Τετάρτη 29 Φεβρουαρίου 2012

Θεσσαλονίκη: «Βουτιά» στον τζίρο παρά τις εκπτώσεις

Μεγάλη πτώση, που αγγίζει το 40%, σημείωσε ο τζίρος των επιχειρήσεων στη Θεσσαλονίκη, κατά τη διάρκεια των χειμερινών εκπτώσεων, συγκριτικά με την ίδια περίοδο πέρυσι. Η πτώση αντιστοιχεί σε εννέα από τις 10 επιχειρήσεις (91%), σύμφωνα με έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου (ΕΣΘ) σε δείγμα 200 καταστημάτων στο κέντρο της πόλης και στα ανατολικά και δυτικά προάστιά της.


Αύξηση τζίρου κατέγραψε μόλις το 2% των ερωτηθέντων, ενώ στα περσινά επίπεδα κινήθηκε ο κύκλος εργασιών του 6% του δείγματος (το 1% δεν απάντησε). Ποιους παράγοντες θεωρούν οι καταστηματάρχες υπαίτιους για την πτώση; Όπως ήταν αναμενόμενο, στην κορυφή της λίστας βρίσκεται η οικονομική κρίση με ποσοστό 34% και ακολουθούν η αύξηση της ανεργίας και η μείωση μισθών (27%). Στην τρίτη θέση εμφανίζεται η κακή ψυχολογία των καταναλωτών, οι οποίοι, ακόμη κι αν έχουν χρήματα, τα κρατούν στο πορτοφόλι τους λόγω ανασφάλειας (19%).


Έπονται το παραεμπόριο/«κινέζικα» (9%) και παράγοντες, όπως το κυκλοφοριακό/έλλειψη χώρων στάθμευσης (4%). Το 93% του συνόλου των ερωτηθέντων δηλώνει απογοητευμένο από την πορεία της επιχείρησής του στη διάρκεια των εκπτώσεων, ενώ μόνον το 7% εμφανίζεται ικανοποιημένο από τον τζίρο του στην ίδια περίοδο. Τα παραπάνω στοιχεία δεν έχουν διαφοροποιήσεις, ανάμεσα σε «ακριβές» και «φθηνότερες» περιοχές, αφού η καθοδική πορεία του τζίρου και η απογοήτευση είναι κοινή σε όλες τις εμπορικές ζώνες.


Αναλυτικότερα, στην περιοχή του ιστορικού κέντρου της πόλης, το 87,5% των επιχειρήσεων επισημαίνει ότι «είδε» πτώση τζίρου, ενώ μόνον το 9% των επιχειρήσεων δηλώνει ικανοποιημένο από την κίνηση της αγοράς κατά την περίοδο των εκπτώσεων. Απογοητευτική είναι η εικόνα που παρουσιάζουν επιχειρήσεις εκτός ιστορικού κέντρου. Συγκεκριμένα, στη Δυτική Θεσσαλονίκη το 100% των ερωτηθέντων δηλώνει απογοητευμένο από την κίνηση της αγοράς την περίοδο των εκπτώσεων και το 98% υποστηρίζει ότι ο τζίρος του μειώθηκε σε σχέση με πέρυσι. Στην Ανατολική Θεσσαλονίκη, όπου ανήκουν περιοχές όπως η Καλαμαριά και το Πανόραμα, μόνο το 7% των ερωτηθέντων δηλώνει ικανοποιημένο από την κίνηση της αγοράς την περίοδο των εκπτώσεων.


Επιμέλεια: Μυρτώ Τσάβαλου

Πρώτη καταχώρηση: Τετάρτη, 29 Φεβρουαρίου 2012, 16:47
Μεγάλη πτώση, που αγγίζει το 40%, σημείωσε ο τζίρος των επιχειρήσεων στη Θεσσαλονίκη, κατά τη διάρκεια των χειμερινών εκπτώσεων, συγκριτικά με την ίδια περίοδο πέρυσι. Η πτώση αντιστοιχεί σε εννέα από τις 10 επιχειρήσεις (91%), σύμφωνα με έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου (ΕΣΘ) σε δείγμα 200 καταστημάτων στο κέντρο της πόλης και στα ανατολικά και δυτικά προάστιά της.

Αύξηση τζίρου κατέγραψε μόλις το 2% των ερωτηθέντων, ενώ στα περσινά επίπεδα κινήθηκε ο κύκλος εργασιών του 6% του δείγματος (το 1% δεν απάντησε). Ποιους παράγοντες θεωρούν οι καταστηματάρχες υπαίτιους για την πτώση; Όπως ήταν αναμενόμενο, στην κορυφή της λίστας βρίσκεται η οικονομική κρίση με ποσοστό 34% και ακολουθούν η αύξηση της ανεργίας και η μείωση μισθών (27%). Στην τρίτη θέση εμφανίζεται η κακή ψυχολογία των καταναλωτών, οι οποίοι, ακόμη κι αν έχουν χρήματα, τα κρατούν στο πορτοφόλι τους λόγω ανασφάλειας (19%).


Έπονται το παραεμπόριο/«κινέζικα» (9%) και παράγοντες, όπως το κυκλοφοριακό/έλλειψη χώρων στάθμευσης (4%). Το 93% του συνόλου των ερωτηθέντων δηλώνει απογοητευμένο από την πορεία της επιχείρησής του στη διάρκεια των εκπτώσεων, ενώ μόνον το 7% εμφανίζεται ικανοποιημένο από τον τζίρο του στην ίδια περίοδο. Τα παραπάνω στοιχεία δεν έχουν διαφοροποιήσεις, ανάμεσα σε «ακριβές» και «φθηνότερες» περιοχές, αφού η καθοδική πορεία του τζίρου και η απογοήτευση είναι κοινή σε όλες τις εμπορικές ζώνες.


Αναλυτικότερα, στην περιοχή του ιστορικού κέντρου της πόλης, το 87,5% των επιχειρήσεων επισημαίνει ότι «είδε» πτώση τζίρου, ενώ μόνον το 9% των επιχειρήσεων δηλώνει ικανοποιημένο από την κίνηση της αγοράς κατά την περίοδο των εκπτώσεων. Απογοητευτική είναι η εικόνα που παρουσιάζουν επιχειρήσεις εκτός ιστορικού κέντρου. Συγκεκριμένα, στη Δυτική Θεσσαλονίκη το 100% των ερωτηθέντων δηλώνει απογοητευμένο από την κίνηση της αγοράς την περίοδο των εκπτώσεων και το 98% υποστηρίζει ότι ο τζίρος του μειώθηκε σε σχέση με πέρυσι. Στην Ανατολική Θεσσαλονίκη, όπου ανήκουν περιοχές όπως η Καλαμαριά και το Πανόραμα, μόνο το 7% των ερωτηθέντων δηλώνει ικανοποιημένο από την κίνηση της αγοράς την περίοδο των εκπτώσεων.


Επιμέλεια: Μυρτώ Τσάβαλου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου