Τετάρτη 7 Νοεμβρίου 2012

ΡΟΛΟ ΣΤΙΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΖΗΤΑ Η ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟΣ Θεολόγοι στα σχολεία με τη βούλα της Εκκλησίας


Να εγκρίνει ο μητροπολίτης κάθε ενορίας την πρόσληψη του καθηγητή Θρησκευτικών προτείνει η Διαρκής Ιερά Σύνοδος
Οι ιεράρχες προτείνουν στο υπουργείο Παιδείας οι καθηγητές να εγκρίνονται από τους μητροπολίτες, καθώς και να ενταχθεί το μάθημα των Θρησκευτικών στην υποχρεωτική εκπαίδευση για όλους τους μαθητές
Ρόλο στις προσλήψεις των καθηγητών που διδάσκουν Θρησκευτικά στα σχολεία ζητεί η Εκκλησία, προτείνοντας στο υπουργείο Παιδείας το συγκεκριμένο μάθημα να ενταχθεί στην υποχρεωτική εκπαίδευση για όλους τους μαθητές, ανεξάρτητα από τις θρησκευτικές τους αντιλήψεις.

Το ζήτημα της διδασκαλίας των Θρησκευτικών τέθηκε στη συνεδρίαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου την περασμένη Δευτέρα και ψηφίστηκε ομόφωνα ακόμα και από μητροπολίτες που εκφράζουν πιο φιλελεύθερες απόψεις. Οι ιεράρχες με το σκεπτικό ότι το συγκεκριμένο μάθημα πρέπει να το διδάσκουν καθηγητές που δεν είναι άθεοι και εκφράζουν το θρησκευτικό πνεύμα ζητούν οι προσλήψεις των εκπαιδευτικών να εγκρίνονται από τους μητροπολίτες της κάθε ενορίας.
Επίσης διατυπώνουν την άποψη ότι τα Θρησκευτικά πρέπει να παραμείνουν υποχρεωτικά και καλούν το υπουργείο Παιδείας να αποστείλει στη ΔΙΣ το υπό διαμόρφωση νέο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών. Σημειώνεται ότι αρκετοί ιεράρχες εκφράζουν την ανησυχία ότι το νέο πρόγραμμα προβλέπει η διδασκαλία του μαθήματος να γίνεται και από άλλους καθηγητές και όχι απαραίτητα από θεολόγους.
Προτείνουν ακόμα το μάθημα να μην αλλάξει ονομασία και να εξακολουθεί να ονομάζεται «μάθημα Θρησκευτικών». Ειδικά για τις τάξεις της Β' και Γ' Λυκείου ζητούν τη δίωρη διδασκαλία του.
Στη συνεδρίαση της ΔΙΣ τοποθετήθηκε κι ο μητροπολίτης Μεσσηνίας Χρυσόστομος, ο οποίος ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι κάθε μαθητής ή μαθήτρια, «ανεξαρτήτως της θρησκευτικής του ιδιοπροσωπείας», είναι απαραίτητο να γνωρίζει τη θρησκευτική παράδοση της χώρας «ως πίστιν, λατρείαν, ζωήν, τέχνην και πολιτισμόν». Σύμφωνα με τον μητροπολίτη Μεσσηνίας, αυτός θα πρέπει να είναι ο πρώτος και βασικός κύκλος του μαθήματος. Ο δεύτερος κύκλος θα αφορά τις μεγάλες χριστιανικές παραδόσεις, εκτός της Ορθοδοξίας, όπως στοιχεία του Ρωμαιοκαθολικισμού και του Προτεσταντισμού. Ο τρίτος κύκλος, κατά την εισήγηση του μητροπολίτη Μεσσηνίας, θα πρέπει να περιλαμβάνει «ορισμένα στοιχεία από τα μεγάλα θρησκεύματα και ιδίως όσα ενδιαφέρουν την ελληνικήν κοινωνίαν περισσότερον, δηλαδή τας μονοθεϊστικάς παραδόσεις του Ιουδαϊσμού και του Ισλάμ, τον Ινδουϊσμόν και τον Βουδισμόν, προκειμένου εις επίπεδον γνωσιακόν οι διδασκόμενοι να αποκτήσουν ''πείραν''».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΚΑΡΙΜΑΛΗ

ethnos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου