Την απόλυτη… καταστροφή έχει ζήσει η αγορά του αυτοκινήτου από το 2004 και μετά καθώς, σύμφωνα με έρευνα της Deloitte, καταγράφηκε μείωση στις ταξινομήσεις νέων Ι.Χ.που άγγιξε το 73%.
Σύμφωνα με την έκθεση, η οποία βασίστηκε μεταξύ άλλων και σε στοιχεία του Economist Intelligence Unit (ΕIU), η
συνολική πτώση της ελληνικής αγοράς είναι η μεγαλύτερη μεταξύ των υπόλοιπων χωρών της Ευρώπης. Βασική αιτία των πιέσεων που δέχθηκε ο κλάδος την προηγούμενη 12ετία, συνιστά μεταξύ άλλων η συνεχής πτώση του ΑΕΠ, καθώς και το ασταθές φορολογικό πλαίσιο για την αγορά νέων αυτοκινήτων.
Σημειώνεται ότι τα επίπεδα των ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων στην Ελλάδα για το 2016 ήταν χαμηλότερα σε σχέση με τις περισσότερες χώρες της Ευρώπης, με την Ελλάδα να βρίσκεται στην 15η θέση της σχετικής λίστας, αναφορικά με την ιδιοκτησία επιβατικών αυτοκινήτων, σε σύγκριση με το μέσο ετήσιο κατά κεφαλήν εισόδημα.
Παράλληλα, οι εταιρείες του κλάδου των νέων επιβατικών αυτοκινήτων βρίσκονται σήμερα σε στάδιο εξυγίανσης και αναδιάρθρωσης των χρεών που προέκυψαν από την εκτεταμένη περίοδο πτώσης των πωλήσεων, ενώ οι αποκλειστικοί εισαγωγείς και έμποροι νέων αυτοκινήτων, στρέφουν το ενδιαφέρον τους και προς το εμπόριο ανταλλακτικών, με στόχο την αύξηση του ποσοστού κέρδους τους.
Με βάση τα στοιχεία της Deloitte, σταδιακή ανάκαμψη της αγοράς αναμένεται να ξεκινήσει μέσα στο 2017 με την πρόβλεψη να εκτιμά ότι ένα ποσοστό της πτώσης που έχει υλοποιηθεί στην 12ετία (2004-2016) θα ανακτηθεί μέχρι το 2021. Η πρόβλεψη για σταδιακή ανάκαμψη από την τρέχουσα χρονιά βασίζεται μεταξύ άλλων στην παλαιότητα της πλειοψηφίας των επιβατικών αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στην χώρα και θα απαιτηθεί να αντικατασταθούν, καθώς και στην εκτιμώμενη αύξηση στις πωλήσεις προς τις εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων, ως αποτέλεσμα της αναμενόμενης αύξησης του τουρισμού και των προσπαθειών που καταβάλλονται για διεύρυνση της τουριστικής περιόδου στις περισσότερες περιοχές της Ελλάδας.
Σε ότι αφορά τις τάσεις στην αγορά νέων αυτοκινήτων, η έκθεση αναδεικνύει την προτίμηση των Ελλήνων καταναλωτών σε εμπορικά σήματα που θεωρούνται ‘value for money’ και οικονομικά στη χρήση (κυρίως diesel).
Τέλος, εμφανής είναι η τάση των Ελλήνων καταναλωτών προς τα αυτοκίνητα χαμηλού κυβισμού, με την πρώτη δεκάδα των κορυφαίων σε πωλήσεις αυτοκινήτων να καταλαμβάνουν αυτοκίνητα με χαμηλή μέση κατανάλωση καυσίμων, καθώς και χαμηλά τέλη κυκλοφορίας.
Σύμφωνα με την έκθεση, η οποία βασίστηκε μεταξύ άλλων και σε στοιχεία του Economist Intelligence Unit (ΕIU), η
συνολική πτώση της ελληνικής αγοράς είναι η μεγαλύτερη μεταξύ των υπόλοιπων χωρών της Ευρώπης. Βασική αιτία των πιέσεων που δέχθηκε ο κλάδος την προηγούμενη 12ετία, συνιστά μεταξύ άλλων η συνεχής πτώση του ΑΕΠ, καθώς και το ασταθές φορολογικό πλαίσιο για την αγορά νέων αυτοκινήτων.
Σημειώνεται ότι τα επίπεδα των ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων στην Ελλάδα για το 2016 ήταν χαμηλότερα σε σχέση με τις περισσότερες χώρες της Ευρώπης, με την Ελλάδα να βρίσκεται στην 15η θέση της σχετικής λίστας, αναφορικά με την ιδιοκτησία επιβατικών αυτοκινήτων, σε σύγκριση με το μέσο ετήσιο κατά κεφαλήν εισόδημα.
Παράλληλα, οι εταιρείες του κλάδου των νέων επιβατικών αυτοκινήτων βρίσκονται σήμερα σε στάδιο εξυγίανσης και αναδιάρθρωσης των χρεών που προέκυψαν από την εκτεταμένη περίοδο πτώσης των πωλήσεων, ενώ οι αποκλειστικοί εισαγωγείς και έμποροι νέων αυτοκινήτων, στρέφουν το ενδιαφέρον τους και προς το εμπόριο ανταλλακτικών, με στόχο την αύξηση του ποσοστού κέρδους τους.
Με βάση τα στοιχεία της Deloitte, σταδιακή ανάκαμψη της αγοράς αναμένεται να ξεκινήσει μέσα στο 2017 με την πρόβλεψη να εκτιμά ότι ένα ποσοστό της πτώσης που έχει υλοποιηθεί στην 12ετία (2004-2016) θα ανακτηθεί μέχρι το 2021. Η πρόβλεψη για σταδιακή ανάκαμψη από την τρέχουσα χρονιά βασίζεται μεταξύ άλλων στην παλαιότητα της πλειοψηφίας των επιβατικών αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στην χώρα και θα απαιτηθεί να αντικατασταθούν, καθώς και στην εκτιμώμενη αύξηση στις πωλήσεις προς τις εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων, ως αποτέλεσμα της αναμενόμενης αύξησης του τουρισμού και των προσπαθειών που καταβάλλονται για διεύρυνση της τουριστικής περιόδου στις περισσότερες περιοχές της Ελλάδας.
Σε ότι αφορά τις τάσεις στην αγορά νέων αυτοκινήτων, η έκθεση αναδεικνύει την προτίμηση των Ελλήνων καταναλωτών σε εμπορικά σήματα που θεωρούνται ‘value for money’ και οικονομικά στη χρήση (κυρίως diesel).
Τέλος, εμφανής είναι η τάση των Ελλήνων καταναλωτών προς τα αυτοκίνητα χαμηλού κυβισμού, με την πρώτη δεκάδα των κορυφαίων σε πωλήσεις αυτοκινήτων να καταλαμβάνουν αυτοκίνητα με χαμηλή μέση κατανάλωση καυσίμων, καθώς και χαμηλά τέλη κυκλοφορίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου