως δηλώνει ο Δήμαρχος. 

Για το Μετρό, στο Δήμο του, στην γραμμή για το  
Αεροδρόμιο, με βάση τα σημερινά δεδομένα, που δεν φαίνεται να τα αλλάζει τίποτα τα επόμενα χρόνια, όχι το 2022, αλλά ούτε το 2032, δεν έχει πιθανότητα να γίνει. 

Το 2022, μπορεί να λειτουργήσει η βασική γραμμή του Μετρό και η γραμμή προς Καλαμαριά, παρ’ όλες τις δεσμεύσεις της Κυβέρνησης, για το 1019. 

Γι αυτό, θα ήθελα να πω στον Δήμαρχο, ότι ο σχεδιασμός της  επέκτασης στο Αεροδρόμιο του Μετρό πάγωσε στο 2012, όπως και η επέκταση Δυτικά και δεν προβλέπεται πουθενά, η χρηματοδότηση της μελέτης του και όχι της κατασκευής του, τουλάχιστον, μέχρι το 2022, που τελειώνει το Ε' ΕΣΠΑ.

Καλές οι φωτογραφίες με τους επικεφαλής της Αττικό Μετρό ΑΕ, τους εξυπηρετεί και τους δυο και ας σκοτώνονται τα κόμματά τους, μέχρι τελικής πτώσης.
Ανάλογη είναι η αλήθεια, για τις εξαγγελίες και τις φωτογραφίες, με τους Δημάρχους της δυτικής Θεσσαλονίκης. 

Ο κόσμος είναι σε δύσκολη θέση και πολύ απογοητευμένος, χρειάζεται αλήθειες και ας είναι πικρές. 

Πολύ περισσότερο, δεν έχει ανάγκη από μεγάλα λόγια, που μόνο πικρό χαμόγελο προκαλούν και πολλές φορές οργή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου