Τετάρτη 13 Μαρτίου 2013

Αλλαγές στη φορολόγηση των αυτοκινήτων




Αλλαγές στoν τρόπο φορολόγησης των αυτοκινήτων - που βασίζεται τώρα στον κυβισμό - προανήγγειλε ο υφυπουργός Οικονομικών Γιώργος Μαυραγάνης, επισημαίνοντας ότι βασικό κριτήριο πρέπει να αποτελέσει και η εργοστασιακλή αξία του οχήματος.


«Τα μεγάλα κυβικά δεν συνεπάγονται απαραιτήτως και την πραγματική αξία ενός αυτοκινήτου. Εξετάζουμε το ενδεχόμενο να υπάρξουν σοβαρές αλλαγές σε αυτό το κομμάτι της φορολόγησης», είπε ο κ. Μαυραγάνης.


Σύμφωνα με πληροφορίες, εξετάζεται το ενδεχόμενο το κριτήριο φορολόγησης των ΙΧ να μην βασίζεται αποκλειστικά στον κυβισμό του οχήματος αλλά και στην εργοστασιακή του αξία.


«Πολλές φορές τα κυβικά δεν έχουν σχέση με την εργοστασιακή αξία. Κι είναι ένα θέμα που εξετάζουμε για να δούμε αν μπορούμε σε αυτό το κομμάτι της νομοθεσίας να υπάρξουν σοβαρές αλλαγές», τόνισε ο κ. Μαυραγάνης και αναφερόμενος στο φόρο πολυτελούς διαβίωσης για τα οχήματα μεγάλου κυβισμού, παρέπεμψε για το μέλλον ενδεχόμενο επανεξέτασης τους με «ισοδύναμες προτάσεις».


Σύμφωνα πάντως με την απάντηση του υφυπουργού εξετάζονται μειώσεις τόσο στις τιμές των αυτοκινήτων όσο και στο κόστος χρήσης τους.


Το ενδεχόμενο των φορολογικών αλλαγών στα ΙΧ όπως είναι φυσικό θα προκαλέσει αναταραχή στον κλάδο των αυτοκινήτων που βλέπει κάθε μήνα τις πωλήσεις τους να μειώνονται. Ειδικότερα το θέμα φορολόγησης των ΙΧ με βάσει όχι τον κυβισμό του κινητήρα τους αλλά την Εργοστασιακή ή Λιανική Αξία ανατρέπει πλήρως το μέτρο της απόσυρσης που έχει τεθεί σε ισχύ από τα τέλη Ιανουαρίου και θα ισχύει μέχρι τις 20 Δεκεμβρίου του 2013.

karfi 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου