Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου 2012

«Αγοραπωλησία» likes


Πονοκέφαλος για τους χρήστες αλλά και τους διαχειριστές του facebook προκαλεί η νέα τάση αγοραπωλησίας likes (θετικών σχολίων), με κυρίαρχο στόχο τη διαφήμιση προϊόντων.

Δεν είναι λίγο αυτοί που, προκειμένου να αποδείξουν ότι είναι δημοφιλείς, εξαγοράζουν δεκάδες likes, μέσω εμπορικών ιστοσελίδων.

Ωστόσο, όπως εξηγεί στον Aθήνα 9.84 και τη Δέσποινα Μπαρδάκου ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Χρηστών Διαδικτύου και εκπρόσωπος της Μη Κερδοσκοπικής Εταιρίας «internet now» Γιώργος Βασιλάκος, ο αριθμός των likes δεν απηχεί την πραγματικότητα και μάλιστα ετοιμάζεται η ανατροπή της συγκεκριμένης θεωρίας.

ΕΡ: Τι σημαίνει «αγοραπωλησίες στο facebook»
ΓΒ: «Υυπάρχουν φυσικά πρόσωπα ή εταιρείες», δηλώνει ο κ. Βασιλάκος, «οι οποίες αγοράζουν 900 likes, 1000 likes μέσα από διαδικασία ή πλειστηριασμών είτε κουπονιών από γνωστά σάιτ. Αυτό γίνεται διότι έχουν βάλει στόχο τα τμήματα μάρκετινγκ ή τα τμήματα πωλήσεων των ελληνικών εταιρειών ή των ελληνικών celebrities για να δείξουν ότι δουλεύει το σάιτ στο ίντερνετ, ότι δουλεύει το προφίλ που έχει ο πελάτης, να δείξουν ότι υπάρχει κινητικότητα και ότι υπάρχει κόσμος ο οποίος έρχεται και κάνει like. Ένας λογικός αριθμός like είναι να γίνουν 900 like το δίμηνο εάν έχουμε πολύ μεγάλη κινητικότητα και κάνουμε και διαγωνισμούς σε κανονικές συνθήκες. Τώρα αυτό είναι λάθος προσέγγιση της ελληνικής αγοράς γιατί like δε σημαίνει ότι θα γίνουν αγορές ή θα είναι funs. Δηλαδή δε σημαίνει ότι επειδή θα κάνω likes στο προφίλ σου θα γίνω και πελάτης της επιχείρησής σου, θα αγοράσω το δίσκο σου αν είσαι τραγουδιστής ή θα δω την ομάδα σου αν είσαι ποδοσφαιριστής».
Η ουσία, όπως την παρουσιάζει ο κ. Βασιλάκος είναι «πόσοι από αυτούς που κάνουν like γίνονται πραγματικοί πελάτες. Αυτό μας ενδιαφέρει πλέον εμάς που ασχολούμαστε σοβαρά με το ίντερνετ και όχι να πούμε ότι ένα πρόσωπο έχει 1.000 likes 2.000 likes, 3.000 likes. Δε σημαίνει τίποτα η μεγάλη επισκεψιμότητα αν δε μπορεί να χρηματοποιηθεί δηλαδή να γίνει κέρδος και έσοδα στην τσέπη του επιχειρηματία».
Παράλληλα, θέτει το ερώτημα «πώς έρχονται χρήματα πια αφού η διαφήμιση στο ίντερνετ είναι πάρα πολύ φτηνή; αφού τα προϊόντα δεν κινούνται λόγω της ελληνικής αγοράς, η οποία έχει μια γενική χρήση; Η απάντηση είναι ότι τα χρήματα δεν έρχονται τόσο εύκολα και σίγουρα δεν έρχονται με πλαστές αγορές likes τα οποία δεν σημαίνουν τίποτα γιατί υπάρχουν άνθρωποι που κάνουν αυτή τη δουλειά. Πουλάνε το like τους σε ένα φυσικό πρόσωπο ή σε μία εταιρεία. Πράγματα που δυστυχώς είναι πυροτεχνήματα χωρίς μακροχρόνιο αποτέλεσμα αλλά μόνο με βραχυπρόθεσμο όφελος».

ΕΡ: Υπάρχει βέβαια και η κατηγορία ανθρώπων που έχουν ανάγκη την επιβεβαίωση και γι αυτό το λόγο μπαίνουν σε αυτή τη διαδικασία έτσι δεν είναι;

ΓΒ: «Για εμάς ως ένωση χρηστών ίντερνετ ως internet now που είναι μη κερδοσκοπικές εταιρείες και τους νοιάζει η προώθηση της χρήσης του ίντερνετ στην Ελλάδα είναι μεγάλη χαρά να έρχονται χρήστες. Είναι μεγάλη χαρά αν έχει κόσμος να πετάξει χρήματα από το παράθυρο να πληρώνει χρήματα για να του κάνουν like. Είναι μία πολύ ωραία προσέγγιση, πολύ αλτρουιστική γιατί δίνεις αμέτρητα χρήματα για να βλέπεις απλώς τα like σου να ανεβαίνουν στη σελίδα σου κι εσύ να νοιώθεις σημαντικός. Το θέμα είναι εάν αυτό σου φτιάχνει την ψυχολογία και με το να σου φτιάξει την ψυχολογία μπορείς να ζητήσεις μια καλύτερη δουλειά, για να πάρεις αύξηση στη δουλειά που είσαι ή να έχεις καλύτερα αποτελέσματα στην προσωπική σου ή στην οικογενειακή σου ζωή δεν είναι κανένας αντίθετος σε αυτό. Είναι μεγάλη χαρά όλων να πετάς χρήματα έτσι και να το κάνεις». 
athens984.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου