Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου 2014

Γεωργία Σαδανά : Το κυνήγι του σταυρού στο διαδίκτυο

Η εκλογή των ευρωβουλευτών με σταυρό προτίμησης στις εκλογές του Μαΐου έπεσε ως κεραυνός εν αιθρία, αλλάζοντας τους μέχρι πρότινος σχεδιασμούς των υποψηφίων. Η «κλειστή» λίστα, προϊόν επιθυμιών και διαπραγματεύσεων με την εκάστοτε ηγεσία του κάθε κόμματος ανήκει στο παρελθόν, φέρνοντας την παραδοσιακή αντίληψη της πολιτικής αντιμέτωπη με τα νέα μέσα.
Η αίγλη που προσδίδει η ιδιότητα του ευρωβουλευτή, ο παχυλός
μισθός και μια σειρά από προνόμια πρέπει να κερδισθούν στην αρένα, δηλαδή σε συνθήκες υψηλού πολιτικού ανταγωνισμού και οικονομικής δυσπραγίας.
Κάπως έτσι και χωρίς διάθεση να προκαλέσουν τους οιονεί ψηφοφόρους, οι ενδιαφερόμενοι ρίχτουν το βάρος της προεκλογικής τους εκστρατείας στα ψηφιακά περιβάλλοντα, προκειμένου να πετύχουν την μέγιστη δυνατή απήχηση στο μικρότερο δυνατό χρόνο.
Κάθε άλλο παρά τυχαία δεν μπορεί να θεωρηθεί η κίνηση των εν ενεργεία ευρωβουλευτών Ρόδης Κράτσα και Γιώργου Κουμουτσάκου (αμφότεροι ενδιαφέρονται για μια ακόμη θητεία) να χαιρετήσουν στο twitter τη σταυροδοσία ως διαδικασία εκλογής των αντιπροσώπων της χώρας στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, δίνοντας ψήφο εμπιστοσύνης στην επικοινωνία μέσα από τα social media.
Οι «καταλληλότεροι» υποψήφιοι υπό αυτές τις συνθήκες είναι αυτοί που διαθέτουν ήδη τηλεοπτική εμπειρία και συνεπώς αναγνωρισιμότητα, έχοντας αναπτύξει στο διαδίκτυο (με το ανάλογο κόστος) τον απαραίτητο μηχανισμό για την προβολή της πολιτικής τους δράσης. Μετρώντας χιλιάδες φίλους και δεκάδες αναρτήσεις υπουργοί, βουλευτές και κρατικοί αξιωματούχοι φέρουν ένα σημαντικό προβάδισμα στο δρόμο προς το αεροδρόμιο των Βρυξελλών.
Στον αντίποδα, ευκαιρία να κερδίσουν μια θέση στο ευρωκοινοβούλιο έχουν για πρώτη φορά και νεότερα πολιτικά στελέχη.
Η καθημερινή τριβή, λόγω ηλικίας και εκπαίδευσης, με τα νέα μέσα εξασφαλίζει σε λιγότερα γνωστά πρόσωπα τη δυνατότητα πρόσβασης στο μηχανισμό προβολής των υποψηφίων, όπως και την επικοινωνία με την «αχαρτογράφητη» μέχρι τότε κομματική τους βάση.
Χωρίς πολλά έξοδα και με καλύτερες γνώσεις στη χρήση των social media, πολιτικοί νέας γενιάς κάνουν τα πρώτα τους βήματα στον πολιτικό στίβο και αξιοποιούν όλες τις δυνατότητες των εργαλείων (pages, διαφημίσεις, groups) για να εκμαιεύσουν το σταυρό προτίμησης στην εκλογική μάχη του Μαΐου.
«35άρηδες» στις ευρωλίστες.
Tο μεγάλο στοίχημα για το πολιτικό σκηνικό δεν συνοψίζεται μόνο στην αλλαγή της εκλογικής διαδικασίας (σταυρός προτίμησης), αλλά συνδέεται άρρηκτα και με την ανάγκη ριζικής ανανέωσης των πολιτικών πρωταγωνιστών. Την ανάγκη αυτή καλούνται να εκπληρώσουν μια σειρά από νέα πολιτικά στελέχη, που προστέθηκαν στην καθημερινή ζωή των κομμάτων σε καιρούς κρίσης.
Στην Νέα Δημοκρατία, ο Γραμματέας Ψηφιακού Σχεδιασμού, Δημήτρης Πτωχός είναι ένα νέο σε ηλικία πρόσωπο, που θα μπορούσε να σηματοδοτήσει την αλλαγή σε ένα σχήμα πιο νεανικό. Το ίδιο και ο Κυριάκος Κυρανάκης, Γραμματέας νεολαίας του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος και Γραμματέας Διεθνών Σχέσεων της ΟΝΝΕΔ.
Αντίστοιχα, ο Κυριάκος Πιερρακάκης, μέλος του Πολιτικού Συμβουλίου του ΠΑΣΟΚ και η Αφροδίτη Αλ Σάλεχ, μέλος της ΚΠΕ του κόμματος, στενοί συνεργάτες και οι δύο του Ευάγγελου Βενιζέλου, κατέχουν και τα social media και τα πολιτικά θέματα.
Ρόλο στην ευρωλίστα, ακόμη και ηγετικό, θα μπορούσε να διαδραματίσει σε ένα συμμαχικό σχήμα και ο Ανδρέας Παπαδόπουλος, πρώην Εκπρόσωπος Τύπου της Δημοκρατικής Αριστεράς και ενεργό μέλος της «Πρωτοβουλίας των 58».
Μετά την υποψηφιότητα του Γαβριήλ Σακελλαρίδη για το δήμο Αθηναίων, μια σειρά από νέους επιστήμονες αναμένεται να αξιοποιήσει ο ΣΥΡΙΖΑ στις επικείμενες εκλογές. Ανάμεσά τους ο νεαρός, Γιάννης Μπουρνούς, μέλος της ΚΕ του ΣΥΡΙΖΑ, που παρακολουθεί από κοντά τα δρώμενα του Κόμματος της Ευρωπαϊκής Αριστεράς.

newsmail

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου