Τρίτη 19 Φεβρουαρίου 2013

Οι προτάσεις του ΠΑΣΟΚ για το Εθνικό Σχέδιο Ανασυγκρότησης


Το ΠΑΣΟΚ έχει πλήρη συνείδηση της κατάστασης που επικρατεί στην πραγματική οικονομία. Γνωρίζουμε πάρα πολύ καλά ποια είναι η πραγματικότητα της αγοράς. Γνωρίζουμε τις αγωνίες, την αβεβαιότητα, τα ερωτήματα, την ανάγκη για ελπίδα και προοπτική. Γνωρίζουμε τις αγωνίες των ανέργων, των νέων ανθρώπων, των νοικοκυριών που πιέζονται, όλου του επιχειρηματικού κόσμου ανεξαρτήτως μεγέθους επιχειρήσεων. Ξέρουμε πάρα πολύ καλά την αβεβαιότητα που νιώθει ο επιχειρηματικός κόσμος, όπως και ο κόσμος της εργασίας.

Καμία χώρα με αξιοπρέπεια, καμία χώρα με ιστορική υπόσταση δεν ανέχεται έξωθεν επιβεβλημένες λύσεις. Έχει πολύ μεγάλη σημασία από το Μνημόνιο να προχωρήσουμε στο δικό μας ενδογενές, Εθνικό Σχέδιο Ανασυγκρότησης.

Η κυβέρνηση δεν είναι μια κυβέρνηση της ΝΔ και οι υπουργοί της κυβέρνησης αυτής δεν εφαρμόζουν το πρόγραμμα της ΝΔ. Η κυβέρνηση κινείται επί τη βάσει ενός προγράμματος σύγκλισης των τριών κομμάτων που πρέπει οπωσδήποτε να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα και να επικαιροποιηθεί.

Πρέπει να κινηθούμε εθνικά ενωμένοι, κοινωνικά μέσα σε ένα κλίμα συναίνεσης και πολιτικά μέσα σε ένα κλίμα συνευθύνης. Γιατί η Ευρώπη είναι το γήπεδό μας.

Η οικονομία και η χώρα συνολικά θέλουν ένα σχέδιο, ένα στόχο, έναν οδικό χάρτη. Παρουσιάζουμε λοιπόν τη δική μας αντίληψη για τις προϋποθέσεις ανάκαμψης της οικονομίας, για το Εθνικό Σχέδιο Ανασυγκρότησης.


Α. Εξωτερικές προϋποθέσεις

1. Ο πολιτικός λόγος των εταίρων μας, πρέπει να αναγνωρίσει την εντυπωσιακή δημοσιονομική προσαρμογή (που ξεπερνά το 13% του ΑΕΠ σε όρους πρωτογενούς ελλείμματος -κοντεύουμε τώρα στο πλεόνασμα), αλλά και τις διαρθρωτικές αλλαγές που συντελέστηκαν στο συνταξιοδοτικό, στην υγεία, στην αγορά εργασίας, στο κόστος εργασίας. Η βελτίωση του διεθνούς κλίματος που έχει επιτευχθεί έχει συντελέσει στη δραματική μείωση του κινδύνου της χώρας και του νομισματικού κινδύνου, αλλά αυτό δεν πρέπει να διαταραχθεί.
2. Εκταμίευση των δόσεων χωρίς καθυστερήσεις, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα.
3. Γρήγορη ολοκλήρωση της ανακεφαλαιοποίησης και ανασυγκρότησης του ελληνικού τραπεζικού συστήματος, ώστε να διασφαλιστεί η δυνατότητά του να στηρίξει την πραγματική οικονομία.
4. Επιβεβαίωση της βιωσιμότητας του ελληνικού δημοσίου χρέους στο πλαίσιο των ήδη ειλημμένων αποφάσεων του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου και του Eurogroup.
5. Ευέλικτη και αντιγραφειοκρατική στήριξη από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων των προσπαθειών της Ελλάδας στα εξής μέτωπα:
 εφαρμογή προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων, χωρίς συνεχείς παρεμβολές νομικών εμποδίων από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σε σχέση με κρατικές ενισχύσεις, εφαρμογή του δικαίου του ανταγωνισμού κ.ά.
 γρήγορη απορρόφηση των πολύ σημαντικών υπολειπόμενων πόρων του τρέχοντος ΕΣΠΑ, μέσα από εμβληματικά έργα, όπως οι οδικοί άξονες.
 διάσωση μεγάλων παραγωγικών κλάδων, όπως η ναυπηγική βιομηχανία.
 διαφύλαξη της κοινωνικής συνοχής με μέτρα προστασίας των ανέργων και των ευπαθών ομάδων, ανάσχεσης της ανεργίας και αντιμετώπισης της απόλυτης φτώχιας, με μεταφορά υφιστάμενων πόρων προς το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο.
6. Αφομοίωση από τους εταίρους μας των συμπερασμάτων από τα περιβόητα υπολογιστικά λάθη του ΔΝΤ και της τρόικας. Οι εταίροι μας πρέπει να κατανοήσουν τα εξής εξαιρετικά κρίσιμα θέματα:
 όχι άλλα πρόσθετα μέτρα δημοσιονομικού και εισοδηματικού χαρακτήρα. Δεν τα αντέχει η Βουλή, δεν τα αντέχει η κοινωνία, δεν τα αντέχει η πραγματική οικονομία.
 ελληνικό φορολογικό σύστημα που καταπολεμά τη φοροδιαφυγή και έχει αναπτυξιακή προοπτική.

Β. Εσωτερικές προϋποθέσεις

Πρώτη ενότητα: Θεσμικές Πολιτικές και Διοικητικές Προϋποθέσεις.
1. Κυβερνητική σταθερότητα. Το ΠΑΣΟΚ την εγγυάται, τη διασφαλίζει, με ουσιαστικό περιεχόμενο.
2. Επιδίωξη μεγάλων θεσμικών και πολιτικών συναινέσεων με την αντιπολίτευση. Η επιλογή της αντιπολίτευσης για έναν δήθεν ανένδοτο, για ένα κίνημα ανυπακοής δεν οδηγεί πουθενά. Το συνταγματικό τόξο όλων, πλην Χρυσής Αυγής, πρέπει να αποτυπώνεται σε ό,τι αφορά την ελληνική πολιτική συναίνεση, την καταδίκη της βίας, την ανακοπή του εκφασισμού της κοινωνίας.
3. Πρωτοβουλίες θεσμικής ανανέωσης μέσω της αναθεώρησης του Συντάγματος κι ενός νέου εκλογικού συστήματος που δε λειτουργεί πολωτικά.
4. Επείγουσα ανάγκη να ολοκληρωθεί το νομοθετικό πλαίσιο στα κρίσιμα θέματα: χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός, χρήσεις γης, μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων, διαδικασίες αδειοδότησης και ούτω καθεξής.
5. Πλήρης αξιοποίηση των δυνατοτήτων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και σε περιφερειακό και σε δημοτικό επίπεδο.
6. Μέγιστη δυνατή αποτελεσματικότητα μιας Δημόσιας Διοίκησης που σέβεται τον πολίτη, λειτουργεί φιλοαναπτυξιακά και φιλοεπενδυτικά, αφού επιλυθούν θέματα διαθεσιμότητας, κινητικότητας, εφαρμογής του νέου βαθμολογίου.
7. Αναβίωση του σχήματος της ολυμπιακής προετοιμασίας με διυπουργική Επιτροπή Συντονισμού της ανάκαμψης, διαθεσμικές συμφωνίες ανάμεσα σε Υπουργεία, Υπουργεία-Τ.Α., Υπουργεία-φορείς Κοινωνίας των Πολιτών, συμφωνίες με κοινωνικούς εταίρους, με τον ιδιωτικό τομέα, μηχανισμός παρακολούθησης σε πραγματικό χρόνο.
8. Ιδιαίτερη διαθεσμική συμφωνία με τη Δικαιοσύνη, με απόλυτο σεβασμό στην ανεξαρτησία της.
9. Πλήρης σεβασμός των δικαιωμάτων και εγγυήσεων του κράτους δικαίου.
10. Διατήρηση των προϋποθέσεων εξωτερικής ασφάλειας της χώρας.

Δεύτερη ενότητα: Δημοσιονομικές προϋποθέσεις.
1. Συνεπής εκτέλεση του προϋπολογισμού γενικής κυβέρνησης.
2. Αναγκαίες και εύλογες, πάγιες ρυθμίσεις για την εκπλήρωση των φορολογικών και ασφαλιστικών υποχρεώσεων και των επιχειρήσεων και των νοικοκυριών.
3. Αποτελεσματική δράση των εισπρακτικών μηχανισμών από κοινού φορολογικών και ασφαλιστικών εσόδων.
4. Σταθερός ρυθμός στην εξόφληση των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων του Δημοσίου απέναντι στις επιχειρήσεις.

Τρίτη Ενότητα: Χρηματοοικονομικές Προϋποθέσεις.
1. Ανακεφαλαιοποίηση και ανασυγκρότηση Τραπεζών. Εκτός από την εποπτεία απαιτείται και διασφάλιση της τακτικής και φτηνής χρηματοδότησης των Τραπεζών από την ΕΚΤ.
2. Επιστροφή κεφαλαίων στις τράπεζες με θέσπιση σοβαρών κινήτρων, με ασφάλεια δικαίου και με ένα σύστημα δίκαιο για την κοινωνία και αποτελεσματικό για την οικονομία.
3. Στήριξη επιχειρήσεων και επιχειρηματικότητας από το τραπεζικό σύστημα σε συνεργασία με τους μη τραπεζικούς μηχανισμούς του Υπουργείου Ανάπτυξης και του ΕΣΠΑ. Αυτό σημαίνει:
 στοχευμένες προτεραιότητες
 ρευστότητα
 κεφάλαιο κίνησης
 αναχρηματοδοτήσεις δανείων
 προσπάθεια για χαμηλότερα επιτόκια
 χορήγηση εγγυητικών επιστολών
 στήριξη εξαγωγικών επιχειρήσεων
 ενθάρρυνση της εξωστρέφειας και καινοτομίας με επενδύσεις σποράς, υποστήριξη της νεανικής επιχειρηματικότητας, χρηματοδότηση επενδυτικών σχεδίων και όχι εμπραγμάτων ασφαλειών
 συνέργειες με την αναπτυξιακή νομοθεσία
 προγράμματα για μικρομεσαίες επιχειρήσεις και αγροτικές επιχειρήσεις,
 μικροπιστώσεις
 ακόμη μεγαλύτερη ευελιξία στον ΤΕΙΡΕΣΙΑ
 ψήφιση της πρότασης νόμου του ΠΑΣΟΚ για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά που περιλαμβάνει και τη ρύθμιση των στεγαστικών δανείων.


4. Αποφυγή προβλημάτων ρηχής επιχειρηματικότητας και επιχειρηματικότητας ανάγκης.

5. Προσανατολισμός στη μεταποίηση, στον αγροτοδιατροφικό τομέα, σε τουριστικές υπηρεσίες υψηλού επιπέδου, σε άλλες έξυπνες ιδέες:
 ταμείο ενίσχυσης νεανικής επιχειρηματικότητας
 επιχειρηματικοί άγγελοι
 επενδύσεις σποράς
 συγκεκριμένα φορολογικά κίνητρα
 σχήμα στήριξης των πολλά υποσχόμενων μεσαίων επιχειρήσεων
 ταμείο ενίσχυσης εξαγωγών αγροτικών προϊόντων
 νομοθεσία για την ανασυγκρότηση επιχειρήσεων
 δεύτερη ευκαιρία
 ομολογιακά δάνεια μεσαίας κλίμακας
 φορολογικά κίνητρα προς τους πολίτες επενδυτές για συμμετοχή στη στήριξη μικρομεσαίων επιχειρήσεων.

Τέταρτη ενότητα: Φορολογικές Προϋποθέσεις.
Έχουμε ψηφίσει τα περιβόητα προγεφυρώματα (πολλές διατάξεις όμως δεν εφαρμόζονται, ιδίως στο σκέλος της Φορολογικής Διοίκησης, με κορυφαία ρύθμιση τον άρση του απορρήτου των τραπεζικών καταθέσεων).
 Οριστικοποίηση του σχήματος της Φορολογικής Διοίκησης, δηλαδή ο μηχανισμός εσόδων είτε να γίνει ανεξάρτητη Αρχή, είτε αυτόνομη Υπηρεσία εσόδων αλλά που να δίνει λογαριασμό για τα μηνιαία αποτελέσματά της.
 Δειγματοληπτικοί έλεγχοι με σύγχρονες ελεγκτικές μεθόδους
 Τεκμήριο ειλικρίνειας
 Φορολογικό πιστοποιητικό
 Ενεργοποίηση του μηχανισμού διοικητικής επίλυσης φορολογικών διαφορών, της φορολογικής διαιτησίας
 Ρυθμίσεις που έχουμε ψηφίσει για τις φορολογικές δίκες να εφαρμοστούν
 Εκκαθάριση των ανέλεγκτων χρήσεων και των ληξιπρόθεσμων οφειλών.
 Ευέλικτοι συμψηφισμοί με βάση την πραγματικότητα της αγοράς και την κοινή λογική και όχι μια δικανική λογική.
 Ορθολογικό ποινολόγιο σε σχέση με τις προσαυξήσεις και τα πρόστιμα
 Δοκιμασμένα συστήματα καταγραφής απόδοσης και είσπραξης των φορολογικών και ασφαλιστικών εσόδων ενιαίου μηχανισμού ενιαίες ρυθμίσεις, μίλησα γι' αυτό.
 Νέα αντίληψη για ένα Εθνικό Φορολογικό Σύστημα απλό, σταθερό, δίκαιο, ρεαλιστικό και ανταγωνιστικό, με άλλες κλίμακες, με συντελεστές ΦΠΑ πολύ μικρότερους και πολύ πιο προτρεπτικούς για την ανάπτυξη.
 Ριζοσπαστική λύση συμφωνημένη με την τρόικα για τη φορολογία εισοδήματος επιχειρήσεων και φυσικών προσώπων, έστω από το 2014 για να συμβιβάσουμε δημοσιονομικούς στόχους και αναπτυξιακές ανάγκες.
 Σύστημα φορολογίας ακινήτων με τα απλά και αναλογικά χαρακτηριστικά του ΕΕΤΗΔΕ γιατί ο δημοσιονομικός στόχος συνολικά για το φόρο ακινήτων είναι πάντα σταθερός στα 3,1 δισ. ευρώ.
 Αξιολόγηση και διόρθωση το ταχύτερο δυνατό της φορολογίας πετρελαίου.

Πέμπτη ενότητα: Διαρθρωτικές και Αναπτυξιακές Προϋποθέσεις.
1. Πολιτική στήριξη της ΕΕ για τις ιδιωτικοποιήσεις.
2. ΕΣΠΑ κρίσης με ριζικό αναπροσανατολισμό των υπολειπομένων πόρων σε σχέση με την Περιφέρεια, ώστε να έχουμε μεταφορά τουλάχιστον 1,2 δισ. ευρώ επειγόντως και αμέσως στο Κοινωνικό Ταμείο, για να χρηματοδοτήσουμε το πρόγραμμα για την απόλυτη ανεργία.
3. Δεν πρέπει να θιγούν τα ΠΕΠ υπέρ μιας καλύτερης απεικόνισης των τομεακών και δεν πρέπει να παρεμποδιστεί η Αυτοδιοίκηση.
4. Πολιτική ενθάρρυνση για την υποδοχή ξένων άμεσων επενδύσεων.
5. Στήριξη των προτεραιοτήτων του μοντέλου ανάπτυξης, φυσική ανάδειξη της του προφανούς πλεονεκτήματος (τουρισμός, πολιτισμός, ναυτιλία) της παράδοσης (σε πρωτογενή τομέα και υπηρεσίες) και της καινοτομίας, αλλά και συνεργασίες με Πανεπιστήμια κι ερευνητικά Κέντρα και σεβασμός στις επιλογές της επιχειρηματικότητας.
6. Άρση θεσμικών -νομοθετικών, διοικητικών και δικαστικών- αλλά και κοινωνικών και πολιτικών εμποδίων. Οι κοινωνίες και το πολιτικό σύστημα πρέπει να λειτουργούν πιο φιλοεπενδυτικά.
7. Ολοκληρωμένη πολιτική μείωσης κόστους παραγωγής, Δεν μπορείς να συμπιέζεις το μισθολογικό κόστος, πρέπει να δούμε ταυτόχρονα το κόστος ενέργειας, το κόστος μεταφοράς, το διοικητικό κόστος και τις φορολογικές επιβαρύνσεις.
8. Διασφάλιση της κανονικής λειτουργίας της αγοράς στον ιδιωτικό τομέα, γιατί αυτό αφορά τον ανταγωνισμό, τις τιμές και τους όρους πληρωμών.
9. Νέα πολιτική υποδομών μέσα από τη γενίκευση των ΣΔΙΤ. Καθαρή πολιτική δημοσίων συμβάσεων και για τα έργα και για τις προμήθειες.
10. Ολοκλήρωση του ανοίγματος των επαγγελμάτων
11. Ολοκληρωμένες κλαδικές πολιτικές χωρίς να παραβιάζουμε την κοινοτική νομοθεσία (έχουν γίνει σημαντικά βήματα στον αγροτοδιατροφικό τομέα, γίνονται και στον τουρισμό, χρειάζονται περισσότερα σε τομείς όπως η ενέργεια, η ναυτιλία, η οικιστική ανάπτυξη, το λιανικό εμπόριο κ.ο.κ.).

Έκτη ενότητα: Προϋποθέσεις κοινωνικής συνοχής
1. Επίλυση προβλημάτων του δημόσιου συστήματος παροχής υπηρεσιών υγείας. Ο κόσμος ξαναγύρισε στο ΕΣΥ και θέλει υπηρεσίες από τον ΕΟΠΥΥ.
2. Πρόταση του ΠΑΣΟΚ για ανάπηρους, ευπαθείς ομάδες, παιδική φτώχια, που εκκρεμεί στη Βουλή και προβλέπει:
 πλήρη ιατροφαρμακευτική κάλυψη ανέργων ανεξαρτήτως χρόνου εργασίας και χρόνου ανεργίας
 ρυθμίσεις για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά
 δίκτυα αλληλεγγύης της Πολιτείας για εγγυημένο επίπεδο αξιοπρεπούς διαβίωσης.
3. Νέο μεγάλο πρόγραμμα στήριξης της απόλυτης ανεργίας. Χρειαζόμαστε 1 δισ. ευρώ από ΕΣΠΑ και τον κοινό λογαριασμό ΙΚΑ–ΟΑΕΔ, μέσω επιχειρήσεων για τη διαφύλαξη 500.000 θέσεων εργασίας και μέσω της Τ.Α. και των φορέων της κοινωνικής οικονομίας, με διπλό στόχο τους ανέργους σε νοικοκυριά χωρίς κανέναν εργαζόμενο και την προστασία θέσεων εργασίας με τα δοκιμασμένα προγράμματα.

Έβδομη ενότητα: προϋποθέσεις κοινωνικής συνευθύνης
1. Νέες μορφές συλλογικών συμβάσεων, ώστε από την κλασική ΕΓΣΣ να πάμε στην εθνική συμφωνία κοινωνικής συνοχής, απασχόλησης και ανάπτυξης και μετά να πάμε σε περιφερειακές και τοπικές συμφωνίες νέου τύπου.
2. Εγγυήσεις κανονικής λειτουργίας της αγοράς χωρίς περιττά μέτωπα (Κυριακή, ωράριο, ενεργοποίηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού).
3. Πρωτοβουλίες και δεσμεύσεις του ιδιωτικού τομέα για την κανονική λειτουργία της αγοράς, επενδύσεις, απασχόληση σε εθνικό, κλαδικό και τοπικό επίπεδο.

mavrioxia

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου