Έκκληση προς τον πρωθυπουργό, Α. Σαμαρά, και τον υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, Κ. Χατζηδάκη, για την ανάγκη άμεσης επανεκκίνησης των...
αδρανών μεγάλων έργων της Θεσσαλονίκης και της Κεντρικής Μακεδονίας, έστειλε μέσω επιστολής, ο πρόεδρος του Τμήματος Κεντρικής Μακεδονίας του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, Τ. Κονακλίδης. Ο τεχνικός κόσμος της περιοχής εκπέμπει SOS, καθώς οι υποδομές έχουν κολλήσει και τα προβλήματα, που ήδη χρονίζουν, αντί να αντιμετωπίζονται διογκώνονται.
Σε ό,τι αφορά την αναβάθμιση της περιφερειακής οδού, οι παρεμβάσεις που μπορούν άμεσα να υλοποιηθούν είναι η ανισοπεδοποίηση των κόμβων στο δυτικό τμήμα (κόμβος Λαχαναγοράς - κόμβος «Παπαγεωργίου»), η διαπλάτυνση κατά μια λωρίδα εκατέρωθεν στο τμήμα από τον κόμβο Κωνσταντινουπολίτικων μέχρι τον κόμβο με την εθνική οδό Θεσσαλονίκης - Μουδανιών και η διαπλάτυνση της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης - Μουδανιών από το ίδιο σημείο μέχρι τον κόμβο Αεροδρομίου κατά μια λωρίδα κυκλοφορίας εκατέρωθεν, σε συνδυασμό με τη δημιουργία πλήρους παρόδιου δικτύου. Ως έργο πρώτης προτεραιότητας για όλη τη χώρα πρέπει, σύμφωνα με το ΤΕΕ/ΤΚΜ, να ολοκληρωθεί ο άξονας Πατρών - Αθηνών - Θεσσαλονίκης - Ευζώνων (ΠΑΘΕ).
Ο κ. Κονακλίδης τόνισε ακόμη ότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης μπορεί να λειτουργήσει ως ένας από τους βασικούς αναπτυξιακούς πυλώνες για την πόλη, μαζί με φορείς όπως η ΔΕΘ και το ΑΠΘ. Πρόσθεσε, ωστόσο, ότι, για να μπορέσει το λιμάνι να διεκδικήσει με αξιώσεις αυτόν το ρόλο, πρέπει –μεταξύ άλλων- να προχωρήσει επιτέλους η σιδηροδρομική σύνδεσή του, προκειμένου να διευκολυνθούν οι συνδυασμένες εμπορευματικές μεταφορές. «Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι αφημένο στις οικονομικές συνθήκες της προηγούμενης εικοσαετίας. Θεωρούμε την ανάπτυξη του λιμανιού, σε συνδυασμό από τη μια μεριά με το θαλάσσιο μέτωπο της Θεσσαλονίκης και από την άλλη με τον Εμπορευματικό Σταθμό και το νέο Εκθεσιακό Κέντρο, επείγουσα ανάγκη. Παράλληλα ο χώρος του λιμανιού μπορεί να αποτελέσει πρότυπο μοντέλο ανάπτυξης με την παράλληλη αξιοποίηση της δημόσιας ακίνητης περιουσίας και ιδιαίτερα του εμβληματικού κτιρίου του τελωνείου προς όφελος της πόλης», σημειώνει ο κ. Κονακλίδης.
Ο κ. Κονακλίδης τόνισε ακόμη ότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης μπορεί να λειτουργήσει ως ένας από τους βασικούς αναπτυξιακούς πυλώνες για την πόλη, μαζί με φορείς όπως η ΔΕΘ και το ΑΠΘ. Πρόσθεσε, ωστόσο, ότι, για να μπορέσει το λιμάνι να διεκδικήσει με αξιώσεις αυτόν το ρόλο, πρέπει –μεταξύ άλλων- να προχωρήσει επιτέλους η σιδηροδρομική σύνδεσή του, προκειμένου να διευκολυνθούν οι συνδυασμένες εμπορευματικές μεταφορές. «Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι αφημένο στις οικονομικές συνθήκες της προηγούμενης εικοσαετίας. Θεωρούμε την ανάπτυξη του λιμανιού, σε συνδυασμό από τη μια μεριά με το θαλάσσιο μέτωπο της Θεσσαλονίκης και από την άλλη με τον Εμπορευματικό Σταθμό και το νέο Εκθεσιακό Κέντρο, επείγουσα ανάγκη. Παράλληλα ο χώρος του λιμανιού μπορεί να αποτελέσει πρότυπο μοντέλο ανάπτυξης με την παράλληλη αξιοποίηση της δημόσιας ακίνητης περιουσίας και ιδιαίτερα του εμβληματικού κτιρίου του τελωνείου προς όφελος της πόλης», σημειώνει ο κ. Κονακλίδης.
«Η υλοποίηση του στρατηγικού σχεδίου ανάπτυξης του αεροδρομίου δεν έχει ολοκληρωθεί μετά περίπου 15 χρόνια, ενώ δεν έχει προχωρήσει η δημοπράτηση του νέου αεροσταθμού. Πρόκειται επίσης για έργο προτεραιότητας, η υλοποίηση του οποίου θα πρέπει να τεθεί ως όρος στη διαδικασία ιδιωτικοποίησης του αεροδρομίου. Παράλληλα (δεδομένου ότι τα έργα της Θεσσαλονίκης έχουν υπερτριακονταετή ωρίμανση) το ΤΕΕ/ΤΚΜ έχει προτείνει τη διερεύνηση της χωροθέτησης νέου αεροδρομίου, ώστε να ελαχιστοποιηθούν μελλοντικά προβλήματα χρήσεων γης», σημειώνει ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ.
Ο σιδηρόδρομος για πολλές δεκαετίες έχει αφεθεί στην τύχη του, με αποτέλεσμα την απογοητευτική συμμετοχή του στις επιβατικές (κάτω του 3%) και στις εμπορευματικές μεταφορές (κάτω του 2%). Ο κ. Κονακλίδης τονίζει ότι πρέπει να ολοκληρωθεί η βασική γραμμή Αθηνών – Θεσσαλονίκης (ηλεκτροκίνηση, αμφιδρόμηση, τηλεδιοίκηση, σηματοδότηση) και να βελτιωθεί το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο, ενώ πρέπει να σχεδιαστεί η σιδηροδρομική Εγνατία (Ηπειρος - Θράκη) και ο προαστιακός σιδηρόδρομος. Την πρώτη πρότεινε το ΤΕΕ/ΤΚΜ το 2004 και το δίκτυο προαστιακού από το 2003...
Για το Εμπορευματικό Κέντρο Θεσσαλονίκης διαπιστώνεται ασυνεννοησία φορέων, για το νέο εκθεσιακό κέντρο επισημαίνεται η ανάγκη μετεγκατάστασης της ΔΕΘ (που έχει παγώσει), ενώ ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ τάχθηκε υπέρ της απρόσκοπτης υλοποίησης του Περιφερειακού Σχεδίου Διαχείρισης Απορριμμάτων, το οποίο περιλαμβάνει τη λειτουργία δύο Σταθμών Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων (ΣΜΑ) στη δυτική Θεσσαλονίκη (μεταξύ των οποίων και της Ευκαρπίας).
Επίσης το ΤΕΕ/ΤΚΜ προκρίνει ως αναγκαία τα εξής:
- Εκσυγχρονισμός Περιφερειακού Χωροταξικού Σχεδίου.
- Ολοκλήρωση του Ρυθμιστικού Σχεδίου της Μητροπολιτικής Περιοχής.
- Ιδρυση Ανεξάρτητου Φορέα Διαχείρισης Θερμαϊκού Κόλπου.
- Ενεργειακή εκμετάλλευση αστικών απορριμμάτων.
- Αμεση προώθηση του θεσμού των Επιχειρήσεων Ενεργειακών Υπηρεσιών (Energy Service Companies-ESCO).
Επίσης το ΤΕΕ/ΤΚΜ προκρίνει ως αναγκαία τα εξής:
- Εκσυγχρονισμός Περιφερειακού Χωροταξικού Σχεδίου.
- Ολοκλήρωση του Ρυθμιστικού Σχεδίου της Μητροπολιτικής Περιοχής.
- Ιδρυση Ανεξάρτητου Φορέα Διαχείρισης Θερμαϊκού Κόλπου.
- Ενεργειακή εκμετάλλευση αστικών απορριμμάτων.
- Αμεση προώθηση του θεσμού των Επιχειρήσεων Ενεργειακών Υπηρεσιών (Energy Service Companies-ESCO).
Πληροφορίες:Εφ. Αγγελιοφόρος (Ρεπορτάζ του Τάσου Τασιούλα)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου