Υπάρχει ιστορική και πολιτισμική εξέλιξη του ανθρώπινου οργασμού ή ήταν πάντα ίδιος; Αυτό είναι ένα από τα βασικά ερωτήματα που επιχειρεί να απντήσει ο δημοσιογράφο Τζόναθαν Μαργκόλις στο βιβλίο του με τίτλο "Η απόκρυφη ιστορία του οργασμού", στο οποίο μας αποκαλύπτει μεταξύ άλλων και σε ποια γλώσσα συναντάμε για πρώτη φορά την λέξη "οργασμός"!
Έχει αλλάξει ο οργασμός στη διάρκεια των αιώνων;
Σύμφωνα με το βιβλίο, ο οργασμός υπάρχει στα 100.000 χρόνια περίπου που τα ανθρώπινα όντα θεωρούνται "πολιτισμένα", αλλά δεν ήταν πάντα ίδιος, αφού επηρεαζόταν τόσο από τις κοινωνικές εξελίξεις όσο και από τις ανθρώπινες ορμόνες.
Κάποιες κοινωνίες τον έθεταν υπό περιορισμό ενώ άλλες τον αντιμετώπιζαν ως βασικό συστατικό στοιχείο μιας "καλής ζωής". Αυτά τα "ιστορικά σκαμπανεβάσματα" του οργασμού, επιχειρεί να αναδείξει ο συγγραφέας.
Ο προχριστιανικός οργασμός
Ο προχριστιανικός κόσμος ήταν ιδιαιτέρως απελευθερωμένος στην αναζήτηση της ηδονής μέσα από το σεξ. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στο βιβλίο " οι Αιγύπτιοι ήταν ένας αισθησιακός λαός. Κάτω από τον ανελέητο ήλιο οι γυναίκες φορούσαν μόνον έναν κοντό διάφανο χιτώνα και οι άνδρες μια πτυχωτή κοντή φούστα. Πώς να μην έχουν συνεχώς τον νου τους στον έρωτα σε ένα τόσο ερωτικό σκηνικό;».
Ο οργασμός στη Βίβλο και στο Κοράνι
Περνώντας στην Βίβλο, ο συγγραφέας επισημαίνει πως σε αυτήν " η σεξουαλικότητα χαρακτηρίζεται ως κεντρικός κόμβος της ανθρώπινης ύπαρξης, ενώ συχνά περιγράφονται σκηνές χωρίς να διευκρινίζεται αν όσοι συμμετέχουν είναι παντρεμένοι ή όχι". Αλλά και στο Κοράνι, "συναντάμε μελετητές που υποστηρίζουν ότι ο Μωάμεθ και οι μαθητές του ευνοούσαν τη γυναικεία σεξουαλικότητα και τις σεξουαλικές ηδονές της γυναίκας εντός του γάμου. Συγκεκριμένα, ο Μωάμεθ συμβούλευε τους άνδρες πώς πρέπει να είναι στο κρεβάτι, παροτρύνοντας τους "όταν κάποιος από εσάς κάνει έρωτα στη σύζυγό του, ας μην το κάνει όπως γίνεται στα πουλιά, αντίθετα να αργείτε και να παρατείνετε".
Ο οργασμός των αρχαίων Ελλήνων και η λέξη "οργασμός"
Ενα σημαντικό κεφάλαιο στο θέμα της πολιτισμικής ιστορίας του οργασμού, εστιάζει στην αρχαία Ελλάδα, αφού όπως εξηγεί ο συγγραφέας " οι αρχαίοι Ελληνες υπήρξαν ο πρώτος πολιτισμός που μεθόδευσε την επιδίωξη της ηδονής. Δεν είναι τυχαίο που στην ελληνική γλώσσα συναντάμε για πρώτη φορά τη λέξη "οργασμός", που σημαίνει "σφοδρή και ακατάσχετη φυσιολογική διέγερση". Μάλιστα προκαλεί εντύπωση ότι το δικαίωμα στον οργασμό είχαν όχι μόνον οι άνδρες αλλά και οι γυναίκες, και είναι γνωστές οι σκηνές από τα έργα «Λυσιστράτη» και «Βάκχες», όπου εκφράζεται η σεξουαλική επιθετικότητα των γυναικών, σε τέτοιο βαθμό που οι άνδρες να νιώθουν φόβο!
Ο συγγραφέας βεβαίως δεν παραλείπει το γεγονός ότι στην αρχαία πόλη-κράτος ο έρωτας είχε πολλές εκφάνσεις, όπου ομοφυλοφιλία και παιδεραστία ήταν ένα καθημερινό γεγονός και κοινωνικά αποδεκτό. "Αν και πολύ πιο περιορισμένες από τους άνδρες, ακόμη και οι γυναίκες-σύζυγοι είχαν κι αυτές τις διαφυγές τους", σημειώνει με νόημα!.
Επόμενος σταθμός της ιστορίας του οργασμού, η Ανατολή με το ινδικό Κάμα Σούτρα και τις 529 ερωτικές στάσεις που σε συνδυαμσό με τον αραβικό Κήπος της Ηδονής είναι τα "εισιτήρια" για την εισαγωγή στη σεξουαλική απόλαυση στον κόσμο της Ανατολής.
Ο ταντρισμός, δηλαδή η καθυστέρηση της εκσπερμάτισης με διαδοχικούς "εσωτερικούς" ανδρικύς οργασμούς, βρήκε την έκφρασή του στο Ταό. Οι οπαδοί του ισχυρίστηκαν ότι ανακάλυψαν έναν τρόπο ώστε οι άνδρες να "καθοδηγούν" την οργασμική τους ενέργεια προς τα επάνω, μέσω της σπονδυλικής στήλης προς τον εγκέφαλο και από εκεί να τον επαναφέρουν πολλές φορές προς τα κάτω, πετυχαίνοντας έτσι πολλαπλούς "εσωτερικούς" οργασμούς και εκσπερματώνοντας τη χρονική στιγμή που επέλεγαν αυτοί.
Ο Βικτωριανός καθωσπρεπισμός και ο γυναικείος οργασμός ως "ασθένεια"!
Ο βικτωριανός καθωσπρεπισμός ήταν εκείνος που έθεσε την ερωτική απόλαυση υπό περιορισμό με αποκορύφωμα το ότι ο γυναικείος οργασμός θεωρήθηκε "ασθένεια" και μετονομάστηκε σε "υστερικό παροξυσμό".
Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα την άνθηση της πορνείας, την ίδια στιγμή που ο αυνανισμός και η σεξουαλική σκέψη στη Γαλλία του 18ου αι., θεωρούνταν "απειλητικό κοινωνικό πρόβλημα".
pyles.tv
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου