Παρέμβαση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχεδιάζουν τα υπουργεία Αμυνας και Οικονομικών, προκειμένου να διευκρινιστεί ότι τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά μπορούν να κατασκευάζουν πολεμικά πλοία και για ξένες χώρες, καθώς αυτό αποτελεί όρο επιβίωσης για την επιχείρηση και διασφάλιση των θέσεων εργασίας που απειλούνται, όπως παραδέχονται κυβερνητικές πηγές. Η Κομισιόν, στους όρους που έχει θέσει για να μην καταβάλει η ελληνική κυβέρνηση τα 539 εκατ. ευρώ που χρωστά από παράνομες χρηματοδοτήσεις στα ναυπηγεία εδώ και χρόνια, δεσμεύει τον Σκαραμαγκά να μην έχει για 15 χρόνια καμία μη στρατιωτική δραστηριότητα, να πουλήσει όλα τα μη στρατιωτικά περιουσιακά στοιχεία του (δεξαμενές κ.ά.), καθώς και να επιστρέψει στο Δημόσιο ορισμένες εκτάσεις των εγκαταστάσεων που δεν είναι απαραίτητες για την κατασκευή και επισκευή πολεμικών σκαφών.
Επιστολή Αλμούνια. Οπως επισημαίνει όμως ο κοινοτικός επίτροπος Ανταγωνισμού Χ. Αλμούνια με επιστολή που απέστειλε (28 Ιουνίου) στον υπουργό Αμυνας Π. Μπεγλίτη και την οποία αποκαλύπτει η ιστοσελίδα «Pheme.gr», μέχρι τώρα η Ελλάδα δεν έχει τηρήσει τις δεσμεύσεις αυτές. Γι' αυτό και ζητεί την ταχεία ρύθμισή τους, προειδοποιώντας ότι διαφορετικά η χώρα κινδυνεύει με την έκδοση καταδικαστικής εις βάρος της απόφασης από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.
Λόγω άλλωστε της αυστηρής προειδοποίησης έγινε και η προχθεσινή σύσκεψη της Διυπουργικής Επιτροπής υπό τον Πρωθυπουργό (θα επαναληφθεί γύρω στις 20 Αυγούστου) προκειμένου να δοθεί λύση στο ακανθώδες θέμα των ναυπηγείων, τόσο του Σκαραμαγκά, όσο και της Ελευσίνας, η βιωσιμότητα των οποίων κινδυνεύει.
Ο Σκαραμαγκάς. Τα προβλήματα για τον Σκαραμαγκά οξύνθηκαν μετά την καταγγελία της σύμβασης μεταξύ της νέας ιδιοκτησίας του λιβανέζου επιχειρηματία Ι. Σάφα και της γερμανικής ThyssenKrupp, που επηρεάζει άμεσα τη ναυπήγηση των δύο νέων ελληνικών υποβρυχίων (τύπου 214) και της ολοκλήρωσης της κατασκευής των τριών της προηγούμενης σύμβασης. Πάντως οι δύο πλευρές έχουν μονογράψει τη συμφωνία διευθέτησης της διαφοράς τους, που από χθες έχει μπει στο μικροσκόπιο του υπουργείου Αμυνας, προκειμένου να διαπιστώσει κατά πόσο θίγει τα ελληνικά συμφέροντα. Πάντως, υπάρχει ήδη 4μηνη καθυστέρηση στην πρόοδο των εργασιών, κάτι που το υπουργείο Αμυνας θέλει να ληφθεί υπόψη. Την ίδια στιγμή, προβληματισμός υπάρχει και γύρω από τις σχέσεις Σκαραμαγκά - ΟΣΕ για τη σύμβαση με τα βαγόνια, καθώς υπάρχει κίνδυνος παρέμβασης από την Κομισιόν.
Η Ελευσίνα. Αναφορικά με τα Ναυπηγεία Ελευσίνας, η ιδιοκτησία τους ζητεί εγγύηση από το υπουργείο Οικονομικών για τη μισθοδοσία αρκετών εκατ. ευρώ, που όμως υπάρχει δυσκολία να δοθεί, καθώς έχουν υπαχθεί στο άρθρο 99. Σημειώνεται ότι τα Ναυπηγεία Ελευσίνας εγείρουν εκ νέου απαιτήσεις από παλαιά προγράμματα του Πολεμικού Ναυτικού, τις οποίες ωστόσο οι υπηρεσίες του «Πενταγώνου» δεν αναγνωρίζουν, πέραν ενός ποσού 280.000 ευρώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου