Σάββατο 11 Μαΐου 2013

Η ΓΕΝΙΑ ΤΟΥ ''ΕΓΩ, ΕΓΩ, ΕΓΩ''...


Με ένα εντυπωσιακό εξώφυλλο «κατέβηκε» στα περίπτερα το γνωστό περιοδικό TIME. Μια δεσποινίδα γύρω στα 17 ξαπλώνει και φωτογραφίζει τον εαυτό της με το νέο της smart phone. Θα μπορούσε να ήταν η κόρη σας, η ανηψιά, η εγγονή και η μικρή σας ξαδέλφη. Η γενιά του Millenia όπως την αποκαλεί ο αρθρογράφος είναι η γενιά του «εγώ, εγώ, εγώ».
Τι συνέβη μετά τη γενιά του «εγώ» αναρωτιέται το άρθρο. Η γενιά του «εγώ, εγώ, εγώ» απαντάει. Τεμπέληδες, ναρκισσιστές που ζουν
ακόμα με τους γονείς τους, οι νέοι του σήμερα. Δεν έχουν υψηλούς στόχους, δεν θέλουν να παντρευτούν, δεν κάνουν μακροχρόνιες σχέσεις, απατούν τον σύντροφο τους, δεν θέλουν παιδιά... Και όμως θα μας σώσουν...

«Η γενιά αυτή θα χρειαστεί να 'τακτοποιήσει' το χάος που άφησαν οι γονείς και οι παππούδες τους. (να φτιάξουμε την οικονομία, να έχουμε παροχές υγείας για όλους, να μειώσουν τα έξοδα της εκπαίδευσης, να φτιάξουμε τις σχέσεις κρατών και να σταματήσουμε τις διακρίσεις)» έγραψε αναγνώστης στη σελίδα του περιοδικού στο Facebook. «Θα κάνω αυτό που έκαναν και άλλοι θα γκρινιάξω για τη νέα γενιά. Μόνο που έχω στοιχεία», προειδοποιεί ο αρθρογράφος Joel Stein.

Η γενιά του «εγώ, εγώ, εγώ», όπως εξηγεί το άρθρο, ακολουθεί την γενιά του «εγώ» που δημιούργηθηκε από τη λεγόμενη «γενιά X» την δεκαετία του '80. Σύμφωνα με κοινωνιολογικές έρευνες, οι άνθρωποι μέχρι και τα 29 μένουν στο σπίτι και μόνο το 60% καταφέρνει να βρει δουλειά με προοπτικές. Ο γάμος συμβαίνει πολύ αργότερα και όλα καθυστερούν και αλλάζουν προς όφελος... του εαυτού.

Σύμφωνα με τον Stein, η γενιά αυτή πιθανώς να «ξεσηκωθεί» και να παράγει μια άλλη με καλύτερες προοπτικές, γιατί δεν προσπαθεί να ανατρέψει το κατεστημένο καθότι μεγαλώνει χωρίς κατεστημένα. Η επανάσταση της πληροφορίας έχει δυναμώσει το άτομο ούτως ώστε να αντιστέκεται στους μεγάλους οργανισμούς hackers εναντίον κολοσσών, bloggers εναντίον εφημερίδων, τρομοκράτες εναντίον χωρών κτλ. «Η γενιά αυτή δεν μας χρειάζεται, για αυτό εμείς τη φοβόμαστε», καταλήγει ο δημοσιογράφος.

Ποιο είναι όμως το μεγαλύτερο πρόβλημα σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάζει το περιοδικό; Η ψυχολογική ασθένεια «ναρκισσιστική διαταραχή προσωπικότητας» είναι σήμερα τρεις φορές πιο αυξημένη σε ανθρώπους στα 20 από ότι στους ανθρώπους που είναι σήμερα 65,58% των φοιτητών σε πανεπιστήμια, σκόραραν πολύ πιο υψηλά σε τεστ ναρκισσισμού από φοιτητές το 1982.

Το άρθρο έχει ήδη προκαλέσει αντιδράσεις στην Αμερική, από εφημερίδες όπως η Washington Post που υποστηρίζουν ότι στην ουσία, κάθε γενιά είναι ναρκισσιστική και μεγαλώνοντας το ξεπερνάει και ότι σε προηγούμενες γενιές οι προτεραιότητες ήταν παρόμοιες.
Πηγή : protothema.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου