Δευτέρα 26 Μαρτίου 2012

Η γεωργία αποτελεί ευκαιρία για τους νέους?


Στο greenagenda φιλοξενούμε  έναν νέο άνθρωπο που αποφάσισε  να δουλέψει στη γη. Μια νέα γυναίκα   την Αλεξάνδρα Τερζίδου   η οποία μας διέθεσε τον χρόνο  για  να μας εξηγήσει τους λόγους  που πήρε αγροτεμάχια από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.

 -κ.Τερζιδου θα ήθελα να μου πείτε τους  λόγους που σας οδήγησαν στην απόφαση να  καλλιεργήσετε τη γη ?
Καταρχήν έχω πτυχίο Τεχνολόγου Γεωπόνου-Ζωοτέχνη, πότε ήθελα να αξιοποιήσω τις γνώσεις που απέκτησα από τις σπουδές μου.
Επιπλέον, στη σημερινή δύσκολη οικονομική συγκυρία, ένα επιπλέον εισόδημα από την καλλιέργεια των εκτάσεων που μας δίδονται θα με διευκόλυνε αρκετά. Για εμάς τους νέους όπως ξέρετε δεν υπάρχουν πολλές επαγγελματικές διέξοδοι εν μέσω οικονομικής κρίσης και με την ανεργία να αυξάνεται συνεχώς.
Θέλω όμως παράλληλα τα παιδιά που ενταχθήκαμε στο πρόγραμμα αυτό να αποτελέσουμε παράδειγμα και για πολλούς νέους ακόμα προκειμένου να ασχοληθούν με τον πρωτογενή τομέα και την πρωτογενή παραγωγή καθώς είναι ένας τομέας στον οποίο ως χώρα υστερούμε. Δεν είναι δυνατόν στην Ελλάδα με την σημαντική αγροτική παράδοση, τα περισσότερα αγροτικά προϊόντα που καταναλώνουμε να είναι εισαγόμενα. Πρέπει όλοι μαζί να προσπαθήσουμε, και ιδίως οι νέοι, να αναπτύξουμε και να εκσυγχρονίσουμε την πρωτογενή παραγωγή που είναι ένας από τους σημαντικότερους πυλώνες της ελληνικής οικονομίας.
-  Πόση έκταση θα πήρατε  και ποσο δύσκολη θα είναι η προσπάθεια σας ?
 Η έκταση που αρχικά θα πάρω εγώ είναι σχετικά μικρή, περίπου 13,5 στρέμματα και το άσχημο είναι ότι τα αγροτεμάχια είναι διασκορπισμένα και όχι σε ένα σημείο, κάτι βέβαια που αποτελεί και μια μεγάλη παθογένεια για τον αγροτικό κόσμο σε όλη την ελληνική επικράτεια, ανεβάζοντας το κόστος παραγωγής και καθιστώντας τους Έλληνες παραγωγούς λιγότερο ανταγωνιστικούς συγκριτικά με αυτούς πολλών χωρών της Ε.Ε. 
Επιπλέον, τα περισσότερα αγροτεμάχια είναι χέρσα, έχουν πολλά χρόνια να καλλιεργηθούν και σε πολλές περιπτώσεις έχουν μετατραπεί σε χωματερές. Συνεπώς χρειάζονται και αρκετά έξοδα και πολλή δουλειά προκειμένου να μετατραπούν σε αρώσιμες εκτάσεις. Παρά τις δυσκολίες όμως θα τα καταφέρουμε.
- Τι θα παραγετε , πως θα την  οργώσετε?
 Όσον αφορά στο τι θα παράγουμε υπάρχουν κάποιοι παράγοντες που πρέπει να λάβουμε υπόψη μας. Καταρχήν θα πρέπει να στραφούμε σε καλλιέργειες που ανήκουν στο λεγόμενο καλάθι της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Επιπλέον, θα πρέπει να δούμε τι καλλιεργείται στην περιοχή που βρίσκεται κάθε αγροτεμάχιο. Για παράδειγμα εάν γύρω από ένα δικό μου αγροτεμάχιο καλλιεργείται ρύζι, δεν έχω περιθώριο να καλλιεργήσω κάτι άλλο γιατί πολύ δύσκολα να ευδοκιμήσει. Σε γενικές γραμμές θα καλλιεργήσω βαμβάκι, καλαμπόκι, κηπευτικά και όπου δεν μπορώ να κάνω διαφορετικά, ρύζι.
Όσον αφορά στα εργαλεία και τα μηχανήματα, στα πρώτα μου βήματα θα με βοηθήσει το ευρύτερο οικογενειακό μου περιβάλλον αφού κάποιοι από τους συγγενείς μου ασχολούνται εδώ και πολλά χρόνια με τη γεωργία, καλλιεργώντας αρκετά μεγάλες εκτάσεις. Σε αυτό το κομμάτι είμαι τυχερή γιατί θα έχω όποια βοήθεια χρειαστώ


greenagenda.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου