Οι 5 ανεξάρτητοι βουλευτές "ξαναχτυπούν", καταθέτοντας στη βουλή
την δεύτερη κατά σειρά ερώτηση τους. Πρόκειται για τους ανεξάρτητους
βουλευτές, κ.κ Σπύρο Λυκούδη, Βασίλη Οικονόμου, Χρήστο Αηδόνη, Γρηγόρη
Ψαριανό και Πέτρο Τατσόπουλο. Οι 5 βουλευτές ανήκουν στον ευρύτερο χώρο
της Κεντροαριστεράς, έχουν διαφορετικές αφετηρίες αλλά όπως
φαίνεται έχουν αποφασίσει να συντονίσουν την κοινοβουλευτική δράση τους αναζητώντας ενδεχομένως και έναν κοινό προορισμό..
φαίνεται έχουν αποφασίσει να συντονίσουν την κοινοβουλευτική δράση τους αναζητώντας ενδεχομένως και έναν κοινό προορισμό..
Η ερώτηση τους απευθύνεται προς τους Υπουργούς Εθνικής Άμυνας,
Ναυτιλίας και Αιγαίου και Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και έχει να
κάνει με τα Ναυπηγεία της Ελευσίνας. Ειδικότερα, ρωτούν σχετικά με την
μη καταβολή δεδουλευμένων προς τους εργαζόμενους, για το ποιο είναι το
περιεχόμενο των διαπραγματεύσεων μεταξύ του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας
και της ιδιοκτήτριας εταιρίας των Ναυπηγείων, ποια τα προβλήματα και οι
εμπλοκές που παρουσιάζονται, ποιες οι προτάσεις επίλυσης των προβλημάτων
που καταθέτει το Υπουργείο και ποιες της εταιρίας και τέλος ποιο είναι
το πλάνο της κυβέρνησης για τη Ναυπηγική Βιομηχανία της χώρας;
Αναλυτικά, η ερώτηση των 5 ανεξάρτητων βουλευτών:
Προς: Υπουργό Εθνικής Άμυνας
Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου
Υπουργό Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας
Θέμα: Τι γίνεται επιτέλους με τα Ναυπηγεία της Ελευσίνας
Κύριοι Υπουργοί,
Τις τελευταίες ημέρες οι εργαζόμενοι στα Ναυπηγεία Ελευσίνας βιώνουν μια οξεία δημόσια αντιπαράθεση μεταξύ της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και της ιδιοκτήτριας εταιρίας των ναυπηγείων, χωρίς όμως να βλέπουν καμία λύση στο πραγματικό, διαρκές και καθημερινό τους πρόβλημα. Οι εργαζόμενοι που σιτίζονται οικογενειακώς με συσσίτια, εννέα μήνες τώρα αναμένουν τα αποτελέσματα των διαπραγματεύσεων μεταξύ του Υπουργείου και της ιδιοκτήτριας εταιρίας και ενώ μετά τις κινητοποιήσεις τους ενημερώθηκαν ότι στις 29.10.2014 θα κατατίθεντο στη Βουλή τροπολογία που θα επέτρεπε να καταβληθούν τα δεδουλευμένα και να παραμείνουν ανοικτά τα Ναυπηγεία, ενημερώθηκαν ότι υπήρξε και πάλι «εμπλοκή στις διαπραγματεύσεις» και αναβάλλεται και πάλι η λύση που θα τους επιτρέψει να ζήσουν τις οικογένειές τους με αξιοπρέπεια.
Η πραγματικότητα αυτή έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τις ρητές διαβεβαιώσεις ακόμα και του ίδιου του πρωθυπουργού για την προστιθέμενη αξία που έχει γενικά η ναυπηγική βιομηχανία για τη χώρα μας, τόσο από την σκοπιά της Εθνικής μας Άμυνας όσο και από την σκοπιά της αναγκαίας μεν ζητούμενης δε παραγωγικής ανασυγκρότησης της χώρας.
Κατά τη γνώμη μας και λαμβάνοντας υπόψη ότι η Ελλάδα διαθέτει έναν από τους μεγαλύτερους εμπορικούς στόλους του κόσμου, η δε ναυπηγική βιομηχανία μας ακόμα και στο σχετικά πρόσφατο παρελθόν αποτέλεσε βασικό πυλώνα της βιομηχανικής και οικονομικής ανάπτυξης της χώρας, δεν νοείται παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας χωρίς ακμάζουσα και αναπτυσσόμενη ναυπηγική βιομηχανία. Ταυτόχρονα οφείλουμε να επισημάνουμε ότι
α)επειδή δεν νοείται σε ένα κράτος δικαίου να παραμένουν απλήρωτοι οι εργαζόμενοι για εργασία που έχουν παράσχει για διάστημα οκτώ και εννέα μηνών και να αναγκάζονται να σιτίζονται αυτοί και οι οικογένειές τους στα συσσίτια του Δήμου και της εκκλησίας να επιβιώνουν δε, χάριν της φιλανθρωπίας φίλων και συγγενών τους,
β)επειδή η ανάπτυξη της ναυπηγικής βιομηχανίας μπορεί να δημιουργήσει χιλιάδες μόνιμες θέσεις εργασίας απασχολώντας νέους επιστήμονες που μεταναστεύουν αλλά και πολλούς εξειδικευμένους στα τεχνικά επαγγέλματα συμπολίτες μας και
γ)επειδή δεν νοείται μια χώρα σαν την Ελλάδα να μην έχει ανταγωνιστική, ακμάζουσα και αναπτυσσόμενη Ναυπηγική βιομηχανία:
Θεωρούμε ότι πρέπει να εφαρμοστεί επιτέλους ένα Εθνικό Σχέδιο Παραγωγικής Ανασυγκρότησης της χώρας, βασικός πυλώνας του οποίου δεν μπορεί παρά να είναι η Ναυπηγική Βιομηχανία.
Κατόπιν αυτών,
Ερωτάστε:
1. Ποιο είναι το πραγματικό πρόβλημα που δεν επιτρέπει την καταβολή των δεδουλευμένων στους εξαθλιωμένους εργαζόμενους των Ναυπηγείων Ελευσίνας, και πότε προβλέπεται να καταβληθούν;
2. Ποιο το περιεχόμενο των διαπραγματεύσεων μεταξύ του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και της ιδιοκτήτριας εταιρίας των Ναυπηγείων, ποια τα προβλήματα και οι εμπλοκές που παρουσιάζονται, ποιες οι προτάσεις επίλυσης των προβλημάτων που καταθέτει το Υπουργείο και ποιες της εταιρίας;
3. Ποιο είναι το πλάνο της κυβέρνησης για τη Ναυπηγική Βιομηχανία της χώρας; Συμφωνείτε ότι πρέπει να αποτελέσει έναν από τους βασικούς πυλώνες Παραγωγικής Ανασυγκρότησης της χώρας, δεδομένου ότι η Ελλάδα διαθέτει έναν από τους μεγαλύτερους εμπορικούς στόλους παγκοσμίως; Εάν ναι σε ποιες ενέργειες θα προβείτε και με ποιο χρονοδιάγραμμα για την στήριξη, ανασυγκρότηση και επιστροφή στην αναπτυξιακή πορεία της Ελληνικής Ναυπηγικής Βιομηχανίας;
Οι Ερωτώντες Βουλευτές
Σπύρος Λυκούδης
Βασίλης Οικονόμου
Χρήστος Αηδόνης
Γρηγόρης Ψαριανός
Πέτρος Τατσόπουλος
action24
Αναλυτικά, η ερώτηση των 5 ανεξάρτητων βουλευτών:
Προς: Υπουργό Εθνικής Άμυνας
Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου
Υπουργό Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας
Θέμα: Τι γίνεται επιτέλους με τα Ναυπηγεία της Ελευσίνας
Κύριοι Υπουργοί,
Τις τελευταίες ημέρες οι εργαζόμενοι στα Ναυπηγεία Ελευσίνας βιώνουν μια οξεία δημόσια αντιπαράθεση μεταξύ της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και της ιδιοκτήτριας εταιρίας των ναυπηγείων, χωρίς όμως να βλέπουν καμία λύση στο πραγματικό, διαρκές και καθημερινό τους πρόβλημα. Οι εργαζόμενοι που σιτίζονται οικογενειακώς με συσσίτια, εννέα μήνες τώρα αναμένουν τα αποτελέσματα των διαπραγματεύσεων μεταξύ του Υπουργείου και της ιδιοκτήτριας εταιρίας και ενώ μετά τις κινητοποιήσεις τους ενημερώθηκαν ότι στις 29.10.2014 θα κατατίθεντο στη Βουλή τροπολογία που θα επέτρεπε να καταβληθούν τα δεδουλευμένα και να παραμείνουν ανοικτά τα Ναυπηγεία, ενημερώθηκαν ότι υπήρξε και πάλι «εμπλοκή στις διαπραγματεύσεις» και αναβάλλεται και πάλι η λύση που θα τους επιτρέψει να ζήσουν τις οικογένειές τους με αξιοπρέπεια.
Η πραγματικότητα αυτή έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τις ρητές διαβεβαιώσεις ακόμα και του ίδιου του πρωθυπουργού για την προστιθέμενη αξία που έχει γενικά η ναυπηγική βιομηχανία για τη χώρα μας, τόσο από την σκοπιά της Εθνικής μας Άμυνας όσο και από την σκοπιά της αναγκαίας μεν ζητούμενης δε παραγωγικής ανασυγκρότησης της χώρας.
Κατά τη γνώμη μας και λαμβάνοντας υπόψη ότι η Ελλάδα διαθέτει έναν από τους μεγαλύτερους εμπορικούς στόλους του κόσμου, η δε ναυπηγική βιομηχανία μας ακόμα και στο σχετικά πρόσφατο παρελθόν αποτέλεσε βασικό πυλώνα της βιομηχανικής και οικονομικής ανάπτυξης της χώρας, δεν νοείται παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας χωρίς ακμάζουσα και αναπτυσσόμενη ναυπηγική βιομηχανία. Ταυτόχρονα οφείλουμε να επισημάνουμε ότι
α)επειδή δεν νοείται σε ένα κράτος δικαίου να παραμένουν απλήρωτοι οι εργαζόμενοι για εργασία που έχουν παράσχει για διάστημα οκτώ και εννέα μηνών και να αναγκάζονται να σιτίζονται αυτοί και οι οικογένειές τους στα συσσίτια του Δήμου και της εκκλησίας να επιβιώνουν δε, χάριν της φιλανθρωπίας φίλων και συγγενών τους,
β)επειδή η ανάπτυξη της ναυπηγικής βιομηχανίας μπορεί να δημιουργήσει χιλιάδες μόνιμες θέσεις εργασίας απασχολώντας νέους επιστήμονες που μεταναστεύουν αλλά και πολλούς εξειδικευμένους στα τεχνικά επαγγέλματα συμπολίτες μας και
γ)επειδή δεν νοείται μια χώρα σαν την Ελλάδα να μην έχει ανταγωνιστική, ακμάζουσα και αναπτυσσόμενη Ναυπηγική βιομηχανία:
Θεωρούμε ότι πρέπει να εφαρμοστεί επιτέλους ένα Εθνικό Σχέδιο Παραγωγικής Ανασυγκρότησης της χώρας, βασικός πυλώνας του οποίου δεν μπορεί παρά να είναι η Ναυπηγική Βιομηχανία.
Κατόπιν αυτών,
Ερωτάστε:
1. Ποιο είναι το πραγματικό πρόβλημα που δεν επιτρέπει την καταβολή των δεδουλευμένων στους εξαθλιωμένους εργαζόμενους των Ναυπηγείων Ελευσίνας, και πότε προβλέπεται να καταβληθούν;
2. Ποιο το περιεχόμενο των διαπραγματεύσεων μεταξύ του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και της ιδιοκτήτριας εταιρίας των Ναυπηγείων, ποια τα προβλήματα και οι εμπλοκές που παρουσιάζονται, ποιες οι προτάσεις επίλυσης των προβλημάτων που καταθέτει το Υπουργείο και ποιες της εταιρίας;
3. Ποιο είναι το πλάνο της κυβέρνησης για τη Ναυπηγική Βιομηχανία της χώρας; Συμφωνείτε ότι πρέπει να αποτελέσει έναν από τους βασικούς πυλώνες Παραγωγικής Ανασυγκρότησης της χώρας, δεδομένου ότι η Ελλάδα διαθέτει έναν από τους μεγαλύτερους εμπορικούς στόλους παγκοσμίως; Εάν ναι σε ποιες ενέργειες θα προβείτε και με ποιο χρονοδιάγραμμα για την στήριξη, ανασυγκρότηση και επιστροφή στην αναπτυξιακή πορεία της Ελληνικής Ναυπηγικής Βιομηχανίας;
Οι Ερωτώντες Βουλευτές
Σπύρος Λυκούδης
Βασίλης Οικονόμου
Χρήστος Αηδόνης
Γρηγόρης Ψαριανός
Πέτρος Τατσόπουλος
action24
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου