Τετάρτη 17 Αυγούστου 2011

Συνεχίζεται η δίκη για το Helios


Έξι χρόνια μετά την αεροπορική τραγωδία στο Γραμματικό Αττικής του αεροσκάφους της κυπριακής εταιρείας Helios, στην οποία έχασαν τη ζωή τους 121 άνθρωποι και στο Κακουργιοδικείο Λευκωσίας συνεχίζεται η δίκη στελεχών της εταιρείας.

Όπως αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, η εφημερίδα "Καθημερινή" Κύπρου αποκάλυψε ότι επτά άτομα της Πολιτικής Αεροπορίας της Κύπρου δεν διώχθηκαν μέχρι τώρα ποινικά, παρά το γεγονός ότι στα άτομα αυτά απέδωσε ποινικές ευθύνες η Μονομελής Διερευνητική Επιτροπή, η οποία διορίστηκε από το Υπουργικό Συμβούλιο τον Μάιο του 2006. 


Τα επτά στελέχη της Πολιτικής Αεροπορίας δεν είχαν οποιαδήποτε πειθαρχική επίπτωση.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας, το πόρισμα της Μονομελούς Διερευνητικής Επιτροπής υπό τον Παναγιώτη Καλλή ουδέποτε δημοσιοποιήθηκε, αφήνοντας σκιές τόσο ως προς την αξιοπιστία της Επιτροπής -είχε τότε πολλάκις καταγγελθεί ότι η Επιτροπή εκείνη ήταν πυροτέχνημα και ότι ο διορισμός της 10 μέρες πριν τις τότε βουλευτικές εκλογές εξυπηρετούσε μόνο πολιτικές σκοπιμότητες- "αλλά και κυρίως ως προς την αξιοπιστία του ίδιου του κράτους".

Έξι χρόνια μετά την πτώση και συντριβή του Μπόινγκ 737-300 της Helios στο Γραμματικό, η εφημερίδα "Καθημερινή " αναφέρει στο σχετικό ρεπορτάζ της δημοσιογράφου Μιράντας Λυσάνδρου, ότι, πέραν των πέντε κατηγορουμένων για εμπλοκή στα σοβαρότερα αδικήματα που επισύρει ο ποινικός κώδικας, δηλαδή την ανθρωποκτονία ή την πρόκληση θανάτου λόγω απερίσκεπτης ή επικίνδυνης πράξης, που τιμωρούνται με ισόβια κάθειρξη ή ποινή φυλάκισης τέσσερα χρόνια αντίστοιχα, υπήρχαν άλλοι επτά τους οποίους εισηγείτο για ποινική δίωξη ο κ. Καλλής. Το σύνολο των προτεινόμενων για ποινικές διώξεις ήταν 12.

Όπως, λοιπόν, προκύπτει, εκτός από τους Ανδρέα Δράκο, εκτελεστικό πρόεδρο της Helios, Δημήτρη Πανταζή, διευθύνοντα σύμβουλο, Γιώργο Κικκίδη, διευθυντή πτητικών επιχειρήσεων, Γιάγκο Στοϊμένοφ, αρχιπιλότο, και την ίδια την εταιρεία, ο Γενικός Εισαγγελέας θα μπορούσε να κατηγορήσει για τα ίδια αδικήματα άλλους επτά. Πρόκειται για άτομα που εργάζονταν στο Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας την περίοδο πριν από το ατύχημα και είχαν άμεση εμπλοκή με την αδειοδότηση και τον έλεγχο της εταιρείας.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η Επιτροπή Καλλή εντόπισε ευθύνες και στους κόλπους του κράτους και λειτουργών του. "Ευθύνες κάποιων υψηλόβαθμων αξιωματούχων (μερικοί ήταν συνταξιούχοι όταν εκδόθηκε το πόρισμα), τις οποίες και απέκρυψε και κάλυψε το κράτος". 

real.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου