Τη δημιουργία τραμ συμπληρωματικό προς το μετρό προωθεί το Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΣΑΣΘ). Πρόκειται για τη βασική παρέμβαση του σχεδίου βιώσιμης αστικής κινητικότητας Θεσσαλονίκης, το οποίο παρουσίασε και έθεσε σε διαβούλευση το Σεπτέμβριο του 2012 κατά τη διάρκεια της 2ης συνάντησης του Φόρουμ Κινητικότητας της Θεσσαλονίκης.
Το φόρουμ αποτελεί μία από τις σημαντικότερες δραστηριότητες του έργου ΑΤΤΑC (Attractive Urban Public Transport for Accessible Cities - Ελκυστικές Αστικές Δημόσιες Συγκοινωνίες για Προσβάσιμες Πόλεις) στο πρόγραμμα διακρατικής συνεργασίας ΝΑ Ευρώπης.
Ο καθηγητής Χρίστος Πυργίδης (ΑΠΘ), μέλος του ΣΑΣΘ, παρουσίασε τις εναλλακτικές λύσεις που αντιστοιχούν σε δύο σενάρια, όπου στο ένα λαμβάνεται υπόψη η βασική γραμμή του μετρό και όλες οι επεκτάσεις του, ενώ στο άλλο λαμβάνεται υπόψη μόνο η βασική γραμμή και η επέκταση προς Καλαμαριά. Ο κ. Πυργίδης τόνισε πως εκτός των συγκοινωνιακών πλεονεκτημάτων που θα υπάρχουν από το τραμ τα οφέλη θα είναι περιβαλλοντικά, κοινωνικά και οικονομικά.
Επίσης τόνισε ότι στο επόμενο διάστημα η ομάδα εργασίας του ΣΑΣΘ που ασχολείται με τη στρατηγική για την ένταξη συστημάτων σταθερής τροχιάς στη μητροπολιτική περιοχή της Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με την ομάδα έργου του έργου ECOTALE (Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Interreg IVC) στο οποίο συμμετέχει το ΣΑΣΘ, θα ιεραρχήσουν τις εναλλακτικές οδεύσεις και θα μελετήσουν τις δύο επικρατέστερες.
Στην παρούσα φάση έχουν καθοριστεί τα κριτήρια με τα οποία θα γίνει η ιεράρχηση, με την ενεργό συμμετοχή και των φορέων που συμμετέχουν στο Φόρουμ Κινητικότητας. Ο διευθυντής του έργου ATTAC για το ΣΑΣΘ, συγκοινωνιολόγος κ. Βουγιούκας, συμπλήρωσε ότι κατά τη γνώμη του το τραμ Θεσσαλονίκης δεν είναι πλέον εφικτό να προωθείται ως δημόσιο έργο στη οικονομική συγκυρία της επόμενης 5ετίας, αλλά πρέπει να αναζητηθούν νέοι τρόποι χρηματοδότησης, όπως DBFO (Design Build Finance Operate, δηλαδή Μελέτη Κατασκευή Χρηματοδότηση Λειτουργία).
perifereianews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου