Χρηματοδοτήθηκε κυρίως με Κοινοτικούς πόρους και ολοκληρώθηκε σε 15 χρόνια, που για τα Ελληνικά δεδομένα, είναι χρόνος ρεκόρ.
Ο οριζόντιος άξονας, είναι 670 χιλιόμετρα Αυτοκινητόδρομου και μαζί με τις 7 καθέτους, προς τις Βαλκανικές χώρες, ξεπερνά τα 1400 χιλιόμετρα.
Η κατασκευή της υποστηρίχθηκε κυρίως για γαιοστρατηγικους λόγους,
κόντρα στην Παραεγνατια και το Μουσουλμανικο τόξο, που προωθούσε η Τουρκία, στις αρχές της δεκαετίας του '90, με την κατάρρευση των καθεστώτων των Βαλκανικών χωρών.
Πολύ σημαντική είναι η αναπτυξιακή και κοινωνική υποστήριξη, σε όλη την Βόρεια Ελλάδα.
Αποτέλεσε την βάση για να υπάρξουν πολλές δημόσιες επενδύσεις, λιμάνια, αεροδρόμια, όπως και ιδιωτικές.
Βελτίωσε δραστικά, την οδική ασφάλεια και την ταχύτητα μετακινήσεων.
Η κυβέρνηση, ακυρώνει τον πολύπλευρο ρόλο του δικτύου της Εγνατίας, για περίπου 100 εκ ευρώ, που θα εισπράξει από την ιδιωτικοποίησή της.
Χρήματα, που σήμερα η Εγνατία, τα συγκεντρώνει, από τα 8 διόδια, σε 1.5 χρόνια.
Τα 38 διόδια, που αποφάσισε, θα οδηγήσουν σε καταστροφή της Εγνατίας και σε μεγάλες απώλειες ανάπτυξης, απασχόλησης και ασφάλειας, στην χειμαζόμενη Βόρεια Ελλάδα.
Πρέπει, να αποτραπεί.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου