Πέμπτη 16 Ιουνίου 2016

Νομικά θα κινηθούν φορείς και επιχειρήσεις της Κ. Μακεδονίας κατά της απεργίας στον ΟΛΘ

Αγωγή κατά των συνδικαλιστικών φορέων στον Οργανισμό Λιμένα Θεσσαλονίκης καταθέτουν φορείς και επιχειρήσεις της Κεντρικής Μακεδονίας.Σε σημερινή συνέντευξη Τύπου στο Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης οι φορείς τόνισαν τις επιπτώσεις από
την απεργία στον ΟΛΘ επισημαίνοντας ότι κόστος για τις επιχειρήσεις ανέρχεται στο ποσό των 28 εκατομμυρίων ευρώ.

Στη σύσκεψη αποφασίστηκαν ομόφωνα τα εξής:
-Αγωγή φορέων και επιχειρήσεων της Κ. Μακεδονίας για την κήρυξη της απεργίας στον ΟΛΘ παράνομης και καταχρηστικής.
-Παρέμβαση στον εισαγγελέα Θεσσαλονίκης για την διερεύνηση τυχόν ποινικών ευθυνών.
-Διευκόλυνση των μελών των Επιμελητηρίων και των Φορέων για υποβολή αγωγών για τις ζημίες που τυχόν έχουν υποστεί οι επιχειρήσεις.
-Αίτημα για άμεση παράσταση στον πρωθυπουργό.
Επιστολή προς τον πρωθυπουργό
Επιστολή προς τον πρωθυπουργό της χώρας έστειλαν φορείς της πόλης σε συνεργασία με τους συνδέσμους στις 26 Μαΐου ζητώντας άμεση λύση των προβλημάτων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
«Δυστυχώς, χθες πήραμε μία απαντητική επιστολή από τον κ. Δρίτσα, ο οποίος δεν μας λέει τίποτα για την "ταμπακιέρα"», ανέφερε ο πρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, Παναγιώτης Παπαδόπουλος.
Κόστος και ζημίες για επιχειρήσεις
Το επιπλέον μεταφορικό κόστος που είναι αναγκασμένες να πληρώσουν οι επιχειρήσεις επισήμανε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος, Κυριάκος Λουφάκης.
Όπως τόνισε ο κ. Λουφάκης το επιπλέον κόστος είναι περίπου 28 εκατομμύρια ευρώ, είτε για εισαγωγές είτε για εξαγωγές.
Παράλληλα ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος έκανε λόγο για εταιρείες που υπολειτουργούν, ενώ επισήμανε ότι οι φορείς εξάντλησαν κάθε περιθώριο καλής θέλησης, ώστε η απεργία να λυθεί ομαλά και αναίμακτα.
Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Συλλόγου Ναυτικών Πρακτόρων Θεσσαλονίκης, Βασίλης Καμπάκης τόνισε ότι «1,5 εργαζόμενοι σε όλη την Ελλάδα από ιδιωτικές επιχειρήσεις είναι έξω και δεν έχουν δουλειά. Δεν αντέχουμε περισσότερο, έρχονται  μισθοδοσίες, έρχονται ΙΚΑ, έρχονται εφορίες και δεν έχουμε διακινήσει και λόγω της Ειδομένης, εδώ και 3,5 μήνες ένα τόνο φορτίο», πρόσθεσε.
Ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκτελωνιστών Θεσσαλονίκης, Γιώργος Κοσμίδης  ανέφερε ότι «η απεργία έχει πλήξει την Β. Ελλάδα και την επιχειρηματικότητά της. Είμαι ψυχολογικά φορτισμένος γιατί οι συνάδελφοί μου είναι σε οικονομική και ψυχολογική ένδεια».
CONTAINERS:
Για το σύνολο των CNTRS η οικονομική ζημιά του λιμένος είναι περίπου 2.500.000 ευρώ μόνο για το λιμάνι. Αλλά επειδή εκφορτώνονται στον Πειραιά η "επιπλέον" επιβάρυνση για το κάθε CNTR ανέρχεται περίπου στο ποσό των 1.000 ευρώ/ CNTR, που στην ουσία το επιβαρύνεται η κατανάλωση, δηλαδή ένα ποσό των 19.500.000 ευρώ.
Η μεγαλύτερη ζημιά όμως είναι η "αξιοπιστία" προς τα Βαλκάνια που πλέον δεν θα ξαναχρησιμοποιήσουν το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
ΓΕΝΙΚΟ ΦΟΡΤΙΟ:
Η ζημία του λιμένος ανέρχεται στο ποσό των 1.200.000 ευρώ. Όμως το μέγιστο πρόβλημα είναι ότι το φορτίο επιβαρύνεται με σταλείες των πλοίων που κατά μέσο όρο για τις μέχρι σήμερα ημέρες ανέρχεται στο ποσό των περίπου 5.000.000 ευρώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου