Τρίτη 20 Αυγούστου 2013

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Eυοίωνες προοπτικές για το ελληνικό κρασί στην κινεζική αγορά


Ιδιαίτερες προοπτικές διείσδυσης στην κινεζική αγορά διαφαίνονται για το ελληνικό κρασί, το οποίο σήμερα καταλαμβάνει τη 17η θέση σε επίπεδο εξαγωγών.
Όπως αναφέρεται σε σχετική έρευνα αγοράς για το κρασί στη Λ.Δ. Κίνας του γραφείου οικονομικών και εμπορικών υποθέσεων της πρεσβείας της Ελλάδας στο Πεκίνο, που υπογράφουν ο κ. Δ. Θωμόπουλος, γραμματέας ΟΕΥ Β' και Εμ. Στάντζος, γενικός σύμβουλος ΟΕΥ Β', «η αγορά κρασιού στη Λ.Δ. Κίνας είναι μία από τις δυναμικότερες και συγκαταλέγεται πια στις 5 μεγαλύτερες αγορές του
κόσμου.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, η Ελλάδα καταλαμβάνει τη 17η θέση στις εξαγωγές εμφιαλωμένου κρασιού με εξαγωγές 491.946 λίτρα, αξίας 2.224.536 δολαρίων, περί το 1,6 εκατ. ευρώ (στοιχεία Γ.Δ. Τελωνείων, Λ.Δ. Κίνας, 2012).
Ηγέτης στις εξαγωγές κρασιού προς την Κίνα είναι η Γαλλία με μερίδιο 53%, ακολουθούμενη από την Αυστραλία, τη Χιλή, την Ισπανία, την Ιταλία, τις ΗΠΑ, τη Νέα Ζηλανδία και τη Νότιο Αφρική.
Περίπου 80% της κατανάλωσης κρασιού σε όγκο και 56% σε αξία καλύπτεται από την εγχώρια παραγωγή, ενώ το υπόλοιπο μοιράζεται μεταξύ περίπου 70 προμηθευτριών χωρών.
Συγκεκριμένα, η έρευνα υπογραμμίζει ότι «το εθνικό branding αποτελεί το θεμέλιο λίθο για την είσοδο στην κινεζική αγορά.
Οι Κινέζοι καταναλωτές αγοράζουν, στη συντριπτική πλειονότητά τους, ένα μπουκάλι κρασί με γνώμονα πρώτα την τιμή (χαμηλά εισοδήματα: φθηνό, υψηλά εισοδήματα: ακριβό) και μετά τη χώρα (ή την περιοχή) παραγωγής.
Άλλωστε, στα Wine Lists των ξενοδοχείων και high-end εστιατορίων τα κρασιά ταξινομούνται ανά χώρα και όχι ανά ποικιλία ή τιμή. Η γνώση και ο σεβασμός της ιστορίας και του πολιτισμού μας από τους Κινέζους αποτελεί κατ' αρχήν ένα θετικό στοιχείο». 


Πληροφορίες: naftemporiki.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου