Τρίτη 10 Σεπτεμβρίου 2013

Του Στέλιου Αγγελούδη : «Χρυσή» τριετία για το λιμάνι


aggeloudis

Τα τελευταία χρόνια, παρά την μεγάλη κρίση και την ύφεση που στην ουσία έχει αλλάξει το οικονομικό περιβάλλον της χώρας το λιμάνι της Θεσσαλονίκης πηγαίνει πολύ καλά. Στον αντίποδα της γενικότερης κατάστασης, η τελευταία τριετία ήταν για την ΟΛΘ ΑΕ από τις πλέον παραγωγικές και επιτυχημένες, ιδιαίτερα σε ότι αφορά τις οικονομικές επιδόσεις.
Η εταιρία χάραξε και εφάρμοσε στρατηγική αντιμετώπισης του
υφεσιακού περιβάλλοντος, ποντάροντας στην εξωστρέφεια, όπως αυτή εκφράζεται είτε με τη διεύρυνση του χώρου αναφοράς της, είτε με τις ελληνικές εξαγωγές. Η αύξηση της διακίνησης φορτίων, η επέκταση της αγοράς του λιμένα, ο εξορθολογισμός του κόστους λειτουργίας, η επίτευξη υψηλών κερδών, η αύξηση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών και της ικανοποίησης των χρηστών ήταν και παραμένει ανάμεσα στις βασικές στοχεύσεις της διοίκησης.
Η αναδιοργάνωση και ο εκσυγχρονισμός της εταιρείας αποτέλεσε πρωταρχικό πεδίο παρεμβάσεων με στόχο την διαμόρφωση μίας ευέλικτης, σύγχρονης και αποτελεσματικής διοικητικής δομής. Παρά την μείωση του προσωπικού λόγω αποχωρήσεων, οι παρεμβάσεις εκσυγχρονισμού κυρίως μέσω της χρήσης νέων τεχνολογιών συνετέλεσαν στο να λειτουργεί  το λιμάνι αποδοτικότερα.
Αύξηση διακίνησης και κερδών
Οι προσπάθειες της διοίκησης για την βελτίωση της λειτουργίας του λιμένα και της ανταγωνιστικότητάς του ανταμείφθηκαν καθώς η διακίνηση φορτίων παρουσίασε σημαντική αύξηση. Στον τομέα της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, που είναι και το πλέον επικερδές φορτίο για τον οργανισμό, την περίοδο 2009-2012 η αύξηση στην διακίνηση αυξήθηκε κατά 17,66%. Το 2009 διακινήθηκαν 270.181 TEUs, ενώ το 2012 η χρονιά έκλεισε στα 317.900 TEUs. Την ίδια περίοδο το συμβατικό φορτίο αυξήθηκε κατά 21,88% από 3.538.140 τόνους το 2009 διαμορφώθηκε στους 4.312.445 τόνους το 2012.
Η αύξηση της διακίνησης και ο εξορθολογισμός του κόστους λειτουργίας ήταν οι βασικοί παράγοντες που έδωσαν ώθηση στα οικονομικά αποτελέσματα του οργανισμού. Η ΟΛΘ Α.Ε. πέτυχε πρωτόγνωρη αύξηση κερδών. Την περίοδο 2009 – 2012 ο κύκλος εργασιών του οργανισμού αυξήθηκε κατά 15,06% (από 45,948 εκατ. ευρώ το 2009 στα 52,867 εκατ. ευρώ το 2012). Ακόμα πιο εντυπωσιακά είναι τα κέρδη προ φόρων καθώς από τα 6, 497 εκατ. ευρώ του 2009, διαμορφώθηκαν στα 23,024 εκατ. ευρώ το 2012, κάτι που μεταφράζεται σε αύξηση της τάξης του 354,4%! Σε τρία μόλις έτη (2010, 2011, 2012) το συνολικό άθροισμα των προ φόρων κερδών ανήλθε σε 47,641 εκατ. ευρώ. Η ισχυρή και εύρωστη οικονομική θέση του οργανισμού αντανακλάται τόσο στα ταμειακά διαθέσιμα όσο και στην πορεία της μετοχής αλλά και την μερισματική πολιτική της εταιρείας. Πιο συγκεκριμένα η ΟΛΘ Α.Ε. είναι από τις πλέον εύρωστες οικονομικά επιχειρήσεις, με ταμειακά διαθέσιμα περίπου 105.000.000 ευρώ (Αύγουστος 2013) όταν το 2010 ήταν 55.000.000 ευρώ. Η μετοχή της εταιρείας θεωρείται από τις πλέον αξιόλογες του Χρηματιστηρίου καθώς όταν όλες οι μετοχές έχουν χάσει σημαντικό μέρος της αξίας τους, η μετοχή της ΟΛΘ Α.Ε. παραμένει σε υψηλά επίπεδα αποτίμησης (23,21 ευρώ στις 27 Αυγούστου 2013). Επίσης, η ΟΛΘ ΑΕ είναι από τις ελάχιστες εταιρείες του Χρηματιστηρίου οι οποίες διανέμουν κάθε έτος μέρισμα. Το μέρισμα για την οικονομική χρήση του 2012 διαμορφώθηκε στο 1,50 ευρώ.
Προορισμός κρουαζιέρας
Σημαντικές ήταν οι πρωτοβουλίες που πήρε η ΟΛΘ ΑΕ για την προώθηση της Θεσσαλονίκης ως προορισμό κρουαζιέρας. Κι’ αυτό διότι η τουριστική τόνωση της πόλης θα έχει άμεσα ευεργετικά αποτελέσματα για την αγορά, που τα τελευταία χρόνια δοκιμάζεται και υποφέρει. Το 2013 οι επιβάτες κρουαζιέρας που θα αποβιβαστούν στη Θεσσαλονίκη από τα 20 κρουαζιερόπλοια που συνολικά θα «πιάσουν» στο λιμάνι θα ξεπεράσουν τις 15.000, σχεδόν διπλάσιος αριθμός από τις 8.100 του 2012. Για το επόμενο διάστημα στόχος της διοίκησης είναι η μετεξέλιξη της ΟΛΘ Α.Ε. σε μία σύγχρονη εταιρεία με πρωταρχικό ρόλο στο εμπόριο της Βαλκανικής αλλά και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης γενικότερα. Η προσπάθεια θα συνεχιστεί προς όφελος της εταιρείας, των εργαζομένων της, των μετόχων της, της εθνικής και της τοπικής οικονομίας και απασχόλησης.
*Ο κ. Αγγελούδης είναι πρόεδρος της ΟΛΘ Α.Ε.

karfitsa

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου