Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε τρεις μεγάλες επενδύσεις, συνολικού ύψους 284,7 εκατ. ευρώ από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ), για το νέο μετρό της Θεσσαλονίκης στην ελληνική περιφέρεια της Κεντρικής Μακεδονίας.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της Κομισιόν, η
Θεσσαλονίκη είναι μια πόλη με υψηλή πυκνότητα πληθυσμού, η οποία παρουσιάζει έντονη κυκλοφοριακή συμφόρηση και σημαντική ατμοσφαιρική ρύπανση. Τα τρία έργα αποσκοπούν στην υποστήριξη προπαρασκευαστικών και κατασκευαστικών εργασιών της κύριας γραμμής, μήκους 9,6 χλμ. με 13 σταθμούς και τις προπαρασκευαστικές εργασίες της ανατολικής επέκτασης προς Καλαμαριά μήκους 4,8 χλμ. με πέντε επιπλέον σταθμούς.
Η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Ελλάδας θα αποκτήσει ένα μετρό που θα λειτουργεί αυτόματα χωρίς οδηγό, γεγονός που θα βελτιώσει την ελκυστικότητα και τη χρήση των δημόσιων μεταφορών καθώς και τις συνθήκες κυκλοφορίας και περιβάλλοντος στην μητροπολιτική περιοχή και στα προάστια της Θεσσαλονίκης. Επιπλέον, τα έργα αναμένεται να δημιουργήσουν 540 θέσεις εργασίας, ήτοι 520 θέσεις εργασίας κατά την υλοποίησή τους και 20 επιπλέον όταν το μετρό αρχίσει να λειτουργεί.
Σχολιάζοντας την απόφαση, η αρμόδια για την περιφερειακή πολιτική ευρωπαία Επίτροπος κα Corina Creţu δήλωσε: «Τα εν λόγω έργα αποτελούν καλά παραδείγματα του τρόπου με τον οποίο τα περιφερειακά ταμεία της ΕΕ μπορούν να βοηθήσουν την Ελλάδα να επανέλθει σε πορεία ανάκαμψης με βιώσιμο τρόπο. Το μετρό της Θεσσαλονίκης, θα συμβάλει στη βελτίωση της κινητικότητας των πολιτών της δεύτερης σε μέγεθος πόλης της Ελλάδας και την ποιότητα της ζωής τους, εξασφαλίζοντας ασφαλείς, βιώσιμες και φιλικές προς το περιβάλλον συνθήκες ταξιδίου και καθιστώντας την περιοχή ελκυστικότερη για τους επενδυτές. Ελπίζουμε ότι οι ελληνικές αρχές θα καταβάλουν πλέον κάθε προσπάθεια για να ολοκληρώσουν εγκαίρως τα εν λόγω σημαντικά έργα».
thepaper
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της Κομισιόν, η
Θεσσαλονίκη είναι μια πόλη με υψηλή πυκνότητα πληθυσμού, η οποία παρουσιάζει έντονη κυκλοφοριακή συμφόρηση και σημαντική ατμοσφαιρική ρύπανση. Τα τρία έργα αποσκοπούν στην υποστήριξη προπαρασκευαστικών και κατασκευαστικών εργασιών της κύριας γραμμής, μήκους 9,6 χλμ. με 13 σταθμούς και τις προπαρασκευαστικές εργασίες της ανατολικής επέκτασης προς Καλαμαριά μήκους 4,8 χλμ. με πέντε επιπλέον σταθμούς.
Η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Ελλάδας θα αποκτήσει ένα μετρό που θα λειτουργεί αυτόματα χωρίς οδηγό, γεγονός που θα βελτιώσει την ελκυστικότητα και τη χρήση των δημόσιων μεταφορών καθώς και τις συνθήκες κυκλοφορίας και περιβάλλοντος στην μητροπολιτική περιοχή και στα προάστια της Θεσσαλονίκης. Επιπλέον, τα έργα αναμένεται να δημιουργήσουν 540 θέσεις εργασίας, ήτοι 520 θέσεις εργασίας κατά την υλοποίησή τους και 20 επιπλέον όταν το μετρό αρχίσει να λειτουργεί.
Σχολιάζοντας την απόφαση, η αρμόδια για την περιφερειακή πολιτική ευρωπαία Επίτροπος κα Corina Creţu δήλωσε: «Τα εν λόγω έργα αποτελούν καλά παραδείγματα του τρόπου με τον οποίο τα περιφερειακά ταμεία της ΕΕ μπορούν να βοηθήσουν την Ελλάδα να επανέλθει σε πορεία ανάκαμψης με βιώσιμο τρόπο. Το μετρό της Θεσσαλονίκης, θα συμβάλει στη βελτίωση της κινητικότητας των πολιτών της δεύτερης σε μέγεθος πόλης της Ελλάδας και την ποιότητα της ζωής τους, εξασφαλίζοντας ασφαλείς, βιώσιμες και φιλικές προς το περιβάλλον συνθήκες ταξιδίου και καθιστώντας την περιοχή ελκυστικότερη για τους επενδυτές. Ελπίζουμε ότι οι ελληνικές αρχές θα καταβάλουν πλέον κάθε προσπάθεια για να ολοκληρώσουν εγκαίρως τα εν λόγω σημαντικά έργα».
thepaper
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου