Πέμπτη 17 Μαΐου 2018

Η ενίσχυση για τα αγροτικά πρότζεκτ περνά από τα 60 εκατ. της Συνεργασίας

Αποτέλεσμα εικόνας για αγροτικά πρότζεκτΑρχικά 5.000 ευρώ για να στήσουν μία σύμπραξη που αποτελείται τουλάχιστον από έναν αγροτικό συντελεστή και μετά έως 445.000 ευρώ για να τρέξει το πρότζεκτ της, που θα πρέπει να θεωρείται «καινοτόμο», πριμοδοτεί το Μέτρο 16 «Συνεργασία», που πήρε ΦΕΚ και αναμένεται να προκηρυχθεί μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα.

Πρόκειται για ένα πρόγραμμα που χωρίζεται ουσιαστικά σε 2 μέρη:
Το πρώτο αφορά τη σύσταση μίας Επιχειρησιακής Ομάδας οποιασδήποτε νομικής μορφής με μέλη αγροτικούς συντελεστές (τουλάχιστον έναν) και άλλους φορείς, με σκοπό να κατεβάσουν ένα επιχειρηματικό σχέδιο που θα έχει να κάνει με την υλοποίηση ενός πρότζεκτ που το θεωρούν «καινοτόμο». Για παράδειγµα, εφόσον σε µία περιοχή υπάρχει πρόβληµα µε εντοµολογικές προσβολές και µία εταιρεία αγροεφοδίων µπορεί να το αντιµετωπίσει µε µία εναλλακτική-πειραµατική µέθοδο ή ένα καινοτόµο προϊόν, τότε µπορεί να στηθεί µία Επιχειρησιακή Οµάδα αγροτών-εταιρείας αγροεφοδίων-Πανεπιστηµίου, για την αντιµετώπισή του.
Για τη σύσταση της Επιχειρησιακής Ομάδας η ενίσχυση είναι εφάπαξ και ορίζεται στα 5.000 ευρώ.
Το δεύτερο μέρος αφορά την υλοποίηση του επιχειρηματικού σχεδίου. Εδώ, επιδοτούνται 100% αγροεφόδια, μεροκόματα, αποσβέσεις παγίων κ.α αναλώσιμα. Παράλληλα προβλέπεται και ενίσχυση για πάγια στοιχεία όπως είναι η αγορά και εγκατάσταση καινούριου μηχανολογικού και λοιπού εξοπλισμού και ειδικότερα εξοπλισμού ζωικής και φυτικής παραγωγής (εκτός των αυτοκινούμενων μηχανημάτων, πχ τρακτέρ) ή η Βελτίωση κτιριακών εγκαταστάσεων, θερμοκηπίων, δικτυοκηπίων που προέκυψαν ως απαραίτητες από την υλοποίηση του πιλοτικού έργου και τη λειτουργία της γεωργικής εκμετάλλευσης με την προϋπόθεση ότι δεν θεωρούνται αναλώσιμες επενδύσεις. Εδώ η ενίσχυση υπολογίζεται από τον σχετικό πίνακα των Σχεδίων Βελτίωσης, προσαυξημένη κατά 20%. Το ίδιο ισχύει και για μερικές δαπάνες που καλύπτονται από το Μέτρο της Μεταποίησης.
Ο προϋπολογισμός του Μέτρου «16» αναμένεται να φτάσει τα 60 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με την απόφαση ισχύουν τα εξής:
Άρθρο 6
Δικαιούχοι
1. Δικαίωμα υποβολής αίτησης στήριξης έχουν οι Επιχειρησιακές Ομάδες (εφεξής Ε.Ο.) οι οποίες είναι σχήματα συνεργασίας φορέων που διαθέτουν συμφωνητικό συνεργασίας. Τα μέλη της Ε.Ο. δύναται να διαθέτουν
οποιαδήποτε νομική μορφή (όπως ατομικές επιχειρήσεις, ΟΕ, ΕΕ, ΕΠΕ, ΑΕ, Κοιν.Σ.Επ.). Οι Ε.Ο. θα πρέπει να πληρούν αθροιστικά τις ακόλουθες προϋποθέσεις:
• Να απαρτίζονται από τουλάχιστον δύο μέλη, από τα οποία τουλάχιστον το ένα μέλος να δραστηριοποιείται στους τομείς της γεωργίας ή/και της κτηνοτροφίας.
• Να δραστηριοποιούνται: είτε α) σε θέματα που αφορούν στο γεωργικό / κτηνοτροφικό τομέα (παραγωγή και εμπορία γεωργικών / κτηνοτροφικών προϊόντων) και στον τομέα των τροφίμων, εφόσον το μεταποιούμενο προϊόν /προϊόντα αποτελούν προϊόντα του Παραρτήματος Ι της Συνθήκης όσον αφορά στο Υπομέτρο 16.1-16.2 είτε β) σε θέματα με αντικείμενο σχετικά με την προστασία του περιβάλλοντος και την κλιματική αλλαγή όσον αφορά στο Υπομέτρο 16.1-16.5.
• Στην περίπτωση της διακρατικής συνεργασίας το/α μέλος/η που δραστηριοποιείται/ούνται σε θέματα που αφορούν στο γεωργικό / κτηνοτροφικό τομέα και στο τομέα των τροφίμων να έχει έδρα στην ελληνική επικράτεια.
• Να προσδιορίζουν το μέλος εκείνο που θα είναι ο επικεφαλής εταίρος της Επιχειρησιακής Ομάδας της Ευρωπαϊκής Σύμπραξης Καινοτομίας (ΕΣΚ) για την παραγωγικότητα και βιωσιμότητα της γεωργίας, ο οποίος και θα είναι ο Συντονιστής Φορέας του έργου της Ε.Ο.
• Ο Συντονιστής Φορέας μπορεί να είναι οποιοδήποτε μέλος της Ε.Ο., κατά προτίμηση όμως συνιστάται να είναι εκείνο το μέλος της Ε.Ο. του οποίου η συμμετοχή του ως ποσοστό στην Ε.Ο. έχει σημαντική βαρύτητα. Ο Συντονιστής Φορέας είναι ο κοινός εκπρόσωπος των μελών που συμπράττουν για την υλοποίηση του έργου και αναλαμβάνει την ευθύνη για τη συνολική διαχείριση του. Είναι επίσης υπεύθυνος τόσο για την επικοινωνία με τον ΕΦΔ, όσο και για τη συνεχή ενημέρωση των μελών του. Ωστόσο, κάθε μέλος της Ε.Ο. ευθύνεται έναντι του ΕΦΔ αλληλεγγύως και εις ολόκληρον για το σύνολο του προτεινόμενου έργου. Ο εσωτερικός επιμερισμός των εργασιών υλοποίησης τμημάτων του έργου δεν αντιτάσσεται έναντι του ΕΦΔ προς απαλλαγή της ως άνω ευθύνης κάθε μέλους της Ε.Ο. Οι δραστηριότητες και υποχρεώσεις που προκύπτουν από το ρόλο κάθε μέλους απαγορεύεται να εκχωρηθούν σε τρίτους και πρέπει να εκτελούνται αποκλειστικά από το φορέα που αναλαμβάνει το ρόλο αυτό. Με απόφαση του Συντονιστή Φορέα ορίζεται ο Συντονιστής του έργου (φυσικό πρόσωπο), ο οποίος αναλαμβάνει την ευθύνη υποβολής της αίτησης στήριξης καθώς και κάθε επικοινωνία με τον ΕΦΔ για οτιδήποτε απαιτηθεί μέχρι την ολοκλήρωση του έργου.
• Να περιγράφουν την υποχρεωτική δράση διάδοσης των αποτελεσμάτων του επιχειρησιακού σχεδίου σε εθνικό επίπεδο μέσω του ΕΑΔ και σε ευρωπαϊκό επίπεδο μέσω του Δικτύου της ΕΣΚ, όπως αυτή θα προσδιοριστεί με σχετική εγκύκλιο.
Τα επιμέρους μέλη της Ε.Ο. μπορεί να είναι:
• Τα μέλη που δραστηριοποιούνται στους τομείς της
γεωργίας ή της κτηνοτροφίας: μεμονωμένοι παραγωγοί (επαγγελματίες γεωργοί) ή αναγνωρισμένη επαγγελματική οργάνωση (π.χ. αγροτικοί συνεταιρισμοί, ομάδες παραγωγών, οργανώσεις παραγωγών) ή διεπαγγελματική οργάνωση η οποία θα έχει εναρμονίσει τη λειτουργία της σύμφωνα με το εθνικό θεσμικό πλαίσιο. Ειδικότερα, οι αγροτικοί συνεταιρισμοί και οι διεπαγγελματικές οργανώσεις θα πρέπει να έχουν εναρμονίσει τη λειτουργία τους σύμφωνα με το ν. 4384/2016 (ΦΕΚ 78/Α΄/26.04.2016) και οι ομάδες παραγωγών/ οργανώσεις παραγωγών να έχουν αναγνωριστεί σύμφωνα με τη διαδικασία που προβλέπεται στην υπουργική απόφαση 397/18235/16-02-2017 (ΦΕΚ 601/Β΄/24.02.2017, όπως ισχύουν.
• Επιχειρήσεις, ανεξαρτήτως ημερομηνίας ίδρυσης, οι οποίες έχουν συσταθεί νομίμως και λειτουργούν είτε ως νομικά πρόσωπα (π.χ. ΑΕ, ΕΠΕ, ΕΕ, ΟΕ, IKE) είτε ως ατομικές επιχειρήσεις, στην Ελλάδα ή σε άλλο κράτος-μέλος της Ε.Ε.
• Ερευνητικοί Οργανισμοί, όπως Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, Ερευνητικά Κέντρα - Ινστιτούτα - Οργανισμοί, Τεχνολογικοί Φορείς και Ερευνητικά Πανεπιστημιακά Ιδρύματα ανεξάρτητα από το νομικό καθεστώς (δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου), πρωταρχικός σκοπός των οποίων είναι η εκπαίδευση, η ανεξάρτητη διεξαγωγή βασικής έρευνας, βιομηχανικής έρευνας ή πειραματικής ανάπτυξης ή η ευρεία διάδοση των αποτελεσμάτων των εν λόγω δραστηριοτήτων με τη διδασκαλία, τη δημοσίευση ή τη μεταφορά γνώσεων. Στην περίπτωση που η οντότητα αυτή ασκεί επίσης οικονομικές δραστηριότητες, η χρηματοδότηση, οι δαπάνες και τα έσοδα από τις οικονομικές αυτές δραστηριότητες πρέπει να δηλώνονται χωριστά. Οι ερευνητικοί οργανισμοί θα πρέπει να λειτουργούν νομίμως στην Ελλάδα ή σε άλλο κράτος-μέλος της Ε.Ε. κατά την ημερομηνία έκδοσης της πρόσκλησης. Στο πλαίσιο της παρούσας απόφασης ως διαφορετικοί ερευνητικοί φορείς μπορούν να θεωρούνται: α) διαφορετικά Τμήματα Σχολής του ίδιου ΑΕΙ ή ΤΕΙ, β) διαφορετικά ινστιτούτα του ίδιου ερευνητικού κέντρου, γ) διαφορετικοί Τομείς του ίδιου Τμήματος Σχολής του ίδιου ΑΕΙ ή ΤΕΙ, δ) διαφορετικά Εργαστήρια του ίδιου Τμήματος ΑΕΙ, ΤΕΙ ή ερευνητικού κέντρου, εφόσον έχουν θεσμοθετηθεί με σχετική απόφαση του αρμοδίου οργάνου του Τμήματος ή του ερευνητικού κέντρου.
• Λοιποί φορείς που αντιμετωπίζονται ως ερευνητικοί, όπως τα Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου, που έχουν ιδρυθεί με νόμο ή π.δ. και επιχορηγούνται από το Κράτος εφόσον πληρούν αθροιστικά τις τρεις παρακάτω προϋποθέσεις:
Α) Οι κύριες δραστηριότητες του φορέα δεν είναι οικονομικές, σύμφωνα με τον ορισμό του κοινοτικού δικαίου,
Β) Υπάρχει στο καταστατικό του φορέα πρόβλεψη για δραστηριότητες έρευνας,
Γ) Η συμμετοχή του φορέα στο ερευνητικό έργο αφορά σε μη - οικονομική δραστηριότητα του φορέα και τα αποτελέσματα της έρευνας θα διαχέονται ευρέως σε μη αποκλειστική και χωρίς διακρίσεις βάση, για παράδειγμα μέσω διδασκαλίας, βάσεων δεδομένων, δημοσιεύσεων ή λογισμικού ανοικτής πρόσβασης. Επίσης, τυχόν κέρδη που προκύπτουν από το έργο θα επανεπενδύονται στις μη οικονομικές δραστηριότητες του φορέα.
• Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις, όπου έχουν συσταθεί και λειτουργούν νόμιμα.
• Περιβαλλοντικές Οργανώσεις, όπου έχουν συσταθεί και λειτουργούν νόμιμα.
2. Η ενεργοποίηση μιας Ε.Ο. μπορεί να είναι τόσο εθνικού, όσο και περιφερειακού χαρακτήρα. Όσον αφορά στο Υπομέτρο 16.1-16.2. μπορεί να είναι και διακρατικού χαρακτήρα ενώ δεν είναι επιλέξιμη η διακρατικού χαρακτήρα συνεργασία στο πλαίσιο του Υπομέτρου 16.1 - 16.5. Οι διακρατικές μορφές συνεργασίας μεταξύ φορέων που προέρχονται από άλλα κράτη - μέλη της Ε.Ε. είναι επιλέξιμες, με την προϋπόθεση το μέλος που δραστηριοποιείται σε θέματα που αφορούν στο γεωργικό / κτηνοτροφικό τομέα και στο τομέα των τροφίμων να έχει έδρα στην ελληνική επικράτεια και η έδρα του Συντονιστή Φορέα να βρίσκεται στην Ελλάδα.
3. Η μη αύξηση του αριθμού των μελών της Ε.Ο. της Δράσης 2 σε σχέση με εκείνα της Δράσης 1 δεν αποτελεί λόγο απόρριψης της αίτησης στήριξης της Δράσης 2. Η μείωση του αριθμού των μελών ή η αντικατάσταση μέλους της Ε.Ο. είναι δυνατή μόνο στις περιπτώσεις που συντρέχουν λόγοι ανωτέρας βίας.
4. Η σύνθεση της Ε.Ο. πρέπει να διασφαλίζει την επίτευξη των στόχων και την απρόσκοπτη υλοποίηση του έργου, να πληροί τα κριτήρια επιλεξιμότητας και επιλογής των Υπομέτρων και παράλληλα να αναδεικνύει τα οφέλη που θα προκύψουν από την πιλοτική εφαρμογή του έργου.
5. Είναι δυνατή η χρήση διαμεσολαβητή (Innovation Broker) για τη διευκόλυνση της εξεύρεσης εταίρων για την ανάπτυξη των μορφών συνεργασίας και η χρήση διευκολυντή (facilitator) για τη διευκόλυνση της εκπόνησης του επιχειρησιακού σχεδίου (project), οι οποίοι δύναται να είναι το ίδιο πρόσωπο ή φορέας.
6. Κάθε φορέας μπορεί να συμμετέχει ως μέλος της Ε.Ο. σε απεριόριστο αριθμό αιτήσεων στήριξης.
7. Βασικές προϋποθέσεις συμμετοχής των δικαιούχων είναι οι ακόλουθες:
• Οι δικαιούχοι οφείλουν να υλοποιήσουν το πιλοτικό έργο σε εγκατάσταση των μελών της ομάδας τους, που βρίσκεται εντός των γεωγραφικών ορίων της ελληνικής επικράτειας και στην περίπτωση υλοποίησης έργου με περιφερειακό χαρακτήρα στην περιφέρεια στην οποία χωροθετείται το έργο.
• Να μην εκκρεμεί σε βάρος μέλους της Ε.Ο. ανάκτηση ενίσχυσης. Ο ΕΦΔ δύναται να αναστείλει τη χορήγηση ενίσχυσης σε Ε.Ο. στην οποία συμμετέχει ως μέλος φορέας κατά του οποίου εκκρεμεί διαταγή ανάκτησης, κατόπιν προηγούμενης απόφασης της Επιτροπής, βάσει της οποίας μία ενίσχυση κηρύσσεται παράνομη και ασυμβίβαστη με την εσωτερική αγορά.
• Να μην τελεί μέλος της Ε.Ο. υπό πτώχευση, εκκαθάριση ή αναγκαστική διαχείριση ή να μην έχει λάβει ενίσχυση διάσωσης ή αναδιάρθρωσης.
8. Στην περίπτωση που προκύψει από ερευνητικό οργανισμό θέμα κατοχύρωσης πατέντας, ως αποτέλεσμα της χρηματοδοτούμενης πράξης, είναι απαραίτητο τα κέρδη από οποιαδήποτε εκμετάλλευση ή διαχείριση της συγκεκριμένης πατέντας να επανεπενδύονται στις πρωταρχικές δραστηριότητες του δυνητικού δικαιούχου αυτής / ερευνητικού οργανισμού, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο σημείο 19β της ανακοίνωσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής «Πλαίσιο σχετικά με τις κρατικές ενισχύσεις για την έρευνα και ανάπτυξη και την καινοτομία» (2014/C198/01).
9. Στην περίπτωση υλοποίησης παραγωγικής επένδυσης στο πλαίσιο της Δράσης 2 σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στα Υπομέτρα 4.1 και 4.2.1, δικαιούχος πλέον δεν καθίσταται η Ε.Ο. αλλά το φυσικό ή νομικό πρόσωπο που θα υλοποιήσει την επένδυση και αποτελεί μέλος της Ε.Ο. Για την υλοποίηση της παραγωγικής επένδυσης ισχύουν οι όροι και οι προϋποθέσεις των αντίστοιχων Υπομέτρων του ΠΑΑ 2014 - 2020 εκτός των κριτηρίων επιλεξιμότητας και επιλογής.

Άρθρο 7
Μη επιλέξιμοι υποψήφιοι
Δεν είναι επιλέξιμοι ως υποψήφιοι για ένταξη στα Υπομέτρα 16.1 - 16.2 και 16.1 -16.5 και δεν δύναται να κριθούν δικαιούχοι στήριξης οι κάτωθι:
• Μεμονωμένοι φορείς που δεν απαρτίζουν Ε.Ο. σύμφωνα με τους όρους και προϋποθέσεις της παρούσας απόφασης.
• Σχήματα συνεργασίας που δε διαθέτουν σύμφωνο συνεργασίας ή δεν έχουν ορίσει Συντονιστή Φορέα.
• Υφιστάμενες Ε.Ο. που δεν ξεκινούν νέα δραστηριότητα αλλά συνεχίζουν κάποια δραστηριότητα που έχουν ήδη ξεκινήσει.
• Ε.Ο. με αντικείμενο που δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως καινοτόμο / πιλοτικό / επιδεικτικό έργο, δεν αφορά σε αντιμετώπιση ενός συγκεκριμένου προβλήματος με πρακτική εφαρμογή ή στην εξερεύνηση μιας ευκαιρίας που θα οδηγήσει σε καινοτομία και δεν συμβάλλει στην παραγωγικότητα και βιωσιμότητα της γεωργίας ή στην προστασία του περιβάλλοντος ή την προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή.
• Ε.Ο. με αντικείμενο που δεν στηρίζεται σε ερευνητικά δεδομένα ή σε πιλοτική εφαρμογή εξοπλισμού που έχει προκύψει ως αποτέλεσμα έρευνας και αφορά σε προϊόντα, εξοπλισμό ή διαδικασία που κυκλοφορεί ήδη στην αγορά.
• Ε.Ο. με μέλη που ο ρόλος τους δεν είναι ενεργός ή σύμφωνος με το έργο που περιγράφεται στο επιχειρησιακό σχέδιο.
• Ε.Ο. με μέλη που δεν πληρούν τις προϋποθέσεις που αναφέρονται στο άρθρο 6 της παρούσας.
• Ε.Ο. με μέλη νομικά πρόσωπα τα οποία δεν έχουν συσταθεί κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης στήριξης.
• Ε.Ο. που μεταξύ των δύο Δράσεων (Δράση 1 και Δράση 2) υποβάλουν διαφορετική πρόταση (φυσικό αντικείμενο) ή μεταβάλλουν τη συνεργασία από περιφερειακό σε εθνικό επίπεδο ή το αντίστροφο.
• Όταν το επιχειρησιακό σχέδιο δεν συμβάλλει στις προτεραιότητες της «ΕΣΚ για την παραγωγικότητα και τη βιωσιμότητα της γεωργίας» όσον αφορά στο Υπομέτρο 16.1-16.2 ή στην προστασία του περιβάλλοντος και την προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή ως προς το Υπομέτρο 16.1-16.5
• Όταν το επιχειρησιακό σχέδιο δεν συμβάλλει στις περιοχές εστίασης 1Α και 1B και τουλάχιστον σε μία από τις περιοχές εστίασης για τα εν λόγω Υπομέτρα του εκάστοτε ισχύοντος ΠΑΑ, στις Περιφερειακές Στρατηγικές Έξυπνης Εξειδίκευσης και στους στόχους του Μέτρου.
• Όταν το επιχειρησιακό σχέδιο δεν περιγράφει τουλάχιστον την υποχρεωτική δράση διάδοσης, καθώς και κοινοποίηση των αποτελεσμάτων στην ηλεκτρονική βάση έργων καινοτομίας στο Εθνικό Αγροτικό Δίκτυο (ΕΑΔ) και στο δίκτυο της ΕΣΚ (ΕΙΡ-AGRI).
• Όσοι δεν συγκεντρώνουν την ελάχιστη συνολική βαθμολογία όσον αφορά στα βαθμολογικά κριτήρια των Υπομέτρων 16.1 - 16.2 και 16.1 - 16.5, όπως αυτά διαμορφώνονται από την Επιτροπή Παρακολούθησης του ΠΑΑ 2014 -2020.
• Ε.Ο. με μέλη φορείς για τους οποίους έχει εκδοθεί απόφαση καταλογισμού για παραβάσεις των υποχρεώσεων που απορρέουν από την ένταξη τους σε προηγούμενα προγράμματα ή προηγούμενες προσκλήσεις Μέτρων του ΠΑΑ ή του ΕΣΠΑ και δεν έχει προσκομισθεί απόδειξη πληρωμής του καταλογισθέντος ποσού στη ΔΟΥ.
• Σχήματα συνεργασίας που έχουν χρηματοδοτηθεί ή χρηματοδοτούνται από άλλο συγχρηματοδοτούμενο Πρόγραμμα της παρούσας ή προηγούμενης Προγραμματικής Περιόδου για το ίδιο αντικείμενο.
• Όσοι δηλώνουν με την υποβολή της αίτησης στήριξης ψευδή ή ανακριβή στοιχεία.
• Όσοι δεν υποβάλουν εγγράφως ή/και ηλεκτρονικά μαζί με την αίτηση στήριξης τα απαιτούμενα δικαιολογητικά εντός των απαιτούμενων χρονικών προθεσμιών σύμφωνα με την παρούσα απόφαση.

Άρθρο 8
Δεσμεύσεις και Υποχρεώσεις δικαιούχων
Οι δικαιούχοι των οποίων τα έργα χρηματοδοτούνται στο πλαίσιο των Υπομέτρων 16.1-16.2 και 16.1 - 16.5 πρέπει να τηρούν τις παρακάτω υποχρεώσεις:
1. Να τηρούν τους όρους της απόφασης Ένταξης
2. Η Ε.Ο. πρέπει να διατηρήσει την οντότητα της καθ' όλη τη διάρκεια υλοποίησης του επιχειρησιακού σχεδίου (πιλοτική εφαρμογή).
3. Να μην μεταβάλουν το συμφωνητικό συνεργασίας και τους όρους αυτού χωρίς ενημέρωση και σύμφωνη γνώμη του ΕΦΔ.
4. Να τηρούν ξεχωριστή λογιστική μερίδα για το έργο να διαθέτουν επαρκή λογιστική κωδικοποίηση από την οποία να προκύπτει η καταχώρηση όλων των δαπανών που αντιστοιχούν πλήρως προς τις δαπάνες που δηλώνονται.
5. Κάθε μέλος της Ε.Ο. υποχρεούται στην τήρηση λογαριασμού σε αναγνωρισμένο Πιστωτικό Ίδρυμα που λειτουργεί νόμιμα στην Ελλάδα (τραπεζικός λογαριασμός) μέσω του οποίου θα πραγματοποιείται το σύνολο των πληρωμών του έργου που του αντιστοιχεί.
6. Να αποδέχονται και να διευκολύνουν ελέγχους και ενέργειες για την παρακολούθηση, τη διάδοση των αποτελεσμάτων, σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο, και τον έλεγχο της ορθής υλοποίησης του επιχειρησιακού σχεδίου και την τήρηση της εθνικής και κοινοτικής νομοθεσίας και ειδικά να αποδέχονται και να διευκολύνουν επιτόπιους και εκ των υστέρων ελέγχους ή επισκέψεις που πραγματοποιούν εθνικά και κοινοτικά όργανα, προσκομίζοντας οποιοδήποτε στοιχείο αφορά στην υλοποίηση της πράξης, εφόσον ζητηθεί.
7. Να ενημερώνουν έγκαιρα και ορθά (μέσω του Συντονιστή Φορέα) τις αρμόδιες υπηρεσίες σχετικά με την πορεία υλοποίησης της πράξης, αποστέλλοντας όλα τα σχετικά έγγραφα που αφορούν στη φυσική και οικονομική υλοποίηση αυτής, όπως και να λαμβάνουν τις σχετικές εγκρίσεις και να συμμορφώνονται προς τις υποδείξεις των αρμοδίων υπηρεσιών.
8. Να αποδέχονται τη διάδοση των αποτελεσμάτων του έργου σε εθνικό επίπεδο μέσω του ΕΑΔ και σε ευρωπαϊκό επίπεδο μέσω του Δικτύου της ΕΣΚ.
9. Να αποδέχονται πρόσκληση συμμετοχής σε ενέργειες που διεξάγονται για συλλογή δεδομένων και άλλων πληροφοριών που αφορούν στην αξιολόγηση του ΠΑΑ 2014-2020.
10. Να αποδέχονται τη συμπερίληψη τους στον κατάλογο των πράξεων του ΠΑΑ που δημοσιοποιεί η ΕΥΔ ΠΑΑ ή ο ΕΦΔ με στοιχεία όπως η ονομασία του δικαιούχου, ημερομηνία έναρξης και λήξης του έργου, συνολική δαπάνη και Περιφέρεια.
11. Να πραγματοποιούν όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την ενημέρωση του ΠΣΚΕ με τα δεδομένα του έργου που υλοποιούν, διασφαλίζοντας την ακρίβεια, την ποιότητα και την πληρότητα των υποβαλλόμενων στοιχείων.
12. Να κάνουν αναφορά στη χρηματοδότηση του έργου από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους χρησιμοποιώντας τα σχετικά λογότυπα σε κάθε είδους ενέργεια δημοσιότητας που αφορά στο έργο (π.χ. ανακοινώσεις στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο, παρουσιάσεις σε ημερίδες και συνέδρια, επιστημονικές εργασίες σε εθνικά και διεθνή περιοδικά, εκδηλώσεις) καθώς και με την ανάρτηση στο δικτυακό τους τόπο.
13. Να τηρούν όλα τα δικαιολογητικά και παραστατικά στοιχεία των δαπανών του έργου για πέντε (5) έτη μετά την ημερομηνία καταβολής της τελευταίας δόσης της δημόσιας ενίσχυσης.

14. Στην περίπτωση υλοποίησης παραγωγικής επένδυσης ο δικαιούχος αυτής υπόκειται στις μακροχρόνιες υποχρεώσεις που αναφέρονται στο αντίστοιχο θεσμικό πλαίσιο των Υπομέτρων 4.1 και 4.2.1.
AgroNews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου