Μπροστά σε ένα νέο ενδοκυβερνητικό ψυχόδραμα, ανάλογο με αυτό της αποκρατικοποίησης του Ελληνικού και των άλλων ιδιωτικοποιήσεων με τις οποίες πλήθος βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ δεν συμφωνεί, ετοιμάζεται να βρεθεί εκ νέου η κυβέρνηση επ’ αφορμή του φιλόδοξου προγράμματος αξιοποίησης της περιουσίας του Στρατού.
Αυτή τη φορά όμως δίχως την πίεση -άρα και τη δικαιολογία- των δανειστών, καθώς καμία αξιολόγηση ή εξωτερική πίεση δεν επιβάλλει αυτή τη νέα συνθήκη, μια και το συγκεκριμένο πλάνο αποκρατικοποιήσεων φέρει τη σφραγίδα του κυβερνητικού εταίρου του ΣΥΡΙΖΑ, των ΑΝ.ΕΛ. Για τον λόγο αυτό οι εν λόγω ιδιωτικοποιήσεις πάνε -προς το παρόν- με τον αραμπά, παρά το γεγονός ότι σε επίπεδο οργάνωσης έχει υπάρξει επαγγελματική δουλειά μέχρις ότου διευθετηθούν τα ενδοκυβερνητικά ζητήματα.
Σύμφωνα με πληροφορίες του «business stories», λοιπόν, πλήθος βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ -και ιδιαίτερα των πιο αριστερών αποχρώσεων- δηλώνει την πλήρη αντίθεσή του με το σχέδιο που παρουσιάστηκε προ ολίγων μηνών στο ΕΒΕΑ -σε μια πρώτη μορφή- από τον υπουργό Αμυνας και εταίρο του κ. Αλέξη Τσίπρα, Πάνο Καμμένο. Ιδιαίτερο μάλιστα δείχνει να είναι το πρόβλημα και να υπάρχει διάσταση απόψεων ως προς τις πλέον διαφημισμένες αξιοποιήσεις, αυτές του Οχυρού του Πολεμικού Ναυτικού στην Πέρδικα της Αίγινας (κεντρ. φωτ.) και των νησιών Φλέβες και Φλεβοπούλα (κάτω φωτ.), καθώς κρίνονται «αντιοικολογικές».
Το δίδυμο Θεανώ – Δρίτσας
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Ηδη για πολλές από τις εκτάσεις και πρώην στρατόπεδα τα οποία επιδιώκει να αξιοποιήσει το υπουργείο Αμυνας παλιότερες τοποθετήσεις εκπροσώπων του ΣΥΡΙΖΑ λειτουργούν αποτρεπτικά.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Ηδη για πολλές από τις εκτάσεις και πρώην στρατόπεδα τα οποία επιδιώκει να αξιοποιήσει το υπουργείο Αμυνας παλιότερες τοποθετήσεις εκπροσώπων του ΣΥΡΙΖΑ λειτουργούν αποτρεπτικά.
Ως προς την περίπτωση της Πέρδικας στην Αίγινα, στόχος είναι το συγκεκριμένο οχυρό να αξιοποιηθεί – μετά μάλιστα και από παλιότερη απόφαση του 2014 που είχε υπάρξει προς αυτή την κατεύθυνση. Μόνο που τώρα, μια κυβέρνηση με κορμό τον ΣΥΡΙΖΑ και τη συμμετοχή των ΑΝ.ΕΛ. επιδιώκει να δημιουργήσει προϋποθέσεις τουριστικής αναβάθμισης, την οποία όμως μόλις προ διετίας οι υπουργοί της Αριστεράς Θοδωρής Δρίτσας και Θεανώ Φωτίου κατήγγελλαν ως «καταστροφική».
Ιδιαίτερα οι δύο παραπάνω, σε ερώτησή τους προς τους τέως υπουργούς Αμυνας, Πολιτισμού και Αθλητισμού και Περιβάλλοντος, ως βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης στα τέλη Ιουλίου 2014, καταδίκαζαν την τότε ανοιχτή πρόσκληση του Ταμείου Εθνικού Στόλου για μακροχρόνια μίσθωση 25ετούς διάρκειας της έκτασης επιφάνειας 350 στρεμμάτων, καλώντας την κυβέρνηση Ν.Δ. – ΠΑΣΟΚ να «σεβαστεί τις ομόφωνες αποφάσεις του τοπικού συμβουλίου Πέρδικας και του δημοτικού συμβουλίου Αίγινας».
Σε αυτή την κοινοβουλευτική τους παρέμβαση, μάλιστα, αναφέρονταν σε «αναστάτωση που προκαλεί στην τοπική κοινωνία η αξιοποίηση αυτή», θυμίζοντας ότι ο χώρος των Οχυρών της Πέρδικας είναι «Ιστορικό Μουσείο του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου», ενώ η περιοχή χαρακτηρίζεται «μία από τις γραφικότερες του Σαρωνικού». Ταυτόχρονα, οι δύο βουλευτές και νυν υπουργοί τόνιζαν ότι «η εκμίσθωση και η πιθανολογούμενη οικοδόμησή της θα καταστρέψει ένα γραφικό ψαροχώρι υψηλού φυσικού κάλλους και στοιχείο της ταυτότητας του νησιού».
Τώρα που το υπουργείο Αμυνας επιλέγει να αξιοποιήσει αυτή την περιοχή, το ερώτημα είναι κατά πόσο οι υπουργοί του ΣΥΡΙΖΑ που ριζοσπαστικοποιούσαν τον τοπικό πληθυσμό για το θέμα αυτό θα συναινέσουν, με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι δεν υπάρχει διάθεση υποχώρησης, καθώς οι εν λόγω ιδιωτικοποιήσεις δεν δέχονται κάποιο είδος πίεσης από το κουαρτέτο. Θέμα όμως προκύπτει και με την τύχη των νήσων Φλέβες και Φλεβοπούλα, επιφάνειας 1.247.160 τ.μ. Ο επίσημος ΣΥΡΙΖΑ, επίσης το 2014, σε ειδική ημερίδα που πραγματοποιήθηκε με θέμα την αξιοποίηση από την τότε κυβέρνηση του Παράκτιου Αττικού Μετώπου, καταφερόταν ανοιχτά για την επιχείρηση «τσιμεντοποίησης», όπως τότε αναφερόταν, των νησιών Φλέβες, Φλεβοπούλα και Πάτροκλος.
«Δεν μπορούμε να χτίζουμε με όρους… Κυψέλης», τόνιζαν με στόμφο στελέχη, ενώ στη μάχη των τότε εντυπώσεων είχε μπει και το ΤΕΕ με πρόεδρο τον σημερινό υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και αντάρτη των αποκρατικοποιήσεων, όπως αυτής του Ελληνικού και των 14 αεροδρομίων, Χρήστο Σπίρτζη. Τώρα το ζητούμενο είναι να δούμε εάν αυτές οι οικολογικές ευαισθησίες θα ξαναϋπάρξουν, ενώ κανένας δεν ξεχνά την πρόσφατη παρέμβαση στη Βουλή του Οικολόγου βουλευτή Γιώργου Δημαρά, ο οποίος μίλησε για «εκχώρηση γης και θάλασσας στις πολυεθνικές». Πηγές μας μάλιστα μιλούν για επικείμενη διαφοροποίηση στα σχέδια αξιοποιήσεων του υπουργείου Αμυνας πολλών προερχόμενων από το οικολογικό κίνημα στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου