Καύσιμα που πιστεύεται ότι παράγονται εν μέρει από ρωσικό αργό πετρέλαιο έφτασαν στις ακτές των ΗΠΑ, παρά την απαγόρευση όλων των εισαγωγών ρωσικού πετρελαίου, φυσικού αερίου και ενέργειας, σύμφωνα με αναφορές.
Οι έμποροι προσπαθούν να αποφύγουν τις αμερικανικές κυρώσεις, κρύβοντας το ρωσικό πετρέλαιο σε ανάμεικτα εξευγενισμένα προϊόντα όπως η βενζίνη, το ντίζελ και τα χημικά, αναφέρει η Wall Street Journal.
Τα φορτία που αποβιβάστηκαν στη Νέα Υόρκη και το Νιου Τζέρσεϊ τον περασμένο μήνα μεταφέρθηκαν μέσω της Διώρυγας του Σουέζ και πέρα από τον Ατλαντικό από ινδικά διυλιστήρια, τα οποία ήταν μεγάλοι αγοραστές ρωσικού πετρελαίου.
Ένας αναλυτής που παρακολουθούσε τις ρωσικές εξαγωγές ορυκτών καυσίμων και τον ρόλο τους στη χρηματοδότηση του πολέμου στην Ουκρανία είπε στην εφημερίδα: «Φαίνεται ότι υπάρχει ένα εμπόριο όπου το ρωσικό αργό διυλίζεται στην Ινδία και στη συνέχεια ένα μέρος του πωλείται στις ΗΠΑ».
Το πετρέλαιο μεταφέρεται επίσης μεταξύ πλοίων στη θάλασσα στη Μεσόγειο, στα ανοικτά των ακτών της δυτικής Αφρικής και της Μαύρης Θάλασσας, και στη συνέχεια μεταφέρεται προς την Κίνα, την Ινδία και τη δυτική Ευρώπη, αναφέρει η εφημερίδα.
Τον Μάρτιο, ο πρόεδρος των ΗΠΑ, Τζο Μπάιντεν, ανακοίνωσε ότι «το ρωσικό πετρέλαιο δεν θα είναι πλέον αποδεκτό στα λιμάνια των ΗΠΑ».
Το Ηνωμένο Βασίλειο ανακοίνωσε μια παρόμοια κίνηση για τη σταδιακή κατάργηση των εισαγωγών ρωσικού πετρελαίου έως τα τέλη του 2022.
Η κίνηση στη Διώρυγα του Σουέζ των τάνκερ πετρελαίου έχει αυξηθεί κατά 47%
Η Ινδία έχει αγοράσει 40 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου από την αρχή του πολέμου μέχρι τις αρχές Μαΐου, 20% παραπάνω από ολόκληρο το 2021.
Η Κίνα, από την πλευρά της, έχει ενισχύσει την ενεργειακή της συνεργασία με τη Ρωσία, αγοράζοντας ρωσικό πετρέλαιο αλλά και ρωσικό άνθρακα για την παραγωγή ατσαλιού. Πολλές πετρελαϊκές και εξορυκτικές της Ρωσίας επιτρέπουν την αγορά των αγαθών αυτών μέσω κινεζικών γιουάν για την διευκόλυνση των εισαγωγέων.
Σύμφωνα με τον Wouter Jacobs του Erasmus Commodity & Trade Centre στο πανεπιστήμιο Εrasmus του Ρότερνταμ «το μεγαλύτερο μέρος του πλανήτη δεν έχει επιβάλλει κυρώσεις στη Ρωσία. Το εμπόριο όπως και η ανάγκη για υδρογονάνθρακες θα συνεχιστούν. Οι εισαγωγείς στην Ασία και τη Μέση Ανατολή θα αντισταθμίσουν τη μείωση εισαγωγών από τη Δύση».
Το πετρέλαιο που προορίζεται για τις δύο χώρες αυτές έχει αυξηθεί στα 80 εκατομμύρια βαρέλια αυτόν το μήνα, σύμφωνα με τα δεδομένα της Kpler και του αναλυτή της, Matt Smith.
Παρόμοια είναι και η άποψης της Wolfe Research, σύμφωνα με την οποία οι ρωσικοί υδρογονάνθρακες συνεχίζουν και βρίσκουν πρόθυμους εισαγωγείς σε χώρες όπως η Ινδία. Σύμφωνα με τους αναλυτές της εταιρείας, η κίνηση στη Διώρυγα του Σουέζ των τάνκερ πετρελαίου με προορισμούς την Ινδία και την Κίνα έχει αυξηθεί κατά 47% το Μάιο σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2021. Οι αναλυτές, όμως, τόνισαν πως «η αναδρομολόγηση των τάνκερ αυτών μέσω του Σουέζ αντί για τις “κοντινές” παραδόσεις στην Ευρώπη θα προκαλέσει πληθωριστικές πιέσεις στις τιμές του πετρελαίου και θα επιδεινώσει την ενεργειακή κρίση».
Τα χρήματα, κατ’ αυτόν τον τρόπο, συνεχίζουν να ρέουν στα ρωσικά θησαυροφυλάκια. Τα έσοδα μόνο από την εξαγωγή πετρελαίου της χώρας έχουν αυξηθεί κατά 50% σε σχέση με πέρυσι, σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας (ΙΕΑ). Σύμφωνα, μάλιστα, με την ρωσική SberCIB Investment Research, οι μεγαλύτερες πετρελαιοπαραγωγικές εταιρείες της Ρωσίας κατέγραψαν 10ετές ρεκόρ εσόδων το πρώτο τρίμηνο του 2022.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου