Παρουσία και στην ελληνική αγορά αποκτά σταδιακά η υπηρεσία "Αγόρασε τώρα – Πλήρωσε αργότερα" (Buy Now Pay Later – BNPL) που έχει ξεκινήσει να παρέχεται και στην Ελλάδα από εξειδικευμένους παρόχους πίστωσης.
Όπως εξηγούν στελέχη με γνώση της συγκεκριμένης υπηρεσίας "πρόκειται ουσιαστικά μια νέα υπηρεσία πίστωσης η οποία φιλοδοξεί να αποτελέσει λύση στο ζήτημα του δανεισμού μέσω πιστωτικών καρτών που επιβαρύνουν τον καταναλωτή με 'κρυφές χρεώσεις', όπως ο εκτοκισμός του συνόλου του ποσού όταν κάποιος αποπληρώνει μέρος μόνο της οφειλής τους κάθε μήνα".
Η υπηρεσία προσομοιάζει με το σύστημα των άτοκων δόσεων που παρέχουν οι τράπεζες με τη διαφορά ότι πλέον η πίστωση δεν περνά από την τράπεζα, αλλά από τον έμπορο και ανεξάρτητους παρόχους που εξειδικεύονται σε αυτές τις λύσεις και οι οποίοι "υπόσχονται" σωστή ενημέρωση των πελατών, που αποτρέπουν την υπερχρέωση του καταναλωτή.
Οι πρώτοι παίκτες
Η υπηρεσία BNPL αποτελεί την νέα τάση στις συναλλαγές που αναμένεται να αναπτυχθεί και στην χώρα μας από ανεξάρτητους παρόχους, όπως η σουηδική Klarna που αποτελεί τον μεγαλύτερο πάροχο πίστωσης στην Ευρώπη, ενώ σε φάση εκκίνησης είναι και άλλες εταιρείες, που επιδιώκουν να ανταγωνιστούν τις τράπεζες στον τομέα.
Το μοντέλο BNPL θα αναπτύξει και η νέα ψηφιακή τράπεζα που θα δημιουργήσει η τράπεζα Πειραιώς σε συνεργασία με την εταιρεία Natech σε συνδυασμό με λύσεις, όπως το banking-as-a-Service και το digital onboarding.
Ήδη πάντως στην ελληνική αγορά δραστηριοποιείται και η TBI Bank, που ηγείται στο inclusive banking και την αγορά του BNPL, έχοντας λάβει και την σχετική αδειοδότηση από την Τράπεζα της Ελλάδος. Η TBI Bank είναι μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες τράπεζες στην Νοτιοανατολική Ευρώπη, με ισχυρή παρουσία στη Βουλγαρία και τη Ρουμανία. Από την αρχή του νέου έτους, πελάτες και έμποροι στην Ελλάδα μπορούν να επωφεληθούν από τις καινοτόμες και πλήρως ψηφιακές λύσεις της TBI.
Σαν πρώτο βήμα, η Τράπεζα θα προσφέρει μια πλήρη γκάμα από BNPL προϊόντα τόσο σε online, όσο και σε καταστήματα αλλά και σε omnichannel περιβάλλον, με απόλυτη διαφάνεια, ώστε να συμβάλλει στην αύξηση των πωλήσεων των εμπόρων και να επεκτείνει χρονικά την αποπληρωμή στις αγορές των καταναλωτών. Μέσα στο 2022, η Τράπεζα θα παρουσιάσει και τα γενικά προγράμματα δανειοδότησής της αλλά και την καινοτόμα κάρτα ΝΕΟΝ. Αυτά τα προϊόντα θα είναι διαθέσιμα στους Έλληνες πελάτες online, μέσα από την εφαρμογή της TBI στο κινητό, την ιστοσελίδα της αλλά και τηλεφωνικά μέσω της Γραμμής Εξυπηρέτησης Πελατών.
Η παράκαμψη των τραπεζών
Τον τρόπο λειτουργίας της νέας αγοράς, που "παρακάμπτει" τις τράπεζες, καθώς η συμφωνία γίνεται απευθείας μεταξύ της εταιρείας και του εμπόρου ανέλυσε την περασμένη εβδομάδα ο συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της finloup Αντώνης Πρέντζας μιλώντας στο Digital Banking Forum που διοργάνωσε η ethosEVENTS. Μέχρι σήμερα η finloup έχει εξασφαλίσει συνεργασία με 40 εμπορικές επιχειρήσεις και στόχος είναι το δίκτυο των συνεργαζόμενων εμπόρων να διευρυνθεί με την ένταξη τόσο φυσικών όσων και ηλεκτρονικών σημείων πώλησης.
Η εταιρεία αξιοποιεί την ανοιχτή τραπεζική, δηλαδή τη δυνατότητα πρόσβασης στα δεδομένα των καταναλωτών έτσι ώστε να μπορεί να αξιολογεί αποτελεσματικότερα τον πιστωτικό κίνδυνο, ενώ ο έμπορος μπορεί να εισπράττει τα χρήματα είτε εφάπαξ κατά την πραγματοποίηση της συναλλαγής είτε σε δόσεις, ανάλογα με το είδος της συμφωνίας που έχει κάνει με την εταιρεία – πάροχο. Όπως δήλωσε ο κ. Πρέντζας η εταιρεία δεν χρεώνει τον καταναλωτή με upfront fees ή συνδρομή για τη χρήση της κάρτας, εξασφαλίζοντας πίστωση χωρίς κρυφές χρεώσεις, ενώ χρησιμοποιεί reminders για την έγκαιρη αποπληρωμή της οφειλής από τους καταναλωτές έτσι ώστε να αποφεύγουν τον ανατοκισμό της οφειλής τους και να αποτρέπεται η υπερχρέωση.
Η παράκαμψη των τραπεζών
Τον τρόπο λειτουργίας της νέας αγοράς, που "παρακάμπτει" τις τράπεζες, καθώς η συμφωνία γίνεται απευθείας μεταξύ της εταιρείας και του εμπόρου ανέλυσε την περασμένη εβδομάδα ο συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της finloup Αντώνης Πρέντζας μιλώντας στο Digital Banking Forum που διοργάνωσε η ethosEVENTS. Μέχρι σήμερα η finloup έχει εξασφαλίσει συνεργασία με 40 εμπορικές επιχειρήσεις και στόχος είναι το δίκτυο των συνεργαζόμενων εμπόρων να διευρυνθεί με την ένταξη τόσο φυσικών όσων και ηλεκτρονικών σημείων πώλησης.
Η εταιρεία αξιοποιεί την ανοιχτή τραπεζική, δηλαδή τη δυνατότητα πρόσβασης στα δεδομένα των καταναλωτών έτσι ώστε να μπορεί να αξιολογεί αποτελεσματικότερα τον πιστωτικό κίνδυνο, ενώ ο έμπορος μπορεί να εισπράττει τα χρήματα είτε εφάπαξ κατά την πραγματοποίηση της συναλλαγής είτε σε δόσεις, ανάλογα με το είδος της συμφωνίας που έχει κάνει με την εταιρεία – πάροχο. Όπως δήλωσε ο κ. Πρέντζας η εταιρεία δεν χρεώνει τον καταναλωτή με upfront fees ή συνδρομή για τη χρήση της κάρτας, εξασφαλίζοντας πίστωση χωρίς κρυφές χρεώσεις, ενώ χρησιμοποιεί reminders για την έγκαιρη αποπληρωμή της οφειλής από τους καταναλωτές έτσι ώστε να αποφεύγουν τον ανατοκισμό της οφειλής τους και να αποτρέπεται η υπερχρέωση.
news247.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου